Fruithapje.. 3 maanden te vroeg?

hoi, in principe raden ze tegenwoordig alle bijvoeding (dus ook liga) af voor een half jaar, maar vroeger werd ook al veel eerder met bijvoeden begonnen omdat in de kunstmelk nog niet alle voedingsstoffen bevatte.

Ik heb zelf braaf gewacht tot 6 maanden, maar nu weigert hij alles, ik denk dat een voordeel van veel jonger beginnen is dat je het er iig nog makkelijk in kan gieten hahahaha.

Kijk gewoon goed naar je kind of er een allergische reactie komt, en gebruik je moederinstinct!

succes ermee!
 
quote: YvonneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2007 19:17:12'));


quote: Lelly_ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2007 17:51:32'));


quote: Miep36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2007 15:23:00'));

hi,

ze raden bijvoeding tot 6 maanden eigenlijk af, omdat de darmpjes nog niet rijp zijn. dat houdt zoiets in als dat de darmpjes nog kort zijn, en er weinig goede bacteriën zijn die moeilijk verteerbare vezels aankunnen. resultaat: krampjes, kermen, huilen, winden. en het kan zijn dat de darmpjes van slag blijven.


Het heeft in principe niets te maken met hoe ver de darmpjes zijn ontwikkeld maar het gaat om het feit dat des te eerder ze beginnen met potjes en fruithapjes, des te meer risico er bestaat dat ze er later allergisch voor worden..
Ehm, nou, toch wel  Je moet je voorstellen dat in de darmpjes van een baby als het ware grote gaten zitten, waardoor  allerlei stoffen vrij gemakkelijk het lichaam kunnen binnendringen. Bovendien  zijn de darmpjes van  een jonge baby nog niet voldoende ontwikkeld om iets anders dan melkvoeding goed te kunnen verteren. Als een baby te vroeg wordt bijgevoed met vast voedsel, zal de kans op allergische reacties op die manier dus groter worden. Zo rond de leeftijd van zes maanden zijn de darmpjes voldoende uitgerijpt om iets anders dan melkvoeding te kunnen verdragen/verteren.
Het te vroeg starten met vast voedsel vergroot dus sowieso  de kans op allergische reacties; als er dan ook nog allergie in de directe familie voorkomt, levert dat daarbovenop nog weer extra risico op.

Groetjes van Yvonne


Hm.. Als jij dat zegt dan zal dat vast wel zo zijn.. Ze krijgt om de dag een paar hapjes (dus geen hele eetlepels) maar ze spuugt het niet terug en begint te mekken als het te lang duurt voordat er weer een hapje komt..
Mijn schoonzus heeft wel last van allergieën, maar mijn vriend en ik totaal niet.. Adviseer jij dan om het gewoon helemaal niet te geven of kunnen die paar hapjes dan geen kwaad?

En wanneer ga je eigenlijk van 5 flessen naar 4 flessen? Ze heeft zelf geregeld dat ze van 6 naar 5 flessen gaat en slaapt na de laatste fles van 21.00 uur tot een uur of 8.00 de volgende ochtend.. Zou ze het dan ook zelf regelen om van 5 flessen naar 4 flessen te gaan?

Groetjes,
Charelle
 
hey hallo,

ik zelf geef ook fruithap sinds mn dochter 3 maanden is afe en toe een schepje en wel bv een soort je hebt ook die van allerlei smaken door elkaar ze is nu 4,5 maand en ze doet het verder goed volgens het cb, ik heb twee oudere kids van 15 en 10 bijna en die heb ik ook op deze manier gevoed het geen schade gebracht en geen allergies bij mijn kids dus waarom niet ik de fruithap nietals vervanging ingebracht maar als extra want zoals jij oo al zei ze keek letterlijk het eten van ons bord dus ik lat haar van veel dingen proefen ik bedoel wel verantwoorde voeding.

voor de rest is zij nu zoals ik al zei 4,5 maand eet fruithap ,liga en danoontje startt af en toe ze gebruikte omneo van nutrilon maar krijgt nu standaard en het gaat goed allemaal ze is vrolijk en als ze mij een boterham ziet eten begint ze helemaal te wiebelen en zo want ze wil proeven maar zo ver gaan we niet, zou zeggen probeer op je moeder instinct af te gaan als jij denkt dat de tijd rijp is probeer het dan dat deed ik ook gaat het goed kan je er meee verder zo niet stop ermee.

groetjes Bianca
 
Nou... we hebben Dylano gister voor het 1st Liga gegeven, gemengd met melk en Nutrix.
En hij vond het lekkerrrrrr!!
Als het niet hard genoeg ging begon hij te jengelen haha!!

Groetjes Debby.
 
Hoi Lelly

Ik heb mijn dochter ook vanaf 3 maanden fruithapje gegeven hoor. En ze vond het heerlijk. Vanaf ongeveer 5,5 maanden kreeg ze al groenten en vanaf 6 maanden vlees. Ze is helemaal niet alergisch gerworden en vind het heerlijk. Gwoon doen wat je gevoel je ingeeft.

Veel groetjes dottepot24
 
ik geloof zelfs dat vroeger het heel normaal was om met 3 maanden eerste fruithapje e.d. te geven.. je moet natuurlijk een beetje in de perken houden maar een beetje geproef kan geen kwaad lijkt mij...al dat allergie gedoe soms denk ik weleens dat kinderen TE voorzichtig worden behandeld, okay ik ben voor veel dingen allergisch geweest maar mijn zusje compleet niet dus waar ligt het dan aan..
 
Hai,
Veerle is nu 4 maandjes oud en wij zijn ook net begonnen met een fruithapje. Veerle moet wel erg wennen aan de smaak en proeft alles en spuugt het daarna weer uit. Ze vindt vooral het lepeltje erg interessant
Het is denk ik bij ieder kindje verschillend wanneer je kindje eraan toe is, maar wanneer je kindje het eten bij je van het bord kijkt is het er zeker aan toe.
Succes!!
Gr. Floor
 
Terug
Bovenaan