even voorstellen.

Ik heb een vraagje.

Na de bevalling heb ik twee tabletjes gekregen die ervoor moesten zorgen dat er geen melkproduktie zou komen. Nu doen mijn tepels al twee dagen pijn dus heb ik daar net tijdens het douchen een beetje olie op gedaan. Dat deed ik ook tijdens de zwangerschap als mijn tepels een beetje gevoelig waren. Toen zag ik ineens dat er melk uit mijn tepels kwam. Hebben jullie dat ook wel gehad ruim drie maanden na de bevalling? En hadden jullie dan wel of niet een tabletje gehad om de melkproduktie te stoppen?

Liefs Petra

@ Petra: ik heb toen geen pilletjes voor het remmen van de melkproductie gehad, en heb ook weinig last gehad daarna. wel kwam er nog een hele tijd 'melk' uit m'n tepels, vooral na het douchen (warmte). ik weet eigenlijk niet meer hoe lang het geduurd heeft, voordat het helemaal over was.
Kan je dus eigenlijk ook niet verder helpen...

Ben gisteren zelf nog even in het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken.
Ik ben juf en een kindje in mijn klas was vorige week bij de dokter geweest en had de 5e of 6e ziekte, dat wist de dokter niet precies. Nu hoorde ik dit weekend dat de 5e ziekte gevaarlijk kan zijn voor een ongeboren kindje als je korter dan 20 weken zwanger bent.
Als je zelf de ziekte ooit gehad hebt is er niks aan de hand, dan ben je immuun. Maar als je dat niet hebt gehad en je raakt besmet is er een verhoogde kans op een miskraam of doodgeboren kindje. Dat was even schrikken toen ik dat hoorde...
Gisteren dus bloed geprikt en volgende week moet ik bellen voor de uitslag.

Op zich ben ik niet echt ongerust, heb vroeger heel veel kinderziektes gehad en m'n moeder zei dat ik ook een keer de 5e, 6e of 7e ziekte heb gehad, kon de dokter toen ook niet met zekerheid zeggen. Ook heb ik nog geen symptomen, terwijl de besmetting toch al 2 weken geleden plaats zou hebben gevonden, als ik besmet zou zijn, en dan zou ik er al wel wat van gemerkt moeten hebben.
Maar voor alle zekerheid dus toch maar een antistoffen-bepaling zoals dat dan heet, dan weten we het zeker.

Ben de rest van de week vrij, dus ik ga lekker genieten van het mooie weer! (tussen het poetsen door dan, want dat is ook hard nodig, bleh!!!!)

groetjes Anita, mama van Floor* en ...

@ Simone:

Bij ons is de sterfdag en verjaardag hetzelfde, maar anders zou ik ook liever de verjaardag vieren denk ik. Mij lijkt het  een beetje dubbel,  maar wat jij ook zegt: je kijkt   terug vol bewondering en liefde, vooral dat eigenlijk.
Ik merk dat de verhouding tussen het verdriet en de fijne herinneringen ook verandert, het verdriet wordt steeds minder en het gevoel van 'ons Floor*', die er gewoon altijd bij zal blijven horen, wordt alleen maar groter. Ze is gewoon een stukje van ons leven, en een heel mooi stukje!!!

Ik heb nog vakantie als ons Floor* 1 zou worden, maar mijn man is dan wel weer aan het werk. Ik denk wel dat we die dag ook iets samen gaan doen, weet alleen nog niet wat, dat zien we dan wel!

Vind je het moeilijk nu de 30 weken in zicht zijn, of helpen de extra controles voldoende om je gerust te stellen? In ieder geval fijn om te weten dat de kleine goed groeit en inderdaad maar hopen dat hij met z'n hoofdje naar beneden blijft liggen!

groetjes Anita

Hoi allemaal,
Wat een lekker weer he eindelijk voorjaar!!
Helaas zonder mijn man dien is gisteren vertrokken naar oman bleh
Maar ja gelukkig maakt t weer veel goed, oja we hebben afgelopen maandag een pretecho laten maken, echt zo mooi om te zien hoe hij in je buik ligt en beweegt!
Bij Moos* was ik heel nuchter en vond ik een pretecho niet nodig maar ik kan t echt iedereen aanraden.
De baby ligt iets voor op schema en ik heb ook al een behoorlijke buik hihi

@petra
Ik heb ook pilletjes gehad maar mijn borstvoeding was al opgang ik heb alleen last gehad van stuwing maar daarna niets meer.
Ik hoop dat je er snel vanaf bent want ik snap dat je daar niet blij van wordt.

@wonderwoman
Wat goed dat alles goed gaat en dat hij/zij lekker groeit en al in de goede positie ligt
Ik kan me voorstellen dat je liever naar de gyn gaat ik ga i week 36 terug naar de gyn, als mn bloedwaarden goed zijn mag ik onder een verlosk bevallen wel in het ziekenhuis en moet daar dan ook een paar dagen blijven zoniet moet onder een gyn bevallen.
Hebben ze bij jullie al een scenario samengesteld?

@anita
Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt, als je moeder al gezegd heeft dat je hebt gehad zou ikme ook niet te veel zorgen maken.
Hier ook al aan de poets het begint wel een beetje te komen stoor me al aan dingen waar ik me normaal niet druk over maak haha

hier voor de rest alles goed kan haas tniet wachten om dit kereltje in mn armen te krijgen!!!

liefs violet

@ Anita

Ik kan me goed voorstellen dat je bloed hebt laten prikken! Ik hoop dat het meevalt!

@ Petra

He gatsie daar zit je natuurlijk niet op te wachten ik heb na Merle* haar overlijden ook twee pilletjes gehad om de melkproductie tegen te gaan, ik heb toen gevraagd hoelang dat het duurt voordat je uit kunt sluiten dat je geen melk krijgt, ze zeiden dat dat niet bekent was ik weet niet of het dezelfde pilletjes zijn...

Hier verder weinig nieuws heb ook last van de poetsziekte maar ben niet zwanger ;)

Xx Wendy mama van Merle*!

He meiden

@Violet
Ik heb natuurlijk eerst iedere 4 weken een echo gehad en nu zelfs om de 2 weken dus een pretecho vond ik niet nodig. Maar bij ons in het ziekenhuis zijn ze aan t experimenteren met 4d echo's. En die heb ik gehad met een week of 17 a 18 en met 22 weken. Echt super om te zien hoe je baby eruit ziet!! En superfoto's om in te plakken natuurlijk!! We hebben   nog geen bevallingscenario opgesteld, maar dat ga ik volgende week wel even vragen. Ik heb er nog eigenlijk niet echt over nagedacht!! Stom he!!?? Ik laat het gewoon over me heen komen!!
Maar ik hoop dat de tijd nu echt voorbij mag vliegen!! Ben gewoon echt ontzettend nieuwsgierig hoe het deze keer is!! En ook naar mijn kindje natuurlijk.
Ook ik ben echt dikker dan de vorige keer. Iedereen op het werk zegt het ook. Zelfs mensen die in de winkel komen kunnen het niet laten om te zeggen dat ik best dik ben, maar gelukkig zit het bij mij alleen maar op mijn buik. Niks aan mijn armen of benen of kont te zien. Gelukkig maar!!
Wat vervelend dat je vent weg is!! Hoe lang is ie weg??

@Petra
Ook ik heb pilletjes gehad na de bevalling en ik heb voor de rest nergens last van gehad. Ik heb nog wel wat nagedruppeld maar daar bleef het bij. Zou je dat niet op kunnen zoeken op internet ofzo?? Ik weet het anders ook niet. Maar ik zou me geen zorgen maken hoor.

@Anita
Nou wel even een spannende tijd, maar gelukkig maak je je niet al te druk. En waarschijnlijk is dat ook echt niet nodig. Ik hoop in ieder geval op een goede uitslag!! Hoe ver ben je nu??

@Wendy
Door het mooie weer krijg je (en volgens mij heel vrouwelijk nederland) gewoon voorjaarskriebels. Het huis weer lekker fris, de ramen kunnen weer de hele dag open staan zonder dat het naar binnen regent of iets.
Bij  mij en Violet zit er ook een vleug nesteldrang in. Maar daar heb ik al maanden last van. Heb dingen opgeruimd waar we toch geen reet aan hebben. En de kasten eens lekker uitgeruimd, want normaal gesproken gooien we daar al onze troep in. De box staat al in de kamer, dus hebbben we van de week maar de hele kamer omgegooid en nieuwe gordijnen gekocht. Ach ja het houdt je van de straat....... hahahahha.......

Het is wel allemaal wat spannender, maar morgen hebben we onze magische 30 weken benaderd en die kleine blijft gelukkig lekker doorspartelen hier vanbinnen. Dus ik ben niet echt ongerust. Ik hoop alleen dat de tijd lekker snel gaat!!
Dikke kus Simone mama van Kyra*

@ Simone

Wat spannend, wel fijn dat je je niet al teveel zorgen maakt en dat de kleine lekker beweegelijke is! Ik denk aan je!
En idd ik denk dat veel vrouwen hier last van hebben!! vandaag is het weer hier niet zo dus heb ik ook gelijk geen zin om wat te doen erg he?

Xx Wendy mama van Merle*

een paar weken geleden zijn wij naar Wonder wereld geweest. Daar heb ik ook foto`s gemaakt. Nu zag ik toen we thuis waren dat er een vlek op het gezicht van Koert zat op één van de foto`s. Jammer dacht ik. Een week geleden vroeg Quinn of ik foto`s met hem wilde bekijken. We zaten foto`s te bekijken van mijn verjaardag. Plotseling zag ik weer die vlek maar nu op de muur boven mijn hoofd. Koert had drie keer een foto gemaakt vanuit dezelfde hoek op het moment dat de kinderen mij een kado gaven. Op één van die foto's zat die vlek. Nu ben ik met mijn moeder daar eens op gaan letten en wat blijkt... Er zijn meerdere foto`s met zo`n vlek. De vlek zit iedere keer op een andere plek dus het ligt niet aan mijn fototoestel. We hebben niet één foto met vlek kunnen vinden van voor de geboorte van Xiano* en als je de vlek vergroot dan zie je een gezichtje.

Liefs Petra

Terug
Bovenaan