Forum hoppers - deel 2

hoi,

spannend hoor petra.... nog maar en paar daagjes tot de uitgerekende datum, dus het kan elk moment beginnen.....
of wie weet is het al wel bezig.....

hier begint er een flink te balen van die dikke buik!
was toch een stuk makkelijker toen er nog geen 2 jarige peuter rondliep.
ze slaapt "s middags niet meer, dus even liggen is er voor mij niet bij, dan is het van: mama ik wil drinken, moet plassen, ga je mee kleuren enz hahaha.
ze is wel heel lief gelukkig.

gisteren mijn gipsen buik opgehaald, is echt heel erg mooi geworden, zal proberen er heel snel een foto van te maken.
ook gisteren mijn laatste klant geknipt, ben nu 36 weken dus word het de hoogste tijd om te stoppen.
regelmatig flinke steken van onderen, dus denk dat ze al aan het indalen is.
mag morgen weer naar het zh, ben erg benieuwd.

voor alle meiden die al zijn bevallen:
Geniet er maar lekker van, het gaat zo ontzettend snel voorbij....

veel liefs wanda

ps: o ja, carina, heb het met mijn dochtertje meegemaakt dat ik dus al 2 weken overtijd ging.....
kan je vertellen dat dat echt heel erg is.
die dagen lijken wel maanden!
hoop het nu niet mee te maken.

gaat het voor de rest allemaal goed met je?

veel liefs wanda

Hoi meiden,

Nog niks aan de hand hier. Ben net terug van de gyn en er is nog geen beweging in gekomen. De beeb zwerft nog vrolijk rond vol beweging en niet ingedaald (gaat niet meer gebeuren volgens de gyn omdat het mijn 3e is) Heb 1 cm ontsluiting maar ook dat is normaal, het staat gewoon een stukje open omdat het al de 3e keer is. Verder heb ik sinds vandaag echt enorme poetsdrang dus wie weet...enne volle maan op komst he haha. Duim maar voor me meiden want ik wil mn baby nu wel eens zien.

Groetjessss (hou het ff kort want mn ouders zijn er)

Hey meiden,

Moet ff van me af schrijven hoor!
Voel me zo rot, bang, ellendig enz ik voel al die dingen waardoor je even niet lekker in je vel zit.
Gisteren naar het zh geweest en de beeb ligt nog niet goed, ze ligt overdwars.
Ze krijgt nog een week om te draaien uit zichzelf omdat er nog wel wat ruimte is.
Maar als ze dat niet doet, dan gaan ze kijken of ze het kunnen draaien, zo niet dan word het al automatisch een keizersnede.

Een stuitbevalling raad de gyn   af omdat mijn dochtertje 9 pond was en hij mij dat niet aan wil doen.
Ook vermoed ie dat deze weer zo flink gaat worden al heb ik zelf zoiets van eerst zien dan geloven.
maar ja een stuit bevalling van zo"n 9 ponder lijkt me nu ook geen pretje, zo heel erg breed ben ik al niet gebouwd

Al met al zit ik dus helemaal in de zenuwen...
Ben gewoon   bang voor een ruggenprik en vind het ook al niet zo tof om nog eens 5 dagen in het zh te moeten blijven en dan nog eens die 6 weken herstellen naderhand pffff.
Geef mij maar een normale bevalling hoor!

Maar zal nog tot donderdag moeten wachten, misschien ligt die wiebelkont dan allang goed.

@ Carina: hoe gaat het met jou?
@ petra: morgen de uitgerekende datum! hoop dat het nu niet meer lang duurt voor jou.

@keesje en pat: alles nog steeds in orde?
@voor alle moeders; lekker blijven genieten van jullie beebjes....

Veel liefs Wanda

Hey Wanda,

Balen dat je je zo voelt maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik ben ook zo bang geweest. Het wordt nu uiteindelijk minder. Ik moet me er aan overgeven dat ik gewoon moet gaan bevallen hoe dat dan ook zal gaan. Wel balen dat ze nog dwars ligt maar er is nog een goede kans dat ze zelf gaat draaien hoor, de mijne lag ook nog wekenlang in stuit maar ligt nu al een hele tijd prima naar beneden. Alles kan nog gewoon. Ik ben ook bang voor een ruggenrpik maar ik ga er (toch) mee bevallen als het goed is. De arts in mijn ziekenhuis had het weken geleden over inleiden, dat is totaal van de baan. Maar omdat ik nogal een ernstige geschiedenis heb qua rotbevallingen en veel pijn mag ik met een ruggenprik gaan bevallen. Dat betekent niet dat ik helemaal niks zal voelen. Ik zal actief met het persen kunnen meedoen en zodoende alsnog zelf mijn kind op de wereld zetten!

Ik heb wekenlang nagedacht over die prik, ik was er fel op tegen en ging heel opstandig soms tegen die beste man in. Hij zei ook dat hij helemaal snapt waarom ik geen ruggenprik wil. Maar nu na alle weken van overpeinzingen, lezen op internet, positieve verhalen met name!!! en zijn advies, heb ik toch zoiets van ja ik ga dat doen. Mijn geschiedenis liegt er niet om en ik kan een pijnstiller waarschijnlijk erg goed gebruiken. Ik mag toch hopen dat ze niet fout prikken of wat dan ook....het enige wat ik doen kan is me overgeven. Ik voel me een stuk minder bang. Het kan nu elk moment gaan gebeuren en ik wil rustig zijn en dat ben ik nu ook. Het heeft verder geen zin me op te winden over dingen die ik niet kan overzien. We komt dat komt.

Lieve Wanda ik hoop dat het voor jou ook rustig kan worden in je hoofd. Ik hoop dat je kindje zelf draait en dat je een gewone fijne bevalling mag hebben!!! Enne kom gerust je hart weer luchten he meid. Ik doe het ook hoor als ik bang ben of wat dan ook.

Succes he. Liefs Peet

hoi hoi

@wanda... jeetje zeg.. wat een rotnieuws. nu maar hopen dat de kleine dwarskont nog lekker draait de komende week.
wie weet valt het allemaal nog wel mee! altijd van het positieve uitgaan toch?

@ petra.. ben benieuwd hoelang de kleine nog op zich zal laten wachten!
voel je je verder wel goed? ik krijg ook steeds meer de kriebels als ik denk aan bevallen. ben ook nogal een angsthaas, dus de komende tijd zal dat gepieker ook nog wel komen! nu maar hopen dat het bij jou meevalt, dan kan ik daar ook weer moed uit halen!

hier gaat het op zich wel goed. alles gaat wat langzamer dan ik van mezelf gewend ben. maar dat hoort erbij he! ben vandaag precies 30 weken zwanger.
af en toe schiet het in mijn been, en dan loop ik echt even als een oud vrouwtje (voel me net mijn oma dan), maar als ik dan even rustig aan doe, trekt het weer weg.

de kleine schopt steeds harder, van de week deed ie me echt pijn! een schop precies tegen mijn heup aan! de etterbak!
ik voel de kleine vaak heel scheef liggen. volgens mij met de billen omhoog en de voetjes dus naar mijn rechterheup gericht.
maar regelmatig ligt onze gup ook helemaal overdwars. dan heb ik echt een heel zwaar gevoel daar beneden.
maar goed.. de mijne heeft natuurlijk nog meer ruimte om lekker te draaien en keren!

dit weekend komt een vriend van mark logeren. er staan een aantal leuke dingen gepland, beginnende vanavond. dus ik ga slim zijn... nog even een uurtje liggen!

groetjes!

nou meiden,

wat ik vandaag toch weer meegemaakt heb......

Wilde vanochtend naar beneden lopen, ben ik van boven naar beneden gevallen!!!
gelukkig niet op mijn buik terecht gekomen, maar moest toch even komen naar de verloskamers.

Een uurtje aan het ctg gehangen en gelukkig was met de baby alles dik in orde!
Toen nog even een echo, en wat denk je......ligt ze met dr hoofdje naar beneden!!
Die wiebelkont heeft het toch nog voor mekaar gekregen.
Nu maar hopen dat ze zo ook blijft liggen.

Heb echt geluk gehad zeiden ze in het ziekenhuis.
Maar nu heb ik wel vreselijk veel spierpijn van die val AUW!

Maar goed...ben allang blij dat de baby in orde is.

Veel liefs Wanda

Jeetje Wanda wat een schrik zeg. Ik lees dit net en sloeg echt ff mn hand voor mn mond joh pfff. Ik dacht oh oh dat loopt fout af maar gelukkig is alles goed zeg. Pak van mn hart hoor. Wat een bak dat je kindje gelijk goed ligt, zou het door die val zijn gekomen vraag je je af nu he haha. Wel een fijne bijkomstigheid dan in elk geval. Niet meer doen hoor dit soort fratsen pffff.

Ben je al wat meer ontspannen over de komende bevalling overigens?

Vandaag ben ik gewoon 40 weken zeg. Ik heb nog nooit zo lang gelopen. Vannacht mag het dan wel komen van me want ik zit al weken te wachten haha. En ook ik ben nog bang hoor maar ja ik geef me maar over. Het moet er uit he.

Nou meid, hou je rustig enne niet meer vallen hoor.

@ Carina, 30 weken alweer. Ik weet nog hoe dat voelt haha. Ik ben alweer 10 weken verder. Het wordt echt alleen maar zwaarder maar ik voel me desondanks toch nog goed. Ik heb een soort hernieuwde energie geloof ik. Vandaag heb ik ook weer echt veel gedaan en gisteren ook. Ik weet niet waar ik de kracht vandaan haal hoor haha. Ik slaap niet eens meer smiddags...raaaaar. Maar die buik zit in de weg joh pfff.

@ alle andere meiden, groetjes, knuffels voor de babys en de zwangeren nog veel en lang genieten en geen gekke dingen hoor. Mocht ik even niet online zijn, ik heb problemen met de pc af en toe en dan lukt het gewoon niet. En natuurlijk kan ik ook gewoon aan het bevallen zijn. Ik zal mijn vriend dan vragen een berichtje hier te plaatsen voor jullie.

laterssssssssssss

Terug
Bovenaan