even voorstellen.

Hai!

Ik zit eigenlijk nooit op hyves. Kijk wel ooit op verlorenvlinders.nl, maar ook niet zo vaak. Heb daar één keer gechat, maar da’s ook niet echt iets voor mij.

Op zich vind ik het wel leuk om verhalen van anderen te lezen, maar soms ook wel moeilijk, omdat je dan ook nog meer dingen leest die mis kunnen gaan…
Ik vind zo’n forum het fijnst. Je kunt lezen wat je wilt en je hoeft niet te reageren, maar het kan wel.

Heb nou verder niet zo veel te vertellen… volgende keer meer!

Groetjes!

Hoi,

Ik ben ook niet zo'n chatter denk ik, en idd ik vind het soms ook best wel moeilijk om andere verhalen te lezen het maakt me soms ook wel eens bang voor de toekomst.
Ik ben vanmorgen hartstikke ong. geworden dus helaas niet zwanger baal er stiekem toch best wel van maar ja het is niet anders!

Xx Wendy

Hè jammer zeg, ook al had je misschien niet verwacht dat het nu al raak zou zijn, het is toch een tegenvaller! Nieuwe ronde, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen. (Alleen zo vervelend dat een ronde weer een maand duurt….)
Ik ben volgende week weer aan de beurt, weet zeker dat ik nu nog niet zwanger ben, dus dan begint voor ons de eerste ronde… spannend!

Heb zaterdag heel fijn met een vriendin gepraat, over onze zwangerschap en bevalling. Was heel fijn, kreeg ook echt weer zin in een volgende zwangerschap.
Maar gisteren voelde ik me niet echt geweldig, ’s avonds ook weer flink gejankt, en dan staat m’n hoofd er weer helemaal niet naar.

En dan ga ik weer twijfelen: is het wel goed om alweer te beginnen? Ben ik daar wel echt weer aan toe? Maar het verlangen naar een kindje blijft, en moeilijk zal het toch wel worden waarschijnlijk, al wacht je nog een jaar. Zo dubbel! Als we die zwangerschap nou eens over konden slaan en gewoon meteen een gezond kindje hadden.. (hoewel ik zwanger zijn ook wel weer erg leuk vond/vind)
Ik word zo moe van mezelf, m’n gedachten blijven maar rond gaan. Bleh!

Sorry hoor, het is een beetje een klaag-verhaal geworden, maar dit houdt me nou gewoon even bezig. Dipje denk ik… hoop dat het snel over gaat.

Groetjes Anita

Ow Anita wat een herkenbaar verhaal!! Ik ben ook zo bang dat als ik dan eenmaal bevallen zou zijn van een volgend kindje en alles gaat dan wel goed dat ik dan in zou storten, heb jij dat ook? Ik voel me vandaag ook niet helemaal top ben hartstikke ong. en heel erg verkouden kortom bah! Maar ja dat wordt vast wel weer beter! Wel fijn dat je er zo goed met je vriendin over kunt praten! Mijn beste vriendin heeft (nog) geen kinderen, maar ik kan haar  dag en nacht bellen en dat is wel  zo'n fijn gevoel! Ze zou op gaan passen op Merle* als ik weer aan het werk  zou gaan. We hebben vandaag het een email gekregen met het ontwerp van de steen,  we hebben nog een paar aanpassingen die we door willen geven, en dan kan  ie gemaakt worden.  

Liefs Wendy mama van  Merle*  

Ha Wendy,

Ik ben inderdaad ook bang voor wat er met mij zal gebeuren bij een volgend kindje! Dan weten we ook pas echt wat we gemist hebben met onze meiden…
Ik zou het alleen niet eerlijk vinden voor de tweede als ik alles zou vergelijken met ons Floor*. Maar ja, aan wat je voelt kun je weinig veranderen.

Ik denk dus ook regelmatig aan hoe het straks zou kunnen gaan, en aan hoe ik niet hoop dat het zal gaan/ waar ik bang voor ben, maar dat kost veel energie en levert behalve angst niks op. Daarom probeer ik alles maar te laten gebeuren, het komt zoals het komt. (valt niet altijd mee…)
Soms zou ik wel eens een man willen zijn; die zijn minder bezig met hun gevoelens, piekeren minder en kunnen beter relativeren. Maar… ze kunnen niet zwanger zijn, en daarom ben ik toch liever vrouw

Fijn dat het monumentje nu gemaakt kan worden! Als het goed is wordt die van ons eind januari geplaatst, maar daar hebben we nog geen definitief bericht van gehad, dus dat is nog even afwachten…

Knap maar snel op, dan voel je je vast ook weer beter! (maar af en toe een dagje lekker kniezen is ook wel fijn, heb je ook nodig. Ik wel in ieder geval, als het te lang ‘goed’ gaat, begint het weer te kriebelen en moet het er weer even uit…)

Beterschap in ieder geval!

Groetjes Anita, mama van Floor*

Wederom herkenbaar!! Af en toe moet het er even uit is heel normaal en dan laat ik het ook maar gewoon gebeuren, alleen dan kan ik maar niet in slaap komen ik zei vandeweek als geintje tegen mijn vrien ik zou nu rijp zijn voor de slaappillen!! (die heb ik een paar keer geslikt in het ziekenhuis omdat ik snachts gek werd van al die babyhuiltjes, ik heb er nog steeds een paar staan maar ik slik ze toch niet wordt er zo duf van!)   Idd mannen kunnen veel makkelijker relativeren  maar idd ik ben ook liever een vrouw ja!! haha Maarhet helpt me wel mijn vriend praat me  ook altijd zo weer uit de put! Heerlijk!!  

Fijn dat jullie steen er eind jan. op komt, ik was ook  blij dat we  er deze week weer wat van gehoord hebben.

Het is wel vreemd dat  je het fijn vind om er mee bezig te zijn eigenlijk he? Ik was gisteren even bij een vriendin en die vond het zo erg voor  me dat we dat  nu moeten doen en ik zei dat ik het helemaal niet erg vond ik heb het idee dat ik zo weer iets voor Merle* kan doen... Vreemd  soort moederliefde denk ik...  

xx Wendy  

Gelukkig heb ik ook een man die me weer helemaal kan opfleuren! Heb je af en toe echt nodig!
Ze zeggen ook wel eens dat zoiets ingrijpends óf je relatie versterkt óf dat het juist mis gaat. Bij ons (en zo te lezen ook bij jullie) is toch wel het eerste het geval gelukkig! We zijn echt nog meer naar elkaar toegegroeid en redden het samen wel!

Slaappillen heb ik niet gehad, maar ik heb dan ook niet lang in het ziekenhuis gelegen en geen babygeluiden om me heen gehoord. Wij waren ’s avonds alweer thuis en hebben verbazingwekkend goed geslapen. We dachten echt: dit worden slapeloze nachten, maar dat viel dus heel erg mee. Emoties maken je ook erg moe!
Wel werden we elke nacht even wakker, dan deden we het lampje aan en konden lekker naar onze kleine meid kijken, even kletsen, huilen en toch ook genieten, en dan weer verder slapen.
Ik moet wel zeggen dat ik altijd wel makkelijk slaap, dus dat scheelt ook.

Inderdaad, fijn om er mee bezig te zijn! Wat je zegt: dit is ook weer iets wat je voor je meisje kan doen, maar ook wel voor jezelf op een of andere manier. Het is niet zo dat je bij alles wat je doet steeds weer denkt aan het verdriet/ het gemis, maar mensen denken dat vaak wel. Dat alle baby’s, zwangere vrouwen enz. je kwetsen, dat je daar niet tegen kan.
Ik heb dat dus helemaal niet, ik denk dan juist: da’s leuk, zou ik ook wel weer willen…

Er was bij mij op school een zusje (ook een baby) van een kindje overleden, ergens in november ofzo. Het prentje lag in de personeelskamer en dat had ik al gelezen, was best even confronterend, maar dat vond ik niet erg, ik wilde het toch lezen.
Zegt een collega: ik wilde het prentje eigenlijk ergens anders neerleggen, zodat je het niet hoefde te zien. Dan denk ik: je hoeft me niet te beschermen. Ik vind het niet erg om even te huilen of verdrietig te zijn. Moeilijk is het toch wel, en ik beslis zelf wel of ik iets wil zien of niet. Heb ik dus ook gezegd.

Er zijn toch nog veel mensen die bang zijn voor emoties volgens mij. Terwijl je het jezelf alleen maar makkelijker maakt als je ze toe laat en er niet te moeilijk over doet… Dan is het ook het snelst weer over!

Ik heb de afgelopen maanden veel gedichtjes gelezen en geschreven. Ik heb ze verzameld in een plakboek en er mooie kaarten, foto’s en tekeningen bijgeplakt.

Omdat je je niet zo happy voelt (aangepast voor jou):

Aan de hemel staat een sterretje
Helemaal alleen voor mij
Want dat lieve kleine sterretje
Lieve Merle, dat ben jij

Als ik verdriet heb en huilen moet
Kijk ik naar die ene ster
Hij fonkelt vrolijk heel de nacht
Ook al staat hij heel erg ver

En als hij dan zo vrolijk fonkelt
Dan weet ik dat je zegt:
Lieve mama, huil maar niet