Forum hoppers

Hoi Jolanda, welkom hierro!
Ja hoor de echo was ok, een heel mooi mini mensje zagen we. Ik mag 9 mei weer en ik wilde dat het al zover was zeg. Het gaat allemaal goed hoor, maar je de bibbers he!
Met jou alles ok? Hoop het!
Hee Petra, trek je het nog allemaal?
Bedankt hoor, ik ga gewoon een grotere sport BH kopen! Ik heb het nog een keer geprobeerd maar het doet gewoon pijn. Tsss.

Veel liefs
D

hallo!
hoe gaat het met jullie?
vorige week had ik veel energie en weinig "klachten" en deze week ben ik toch MOE! en opgezwollen!! als ik sta passen al m'n broeken echt nog prima, maar na een tijdje zitten is het echt irritant. en het lijkt wel of ik 's avonds helemaal opzwel! hebben jullie dat ook? hihi als het zo doorgaat eindig ik als een zeekoe! misschien ga ik komend weekend wel lekker een nieuwe broek kopen...een zwangerschapsbroek..!

@petra; hoe gaat het met je? red je het allemaal een beetje? wonen jullie zo ver uit elkaar joh? wat vervelend dat het daarom nu niet lekker loopt. ik hoop maar dat jullie er samen uit zullen komen!

@ allemaal; gaan jullie voor een combinatietest? moet toch al vrij snel gebeuren als je het zou willen toch? ik denk nu dat we het niet gaan doen.

hebben jullie wel eens op www.babybytes.nl gekeken? kun je precies zien hoe je kindje er nu uitziet! die van ons wordt al best heel leuk! :)

doei! liefs sab

oja, nog even een vraagje over KAAS...

ik eet eigenlijk gewoon alle kaasjes, hoe stinkend ook, als er maar geen "au lait cru" op staat.... maar nu las ik in het boek 'veilig zwanger' dat als je 't echt helemaal zeker wilt weten, je helemaal geen zachte kaasjes moet eten...dus ook geen brie, mozzarella enzo... ik weet het niet hoor, aan de ene kant denk ik "dahag je kunt je overal wel druk om maken", maar aan de andere kant wil je natuurlijk geen enkel risico lopen...
en zo eet ik ook heus wel eens een blaadje sla buiten de deur......

hoe gaan jullie hiermee om?

liefs sab

Hey S,

Ja het gaat wel, ik heb een week pauze ingelast en we praten pas weer na de echo. Dus even geen spanning. In principe zou ik naar hem toe gaan verhuizen maar mn andere 2 kids willen hier niet weg en tis drama. Dus ik heb gezegt ik doe het niet.....probleem! Hij wil ook echt niet verhuizen dus tja.....heb het heel even naast me neergelegd nu.

Wat die kaas betreft....ik had ingeslagen voor mijn zoon zn verjaardag, brie, camembert etc. En de dag na zn verjaardag heb ik een test gedaan en wist ik dat ik zwanger was...nu ligt die kaas me steeds aan te kijken in de koelkast want je leest overal dat je die niet moet nemen nu en ik vind het zo lekker en heb er zoooooveel trek in ongelooflijk haha. Dus ik neem af en toe een gewoon stukje kaas maar dat haalt het niet bij die andere. Er staat geen au lait cru op...vraag me idd dan af of ik het toch gewoon mag eten.

@ D,

Ga lekker die grotere bh kopen anders dan doet het veel te veel zeer joh. Das ook niks he. Je wilt toch nog zolang mogelijk je gang kunnen gaan. Ik ga deze week niet sporten, voel me wat grieperig en ben echt zwaar verkouden.

@ Jolanda,

Leuk dat je er ook bent. Hier kan je nu toch wat beter je ei kwijt dan op het andere forum he. Begrijpelijk ook.

Groetjes Petra

hoi,

@Jolanda: ook welkom hier!!! Lekker verder kletsen.

@D: ik zou ook lekker een goeie sportbh aantrekken hoor.... die meegroei dingen zijn leuk, maar niet om in te sporten en een beetje steun is toch wel fijn lijkt me! Zelf trek ik ook gewoon een sport bh aan tijdens het aerobicen hoor. Die paar uurtjes dat je aan het sporten bent.

@Sabine: met die kaasjes zou ik zelf niet zo 'spastisch' doen. Zoals je zegt: anders kan er niks meer! (ga maar eens echt alle 'adviezen' dan wel fabels naast elkaar liggen, dan is zelfs kraanwater niet veilig meer geloof ik). Geloof dat AH helemaal geen enkel au lait cru kaasje te koop heeft en sowieso moet je daar in NL je best voor doen om die te vinden. Als je nou in de zomer op vakantie gaat naar Frankrijk en normaliter weleens kaasjes direct bij de boer koopt dat zou je dan beter niet kunnen doen.
Nou heb ik makkelijk praten omdat ik die zachte kaasjes niet zo heel denderend vind en dus bijna niet eet... ja es een keer een stukje brie en dat kan best hoor. Alles met mate is het toch?

Hier gaat het nog steeds prima. Vandaag toch wel licht gespannen... ben nu 9 weken en 4 dagen en dat is de termijn waarbij de vorige keer het kindje is gestopt met groeien. Probeer er niet aan te denken, maar het spookt toch wel door je hoofd hoor .
Ben ook afentoe extreem MOE! Afgelopen zaterdag vrijwel de hele dag geslapen . Was erg blij dat mijn man dus thuis was en voor de kinderen kon zorgen en ik er aan toe kon geven... en vanmorgen had ik ze even voor een DVD'tje gezet zodat ik zelf even op de bank kon liggen rustig... kwam de oudste melden dat die al afgelopen was... oeps het was niet de bedoeling dat ze hele DVD zouden zien... of eigenlijk niet dat ik in slaap zou vallen! Nou ja, ze hebben de keet niet afgebroken gelukkig en ik was er wel erg aan toe.
Ben bang dat ze weleens vaker voor de tv zullen zitten de komende tijd . Trek het dan echt niet om gezellig er even op uit te trekken of geanimeerd te gaan zitten doen. Het is zo'n enorme fysieke vermoeidheid dat ik niet vooruit te branden ben. Ach ja.. als dat alles is!

Nog 1 week... dan mogen we kijken of het nog steeds helemaal goed gaat in mijn buik... en gelukkig deze keer in de ochtend, geen hele dag zenuwen.

Oh ja, die combinatietest... laten we niet doen. Hebben we de vorige keren ook niet gedaan.

groetjes,
Marije

hoihoi

jeetje petra wat een onwijs moeilijk probleem! toevallig heb ik pas over zo'n soort probleem gelezen in het volkskrant magazine. jeetje wat moet je dan he. ik hoop dat jullie een goede oplossing kunnen vinden, maar dat zal vast wel! en jullie krijgen tenslotte samen een baby dus dat geeft ook veel extra's om echt een goede oplossing te vinden. lukt jullie vast! wel verstandig om even te wachten tot na de echo.... je moet nu ook niet al te veel spanning hebben he... al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

marije ik begrijp precies hoe je je voelt vandaag, ik had dat pas ook... en de dag erna was het zo heerlijk dat die 'beladen' dag voorbij was. ook al heb je nog geen reet zekerheid (excusez le mot). probeer er niet teveel bij stil te staan, het zit vast goed met je kindje, vooral als je zoooo moeoeoe bent, dat heb je echt niet voor niets! het hielp mij ook om te bedenken dat het wel heel erg sterk zou zijn als het op precies dezelfde dag zou stoppen.

tja, die kaasjes, ik eet ze maar gewoon lekker door...met mate... alleen parmezaanse kaas is au lait cru, maar zelfs die mag je eten want het is een harde kaas. en als je idd overal rekening mee moet gaan houden dan kun je beter 9 maanden op de bank blijven zitten want dan heb je echt geen leven meer.

heb vanmiddag heeerlijk een harinkje gehapt..een hele verse! goed voor de hersentjes zullen we dan maar zeggen! en ook voor de mijne hahaha!

groetjes!! sab

Hoi meiden ik wilde even testen of die babybanner het doet maar dat zal wel weer niet. Die doen het volgens mij alleen op andere sites haha.

@ S,

Ja het is idd een heel moeilijk probleem. Ik moet mijn kids heel veel vedriet gaan doen en mensen zeggen zo makkelijk van die wennen wel weer en kids zijn flexibel etc. Maar ik moet wel die klap op gaan vangen terwijl ikzelf nu nogal wat te dragen heb en als de baby er is zal ik veel minder tijd voor mn andere twee gaan hebben die me juist in het eerste jaar van een verhuizing nog meer nodig zullen hebben.

Over die kaas he.....zal ik dan ook maar n stukkie nemen vanavond? Ik durf dat dan gewoon niet he haha...wat denk jij?

tja nu kan ik zeggen neem lekker dat stukje kaas Petra.... maar als jij je er niet lekker bij voelt moet je het gewoon niet doen! Dan ga je je toch van alles in je hoofd halen en was dat stukje kaas het wel waard?
Dan maar wat anders te knagen toch? En na de bevalling komen alle feestdagen eraan (ga er even vanuit dat jij rond half december zit?) en schuif je van alles wat tijdens de zw.schap niet mocht naar binnen en geniet je er enorm van .

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan