Forum hoppers - deel 2

Hey dames

Ik ben weer wat aan het bekomen van de borstpijn, heb voor me zelf de keuze gemaakt om te stoppen met borstvoeding, ik zag er tegen op om marit aan te leggen en dat was voor ons alle 2 nit prettig, afgelopen maandag kam de wijkverpleegkundige langs voor een eerste gesprek.en om marit te wegen.
Afgelopen vrijdag op de laatste dag van de kraamhulp woog marit 3750 gram, dus zat dze nog 150 gram onder haar geboorte gewicht.
Afgelopen maandag toen de wijk verpleegkundige haar woog, woog ze nog maar 3570 gra, dus ze was aan het afvallen wat niet de bedoeling is, ik helemaal in tranen, ik had al door dat er iets niet goed was,en ja hoor dat blek dus ook.ik had net voor het weegmoment een schema gemaakt voor het rustig afbouwen van de borst voeding, maar na het wegen zij ze, we gaan het anders doen, de druk van je borsten afkolven, en daarnaast 90 cc flesvoeding bijgeven.en dan zou ze snel weer aankomen.de schrik zat me in de knieen, ze komt aankomende maandag weer om te wegen, we hebben nu zelf bij de thuisleen winkel een baby weegschaal gehuurd om haar zelf ook in de gaten te houden.
En gelukkig gisteren hebben we haar weer gewogen en toen bleek tot onze verbazing dat ze 3800gram was, wat was ik blij vanmorgen voor het badje weer gewogen en toen bleek dat ze 3830 gram was dus gaat weer de goede kant op gelukkig.

Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om over te stappen naar flesvoeding,
Ik weet dat iedereen en alles voor borstvoeding gaat,de eerste 1,5 week heeft ze borstvoeding gehad{en nu nog het beetje wat ik afkolf}en ik heb het geprobeerd.

@Dames allemaal bedankt dat jullie meeleven.

@petra Hoe staat het ervoor meis, heb je jullie nieuwe wonder al op deze wereld gezet???Ben zeer benieuwd.

Liefs Diana

hoi hoi

voor de meiden die niet op hyves zitten...
petra is bevallen van een zoon. hoe hij heet ed. weet ik verder ook niet hoor!

@ wanda. wat een dwarskont is die kleine van jullie zeg! nu maar hopen dat de draaipoging genoeg is geweest.
deed dat trouwens pijn?

het gaat hier goed. heb wel wat last met ver lopen, dus de hondjes hebben de komende tijd pech! alleen nog maar kleine wandelingetjes.
zaterdag gaan mark en ik de laatste spulletjes aanschaffen voor ons gupje.
het is niet veel meer, maar wel noodzakelijk. hoeslakentjes enzo.

ik ben gestopt met het vervangingswerk. het werd me gewoon te zwaar en iedere ochtend hoopte ik dat de telefoon niet ging. tja dat schiet natuurlijk niet op.
ben erg blij met mijn beslissing!

heb deze week een afspraak gemaakt om naar een borstvoedingsbijeenkomst te gaan en ook 1 om naar het ziekenhuis te gaan voor een rondleiding. wat komt het dan eigenlijk allemaal dichterbij he.
moet er echt nog neit aan denken dat gupje er ook nog een keer uit moet! brrrrr!

groetjes weer!

EINDELIJK!!!!!

Hij doet het weer!!!
Had al 100 pogingen gewaagd om een mailtje te plaatsen, maar helaas elke keer deed ie het niet.

Hoe gaat het met iedereen?

@ petra: nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!
Hoop dat je snel je verhaal komt doen.

Hier nog maar een weekje te gaan.....Hoop ook echt niet dat deze ook 2 weken langer blijft zitten....
Ben het nu toch wel behoorlijk beu .

Alvast en fijne jaarwisseling voor iedereen!!!

Veel liefs Wanda

spannend wanda! nog even geduld en dan is jullie kleintje er ook!
voel je je wel goed verder?

hier gaat het goed. ik slaap wat minder lekker, kan mijn draai niet meer zo vinden in bed. af en toe wat last van maagzuur en het lopen wordt wat zwaarder.
allemaal dingen die erbij horen.

Hoi meiden,

Waardeloos zo'n forum dat niet werkt he?

@ Petra: vertel vertel......

@Spannend Wanda, ik hoop voor je dat je spruit zich snel meldt!

@ carina, hoe gaat het met je?

groetjes, keesje

Hoi meiden,

He he, hij doet het weer. Ik heb al tig keer een bericht gemaakt en het lukte maar niet pfff. Mijn vriend heeft een week of anderhalf geleden een heel lang verhaal zitten tikken aan jullie omdat ik niet in staat was en toen hij het wilde plaatsen gaf de site een error....grrrr. Hij zei dat doe ik dus nooit meer, hij had er echt een half uur over gedaan om alles netjes te vertellen en zn hele ziel en zaligheid in het verhaal te stoppen. Die had echt de pest in daarna dus zodoende hebben we niks meer geprobeert. Op hyves heb ik wel laten weten dat ik bevallen ben inmiddels dus toen kwam het hier wel terecht vanzelf.

Het was een zware bevalling! Maar ja, wanneer niet vroeg ik me ook af....ik heb er nu eenmaal geen geluk mee gehad bij alle 3.

Ik zal eerst eens vertellen dat onze zoon KYANO heet en dat hij 3424 woog en hij 50 cm lang was. Op de 16e geboren savonds om 20.37uur.

Het is een prachtventje en ik zal proberen hier (waarschijnlijk via carina) een foto neer te zetten. Of ik probeer ze vanaf hyves even te copieëren naar dit forum.

@ Wanda en Keesje, jullie vinden medische dingen ook eng he, en die ziekenhuis toestanden....nou meiden, ik heb alles gekregen wat ik eng vond...tot aan de keizersnede aan toe. Nou moet ik zeggen dat ik op het laatst ik wel opgelucht was toen mn kind er eindelijk uit was. Met een keizersnede (kwartiertje) was het zo gepiept. Het herstel valt me mee. De eerste week is zwaar omdat je je buikspieren niet kunt gebruiken. Maar de pijn viel me reuze mee daarna en inmiddels doe ik alweer echt een hoop alhoewel ik nog bepaalde dingen niet mag zoals zware dingen tillen en fietsen en autorijden. Nou ja, dat komt wel weer.

De bevalling viel echt tegen. Ik wil mn verhaal wel vertellen maar ik denk dat het beter is om te wachten tot we allemaal zijn bevallen haha....wil niemand afschrikken tenzij je het echt horen wilt. Het is allemaal natuurlijk goed afgelopen. Ben geen moment in gevaar geweest en de kleine ook niet hoor. Alles was keurig geregeld in het ziekenhuis en ik hoefde me geen zorgen te maken. Deed ik wel natuurlijk, angsthaas die ik ben pff. Maar goed....inmiddels is ons mannetje lekker aan het groeien en geniet hij volop van de borstvoeding. Mijn schoonouders die om de paar dagen komen kijken zeggen dat hij steeds veranderd. Dat ze duidelijk zien dat hij groeit. Ik zie het niet haha...wel aan de dingen die hij doet enzo dat hij vooruit gaat maar niet dat hij groter wordt. Voor mij blijft ie zo'n kleine uk haha.

Nou meiden ik ga eens kijken of dit bericht geplaatst wil worden!!!!

@ Carina, hou vol meis, er komt een keer een einde aan hoor.

@ Wanda, heel veel succes bij je bevalling. Alles komt gewoon goed hoor!!!! Echt!! Je ziet het, ik leef ook nog. Ook voor jou zal het gewoon allemaal goed gaan.

@ Keesje, hoe gaat het verder met je? Hoe zijn de ontwikkelingen in de zwangerschap inmiddels? Hoever ben je ook alweer?

@ Diana, lukt het met de fles allemaal? Geen last van je borsten achteraf? Hoe kwam het dat je kindje afviel van de borstvoeding? Nog nooit gehoord.....ben erg benieuwd hoe dat zit.

Groetjes aan iedereen verder.....liefs Peet

hoi Petra,

Ontzettend gefeliciteerd meid! Wat heerlijk een zoon! Niet te zwaar toch?Fijn dat je nu kan genieten. Hoe zijn je vriend en je kinderen eronder, zo'n klein babytje? Superblij zeker?

Ik schrik niet van bevallingsverhalen hoor. Ik vond mijn eerste bevalling een drama, maar de 2e ging zo lekker. Nu maar hopen dat nr. 3 lijkt op nr. 2. Ik ben er erg van overtuigd dat ik het kan, dus ik kijk niet met angst en vrezen naar uit. Ik wil alleen errug graag thuis bevallen en niet in het ziekenhuis. Maar ja, dat heb je zelf niet helemaal in de hand.
Ik ben nu zo goed als 22 weken. We zijn nu aan de babykamer begonnen, best lastig omdat het de kamer van onze overleden zoon is. Maar ja, we hebben geen keus en junior verdient ook een mooi kamertje. Wat mij betreft mag de tijd wel sneller gaan, ik kan echt niet wachten totdat ik mijn zoon in mijn armen heb.

Geniet van je gezin.

groetjes, keesje

he meiden,
hier ook weer een berichtje van mij.
De allerbeste wensen voor het komend jaar. Geniet van je kindje voor degenen die al bevallen zijn en een super verloop van de zwangerschappen voor diegenen die nog een stuk(je) moeten.

Op 23 december hebben wij onze 20-weken echo gehad. Deze was helemaal goed. Op zich zijn we nu dus 'gewoon' zwanger. Met alle onzekerheden die een andere zwangere ook heeft. Toch voelt het nog niet zo. Ik ben nog bang dat het toch mis zal gaan en ben dus echt nog wel behoudender. Maar gelukkig laat uk zich dagelijks voelen. Mijn buik is klein maar staat goed strak. Ik ben bang dat ik binnenkort een mooi tijgerprintje ga krijgen als uk meer ruimte nodig heeft en dit opeist..
Verder voel ik me prima, als ik veel doe heb ik last van mijn rug, maar dat kan ik redelijk voorkomen door niet teveel te doen...haha.
We hebben ons kinderkamertje al uitgezocht, dubbel om weer te doen (bij Bas* hadden we het afgezegd) maar ook weer leuk. Ook meteen een box en een kinderwagen gekocht. Die wagen staat gelijk thuis, omdat het een showmodel was en ik echt dat kleurtje wilde, die was er verder niet meer. Nou dan nemen we hem wel gelijk mee..

Petra gefeliciteerd met je zoon meid. Je mag je bevallingsverhaal van mij vertellen hoor, alle bevallingen zijn toch anders en ik vind het sowieso eng om mee te maken, maar het is ook iets moois (zo zie ik het nu, haha)

En hoe is het verder met jullie?
Iemand is bijna aan het eind en Carina hoe ver moet/mag jij nog?

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan