even voorstellen.

Nog even snel dan...(Er blijft maar weinig tijd over voor 'andere' dingen met zo'n klein hummeltje in huis, maar ik heb het er graag voor over!)

Merk wel dat ik snel moe ben, probeer alle rust die ik kan pakken ook echt te pakken, maar dat valt niet altijd mee!
Zeker nu mijn man weer aan het werk is, ben ik toch de hele dag meer alert, kan niet even zeggen 'pak jij hem als hij huilt'. En ook 's nachts ben ik de gelukkige (borstvoeding)
Maar goed, als onze Tijn zo goed blijft groeien, zullen de nachten vanzelf ook wel wat langer worden! (hopelijk duurt dat niet meer te lang...)

Hij lijkt trouwens vooral op z'n papa, ook zo'n lieve knapperd, haha! Het is een heel tevreden mannetje, maar er zit ook wel pit in. Vooral in z'n blote billen liggen is niet z'n hobby!
Vandaag is hij wel wat onrustig, dus ga hem nu maar even weer lekker knuffelen....

groetjes Anita

Hoi
Kom om even mijn hart te luchten en zie het berichtje van Anita. Fijn om weer wat van je te lezen.
Was even achter de computer gaan zitten omdat ik even iets uit mijn hoofd moet zetten.
Ben de afgelopen twee dagen misselijk en duizelig. Volgens mijn man ben ik zwanger. Maar gisteren had ik ook last van mijn buik en diaree. Lijkt me niet bij een zwangerschap horen. Voel me verder ook niet zwanger en kan het me ook niet voorstellen. Voor de zwangerschap van Lyan hebben we bijna 2 jaar moeten ploeteren en bij Joris* ruim een half jaar. Ook mijn schoonmoeder kijkt me al anders aan als ik zeg misselijk te zijn. We wonen samen op het bedrijf en zien elkaar dus dagelijks.
Zo, dat voelt beter (een beetje dan)

Anita,
Ja het is een hele taak om moeder te zijn. Je leven staat ineens compleet op zijn kop. Bij mij duurde het een hele tijd voor ik weer een vast ritme had gevonden. Had ik deze gevonden dan bedacht Lyan weer anders. Dat houdt je als moeder scherp en alert.

Wendy
Een prachtig meisje om trots op te zijn, dat is zeker!

Tot snel
X Roos

Weet niet waar ik met mijn hoofd zit maar ik vergeet een stukje(had het in word gezet ivm trage verbinding)
Dit moet er nog tussen dan:

Anita,
Ja, het is een hele taak om moeder te zijn. Je leven staat ineens compleet op zijn kop. Bij mij duurde het een hele tijd voor ik weer een vast ritme had gevonden. Had ik deze gevonden dan bedacht Lyan weer anders. Dat houdt je als moeder scherp en alert. Niet negatief hoor maar het kost wel veel energie. Geef je dan ook groot gelijk dat je alle rust pakt die je pakken kan.
Mijn dochter lag juist het liefst naakt, ze loopt ook nog steeds graag naakt rond(echt een peuter ding heb ik gelezen). Fijn dat jullie mannetje het zo goed doet. De tijden tussen de voedingen worden vanzelf langer zodat je wat meer tijd en ruimte krijgt.
Geef hem een extra knuffel van mij (mis het wel om mijn ventje te knuffelen)

Hoi,

@ Anita

Wat fijn dat het zo goed gaat met Tijn, neem idd lekker je rust als dat zo uit komt, geniet er maar lekker van! (miisschien kun je in de weekenden wat meer rust nemen?) Hoe vind je man dit het nu Tijn er is? Ik ben zo benieuwd hoe dat straks gaat (klinkt misschien raar maar ik hoop dat je me snapt)

@ Roos

Poeh spannend hoor, er heerst idd ook buikgriep ik heb het al verscheidene keren gehoord maar ja je kunt net zo goed zwanger zijn, hoe is je gevoel daar nu bij??

Wij hadden vorige week vrijdag dus bruiloft van vrienden, ik kreeg maandagavond een mail of ze hun bruidsboeket bij Merle haar grafje mochten leggen zodat ze er toch een beetje bij was, lief he?? Dat hebben we dus dinsdag aan het eind van de middag gedaan toen de mannen er ook bij waren, we kregen nog een tekst in een foto van Merle gedrukt erbij daar stond onder andere in dat we geweldige ouders zijn! Ik vind het zo super dat ze dit gedaan hebben!!

Meiden ik ga ervandoor vanavond weer line dance, pff wordt al moet als ik er aan denk!

Fijn weekend

Xx Wendy mama van Merle en ???

Hoi

@Wendy,
Wat een ontzettend lief gebaar van ontzettend lieve vrienden! Toch heel bijzonder als vrienden dit soort dingen doen.

Weet nog steeds niet goed wat ik voel. Ben nog steeds misselijk maar voel me nog steeds verder niet zwanger. Het zou ook wel heel erg bizar zijn als dat zo zou zijn.
Vond in mijn nachtkastje een oude test, datum was tot de 9de maand van dit jaar. Heb de stoute schoenen aangetrokken en ........negatief. Wist het ook wel zou te onwerkelijk zijn. Nu maar wachten tot mijn menstruatie komt. Barst al wel van de hoofdpijn dus zal wel niet meer lang duren.
Kan haast niet geloven dat ik het heb gedaan en nu ook nog aan jullie schrijf.
Ga zo maar weer eens naar een verjaardag.

Prettig weekend

X Roos, mama van Lyan en Joris*

@ Roos

Hoe gaat het nu met je? Heb je alweer een test gedaan??

Ik ben vandeweek weer naar de gyn. geweest we hebben het hartje weer zien en dit keer ook horen kloppen! Je zag al echt de vormen van een baby en niet meer van een boontje, de beeb is nu een keer zo groot als 2 weken geleden, het blijft toch echt een wondertje he!
Waar ik me wederom zorgen om maakte was dat ik weer aan het afvallen ben. Dit heb ik bij Merle ook gahad toen maakte ik me er ook zorgen om nu heb ik het weer (in ongeveer twee weken tijd 3a4 kilo) de gyn. zei dat dit absoluut geen kwaad kan zolang ik maar goed en gezond blijf eten en ook eet als ik honger heb. Ik vind het voor mezelf helemaal niet erg (ik ben te zwaar) maar beebje moet er geen last van hebben. Dat is dus volgens hen niet zo toch wel weer opgelucht heb die bevestiging dan toch nodig raar he?

Hoe gaat het met iedereen??

Meiden ik ga boodschappen doen (zo geen zin in!)

Xx Wendy

Hoi Wendy
Super dat jullie kindje het zo goed doet! En het hartje horen is toch net iets fijner dan alleen zien, toch? Wat is de uitgerekende datum?
Jee, dat je afvalt is dat wel vaker zo? Waarom? Blijf je dan de gehele zwangerschap afvallen?
Fijn dat het voor de baby niet schadelijk is en dat je de bevestiging van de gynaecoloog hebt gehad. Natuurlijk is het niet raar dat je die bevestiging wil maar heel normaal. Moet je al snel weer voor controle?

…..en andere meiden,
Heb nog geen test gedaan, durf niet. Vorige keer begon mijn menstruatie op de 11de. Weet niet hoe mijn cyclus is (altijd erg onregelmatig) maar dat is dus nu al een maand geleden. Heb met mijn man afgesproken zondag te testen. Nog steeds blijft mijn menstruatie uit en zondag is het al over 2 dagen. Voel me verder niet zwanger afgezien van het feit dat ik nog steeds met vlagen misselijk ben en dan vooral in de ochtend. Bij Joris* had ik dit ook en dacht dat ik grieperig was, heb toen rond mijn menstruatiedatum bloedingen gehad. Tegen de tijd dat ik het wist was ik al bijna 9 weken zwanger! Hoor het mezelf nog zeggen, wie weet nou niet dat ie zwanger is.... nou ik zelf dus!
Het zou wel heel erg bizar zijn als het nu de 1e keer raak is. Kan het nog steeds niet bevatten, durf er niet te veel over te denken en al helemaal niet te praten. Wat ik al wel heb bedacht is dat ik dan weer precies rond dezelfde tijd zwanger ben en dus ook….. jee zucht.

Ben gisteren voor een eerste gesprek bij een psycholoog geweest. Zoals mijn huisarts al tegen mij zei heb ik last van PTSS (Posttraumatische stress-stoornis). Klinkt erger dan het is en heel normaal onder deze omstandigheden. Dmv EMDR (Eye Movement Desentization and Reprocessing) en gesrpekken gaat ze mij helpen. De EMDR is voor de verwerking van de traumatische herbelevingen die die ik telkens heb. Ze gaat dan terug t/m de bevalling van Lyan, deze is ook traumatisch geweest en heb ik nog niet goed een plek kunnen geven. Het is de bedoeling dat het traject kort maar intensief is.

Ook bij mij staan de boodschappen hoog op het lijstje. Wacht even tot Lyan wakker is en ga dan met haar, kan ze alle boodschappen uit de kar trekken :(

Ook ik wil wel graag weten hoe het met de andere meiden is

Tot snel
Groeten Roos

Terug
Bovenaan