Forum hoppers

hahaha Marije wat een goed idee, kga gewoon in december mezelf helemaal ondersteboven eten hahaha..goeie. Ja zoals ik heb berekend zal het 13 december zijn maar de echo  zal alles uitwijzen volgende week.

Je hebt wel gelijk hoor ik durf het eigenlijk niet en dan zal ik mezelf idd gaan afvragen of het wel goed is en ik wil ff helemaal geen twijfels nu. Ik heb een goed gevoel over deze zwangerschap en doe echt mn best, foliumzuur en cafeinevrije koffie haha...

De vorige keer voelde ik me elke dag ongerust en was ik heel bang en dat heb ik nu helemaal niet gehad. Ook dronk ik veel koffie in het begin en ik las ergens dat dat de kans op een miskraam verhoogt...nou dan sla ik dit keer ff over. Ik neem heel af en toe en echt bakkie en heb er totaal geen moeite mee terwijl ik echt een behoorlijke koffiedrinker ben. Gek he hoe anders je kan worden ineens. Ik lustte de hele week mn vlees ook al niet bij het avondeten. Jammer maar helaas dan laat ik het maar staan hihi.

Heb jij nog dingen die je ineens veel lekkerder vind of juist ff helemaal niet moet?

Heb vooral een sterk afgenomen eetlust.... en brood mot ik niet (is voor mij een standaard zwanger zijn iets) Dus ik leef op crackers (van die met sesamzaad en dan zo ranzig met ham erop haha) en cornflakes, glazen melk en fruit.
Vlees vind ik er zo ranzig uit zien nu als het onbereid is dat ik me niet kan voorstellen dat ik het op eet als het klaar gemaakt is. Ach is voor mij vrij normaal de 1e 3 maand van de zw.schap weinig te eten en vooral veel van hetzelfde wat wel bevalt.

Dat van de caffeïne: ik dronk redelijk wat cola altijd en daar ben ik nu ook mee gestopt (had ergens al een voorgevoel blijkbaar want daar was ik al mee gestopt voor ik uberhaupt die echo had gehad en wist dat ik zwanger was) slik een verhoogde dosis foliumzuur (nu in totaal denk ik al ruim een halfjaar) ivm verhoogde kans op open rug bij ons in de familie en verder denk ik gewoon gezond na....maar ja als je weinig tot geen trek hebt kan je ook moeilijk iets 'verbodens' eten he

En je kan heel veel voor een ander (lees je kind!). Ons jongste heeft een koemelkallergie en ik heb zelf een jaar lang een koemelkvrij dieet gevolgd omdat hij borstvoeding kreeg. Voor mezelf (om af te vallen) kan ik het lekkers niet laten staan, maar heb het een jaar gedaan zonder allerlei koekjes, chips, in de zomer weinig ijs (want zelfs in waterijs zit vaak melk ) en meer van dat soort dingen. Eerste weken was wennen en daarna was het gewoon.... alles voor je koter!

Al verzonnen wat je nu gaat eten ipv kaasjes?!!

groetjes,
Marije

haha ja, ik heb noodles gekocht en daar heb ik heel veel zin in. Heb nu alweer trek in iets en het avondeten is nog niet zo lang achter de rug. Maar aangezien ik totaal geen trek heb in warm eten (aard en vlees met name) eet ik een stuk minder savonds en heb dan later weer honger. Ik hoop dat de noodles bevallen want het heeft een kip smaak hahah...ff uittesten.

hee! hoe waren de noodles-met-kipsmaak? hahaha!
gewoon niet doen hoor die kaas, als je je er niet goed bij voelt. volgens mij geeft je lichaam prima aan wat je wel en niet wilt (en later blijkt ook 'mag') eten. ik drink echt vrijwel geen koffie meer en drink heel af en toe een glas cola zero en dat is dan echt een feestje! :)
zoooo ik heb echt geen zin vandaag! ben ontzettend moe (terwijl ik om half 10 al sliep gisteren) en heb gewoon nergens zin in. terwijl 'k wel veel werk heb om in te plannen en voor te bereiden (heb een paar leuke klussen gekregen!!).
nouja, even 'n paar uurtjes de schouders eronder dan maar!
fijne dag!
sabine

Hoi hoi meiden,

De noodles zijn goed bevallen, ik proefde ook weinig kip eigenlijk haha.

Ik ben vandaag ook echt vreselijk moe...wel een goed teken toch? Volgende week dinsdag de echo. Ben zo benieuwd he naar hoever ik nu werkelijk ben. Ik vind het ook wel een beetje dubbel hoor, ben wel n heel klein beetje bang want ik denk steeds aan de laatste keer, geen hartje meer, snik. Hopelijk is het nu wel allemaal goed he. Het voelt nog heel goed dus dan vertrouw ik daar maar op.

Ik ga ff aan de decafe haha...tot laterssss

hoi allemaal,

Alles nog goed met iedereen in baby-maak land?!
Hier gaat het lekker zijn gangetje hoor. Merk wel dat het toch allemaal wat 'zwaarder' is met al 2 branieschoppers om je heen .
Als ik bij de oudste extreem moe was... nam ik een dagje vrij van mijn werk en ging pitten... of dook direct na het werk mijn bed in tot de volgende ochtend. Zwanger van de (nu nog) jongste was de oudste nog lekker klein (ze schelen net iets meer dan 18 maand) en ging nog 2x per dag op bed en op niet werkdagen ging ik dan zeker 1x mee.

Maar een bijna kleuter die hard toe is aan de basisschool  en een peuterpuber in 1 kamer met een moeie mama.... is niet altijd een lekkere combi hoor. Lontje wil hier weleens wat korter zijn en daar reageren ze zo lekker op. Ach ja, het gaat allemaal wel over, maar misschien moesten we opa&oma maar eens lief aankijken voor een logeerpartijtje .

groetjes,
Marije

Hoi marije, (en de anderen natuurlijk ook he)

Gelukkig zitten mij 2 kids al beide op de basisschool. Mn zoon is net 6 geworden dat is de jongste en mn dochter wordt alweer 8 jaar in juli. Ik kan dus smiddags ff heerlijk ongestoord slapen. Dat doe ik ook echt wel hoor. Ik moet het puur van de ochtenden hebben want dan ben ik nog niet zo moe. Koken is een opgave, het opeten ook en dan die uurtjes tot ze naar bed gaan pfff. Dat is echt op mn tandvlees af en toe hahaha....ik lig er steeds vroeger in de laatste dagen. Maar het is voor een goed doel. Verder voel ik me lichamelijk gelukkig goed.

Op prive vlak is het nog niet optimaal maar ja dat komt hopelijk in het weekend nu weleens goed zeg pfff.

Groetjes en liefs Petra

hoi!
hoe gaat het ermee? kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is als je nog 2 andere kids hebt rondlopen! ben nu al zo hondsmoe, kun je nagaan!
hoe staat het met jullie onzekerheid? ik heb er ineens weer erg last van en dat geeft me dan weer zorgen. op zich voel ik me enorm zwanger, ben heel misselijk en alle andere 'kwaaltjes' zijn er ook gewoon, dus op zich geen reden tot zorg. nog 3 weken wachten tot de 12 weken echo, ik zit eraan te denken om komende week misschien toch een extra echo aan te vragen...zou dat kunnen?
irritante onzekerheid! bah!
liefs sab

Terug
Bovenaan