Fruithapje.. 3 maanden te vroeg?

hallo lelly,
ik vind dat 3 maanden idd te vroeg om je kind al bij te voeden.
wat is eigenlijk de reden om dat te doen?
ik wacht tot demi 6 maanden is, dit vanwege de allergieen van mijn man maar ook vanwege de darmpjes.

groetjes martine
(moeder van demi, 4 mnd)
 
quote: 10b reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2007 22:58:34'));

hallo lelly,
ik vind dat 3 maanden idd te vroeg om je kind al bij te voeden.
wat is eigenlijk de reden om dat te doen?
ik wacht tot demi 6 maanden is, dit vanwege de allergieen van mijn man maar ook vanwege de darmpjes.

groetjes martine
(moeder van demi, 4 mnd)

Hoi Martine,

Ze kijkt tegenwoordig letterlijk het eten van ons bord af en zodra ze ook maar een klein beetje fruithap proeft wordt ze helemaal enthousiast en gaat ze helemaal spartelen met d'r armpjes en beentjes en kan niet wachten tot het volgende hapje.

Vroeger kreeg je ook al met 3 maandjes liga met sinaasappelsap of een fruithapje..  Haast niemand  die ik ken heeft er allergieën aan overgehouden..

En nogmaals, ze krijgt geen eetlepels fruithapje, maar een paar ieniemienie hapjes.. Als je het al hapjes kan noemen..
 
Groetjes,
Charelle
(mv Guusje, 3,5 mnd)
 
quote: 10b reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2007 22:58:34'));

hallo lelly,
ik vind dat 3 maanden idd te vroeg om je kind al bij te voeden.
wat is eigenlijk de reden om dat te doen?
ik wacht tot demi 6 maanden is, dit vanwege de allergieen van mijn man maar ook vanwege de darmpjes.

groetjes martine
(moeder van demi, 4 mnd)

Hoi Martine,

Ze kijkt tegenwoordig letterlijk het eten van ons bord af en zodra ze ook maar een klein beetje fruithap proeft wordt ze helemaal enthousiast en gaat ze helemaal spartelen met d'r armpjes en beentjes en kan niet wachten tot het volgende hapje.

Vroeger kreeg je ook al met 3 maandjes liga met sinaasappelsap of een fruithapje..  Haast niemand  die ik ken heeft er allergieën aan overgehouden..

En nogmaals, ze krijgt geen eetlepels fruithapje, maar een paar ieniemienie hapjes.. Als je het al hapjes kan noemen..
 
Groetjes,
Charelle
(mv Guusje, 3,5 mnd)
 
Als ze het lekker vind zou ik het zeker gewoon aanhouden, hoor...ik ben met drie maanden met rijstebloempap door de fles heen begonnen, omdat 'ie niet verzadigd raakte...En nu lust 'ie erg graag pap :)
Gewoon op je eigen gevoel afgaan en haar lekker laten genieten, is het allerbeste :)

Groetjes vonneg
 
Mijn dochter was op 5 dagen na ook 3 maanden. Ik wilde het rustig opbouwen maar ze wilde het liefst het hele potje! Heb ik niet gedaan. Maar toen ze 4 maanden was at ze zo'n beetje 100 gram fruithapje!
Ik kon merken dat ze niet genoeg kreeg en gaf haar een fles met meer inhoud maar dat wilde ze niet. Toen fruithapje gaan geven en het jengelen was over!
Dus als je kind het aangeeft dat ze meer wil en wat anders, lekker laten eten!!

JANINE
 
hoi
wij mogen van het cb ook pas met 6 maanden beginnen met het fruithapje,dit ivm astma in de familie.ik had er wel zin in om mee te beginnen,lijkt me zo leuk voor de 1e keer.anouk is nu 3 en een halve maand,dus nog even geduld.
groetjes petra
 
hoi. mijn dochterje is 16-06-2007 geboren en ik geef haar al bijna vier weken fruithapje ook omdat ze mij bijna het eten van het bord afgaf.en mijn schoonzus zei ook van ja ze vraagt erom.dus heb ik het geprobeerd en ze vond het heerlijk ze heeft in een keer bijna het hele potje opgegeten.en nu geef ik haar soms een potje en soms een toetje je hebt ook van die babytoetjes vanaf vier maanden ze heeft rouwens nergens last van gehad na haar eerste potje.het cb zei ook tegen mij om het beter niet te doen omdat ik bv geef maar ze houd gewoon van eten dus bij haar gaat het echt niet ten koste van de borstvoeding.
groetjes esra
 
Ik zou er toch een beetje voorzichtig mee zijn. Uit ervaring weet ik dat het niet altijd goed is om een baby'tje te snel aan een fruit en/of groentehapje te krijgen. Ik heb mijn dochtertje van 3 maanden één keertje een paar lepeltjes fruithapje gegeven om te kijken hoe ze erop reageerde, nou dat hebben we geweten: ze heeft twee dagen gehuild van de darmkrampjes. Is het niet meer dat wij als ouders het gewoon grappig vinden om te kijken hoe zo'n klein hummeltje op zijn/haar eerste hapje reageert? (het ziet er ook heel erg leuk uit, daar niet van) Wij hebben met elkaar afgesproken dat we haar lekker tot een maand of vijf/zes aan de fles houden, totdat haar darmpjes genoeg "gerijpt" zijn om een stapje verder te gaan.

Groetjes, Linda (moeder van Daantje, geboren 5 juli 2007)
 
Terug
Bovenaan