quote: YvonneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2007 19:17:12&apos
);
quote: Lelly_ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2007 17:51:32&apos
);
quote: Miep36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2007 15:23:00&apos
);
hi,
ze raden bijvoeding tot 6 maanden eigenlijk af, omdat de darmpjes nog niet rijp zijn. dat houdt zoiets in als dat de darmpjes nog kort zijn, en er weinig goede bacteriën zijn die moeilijk verteerbare vezels aankunnen. resultaat: krampjes, kermen, huilen, winden. en het kan zijn dat de darmpjes van slag blijven.
Het heeft in principe niets te maken met hoe ver de darmpjes zijn ontwikkeld maar het gaat om het feit dat des te eerder ze beginnen met potjes en fruithapjes, des te meer risico er bestaat dat ze er later allergisch voor worden..
Ehm, nou, toch wel Je moet je voorstellen dat in de darmpjes van een baby als het ware grote gaten zitten, waardoor allerlei stoffen vrij gemakkelijk het lichaam kunnen binnendringen. Bovendien zijn de darmpjes van een jonge baby nog niet voldoende ontwikkeld om iets anders dan melkvoeding goed te kunnen verteren. Als een baby te vroeg wordt bijgevoed met vast voedsel, zal de kans op allergische reacties op die manier dus groter worden. Zo rond de leeftijd van zes maanden zijn de darmpjes voldoende uitgerijpt om iets anders dan melkvoeding te kunnen verdragen/verteren.
Het te vroeg starten met vast voedsel vergroot dus sowieso de kans op allergische reacties; als er dan ook nog allergie in de directe familie voorkomt, levert dat daarbovenop nog weer extra risico op.
Groetjes van Yvonne
Hm.. Als jij dat zegt dan zal dat vast wel zo zijn.. Ze krijgt om de dag een paar hapjes (dus geen hele eetlepels) maar ze spuugt het niet terug en begint te mekken als het te lang duurt voordat er weer een hapje komt..
Mijn schoonzus heeft wel last van allergieën, maar mijn vriend en ik totaal niet.. Adviseer jij dan om het gewoon helemaal niet te geven of kunnen die paar hapjes dan geen kwaad?
En wanneer ga je eigenlijk van 5 flessen naar 4 flessen? Ze heeft zelf geregeld dat ze van 6 naar 5 flessen gaat en slaapt na de laatste fles van 21.00 uur tot een uur of 8.00 de volgende ochtend.. Zou ze het dan ook zelf regelen om van 5 flessen naar 4 flessen te gaan?
Groetjes,
Charelle