Geboren in December 2018!

Fijn dat het goed gaat met iedereen!Hier is onze man ook alweer 3 weken en groeit goed. Vorige week bij het huisbezoek van het cb alweer boven zijn geboortegewicht ?Ik geef ook bv en dat gaat gelukkig goed. In het begin ook gekolfd omdat hij niet goed aan kon happen. Maar na een paar dagen bijvoeden met spuitje kon hij al zelf goed drinken.Hij komt meestal rond half 2 en dan rond 6 uur. Hij heeft dan na de voedingen soms wel veel last om weer vast in slaap te komen waardoor het bij mij ook langer duurt.Vervelend he, die lastige nachten! Onze dochter van bijna 3 werd om 2 uur wakker toen ik aan het voeden was en wilde bij ons liggen. Maar ja, was ze wel direct helemaal wakker natuurlijk ?Ach, het zijn fases toch ?

Hallo allemaal, leuk om mee te lezen. Ik sluit me graag bij jullie dan. Onze dochter is op 27 dec geboren, 2,5 week te vroeg. Ze doet het super en zit boven haar geboortegewicht. Bv helaas niet gelukt, mevrouwtje lag erbij en keek ernaar... happen Ho maar.... en giftig dat ze werd, terwijl wij het aanleggen probeerden. Dus de bv is niet goed op gang gekomen, nu kolf ik en krijgt ze gedeeltelijk bv via de fles en verder kunstvoeding... raar woord trouwens. Helaas zijn de afgelopen 2 nachten niet succesvol. Mw wil niet in de wieg slapen... het inslapen is een probleem.. iemand tips? Ze is ons eerste kindje.

@ regenboogje die fase duurt hier al een paar jaar haha. Gaat tegenwoordig vaak goed hoor maar sinds afgelopen week kan ik er ook weer uitgaan voor hem pfff.En hij is toch echt wel oud genoeg om zijn eigen deken goed te leggen, of hij moet gewoon blijven liggen ipv eruit te gaan om zijn  lamp aan te zetten ?Wat fijn weer boven geboortegewicht. Hier alweer 6 week en ze weegt er behoorlijk in (was ook bijna 4kg bij geboorte) volgende week cb en prikjes. 

@gebruikerGefeliciteerd. Jammer dat bv niet gelukt is, gelukkig worden ze ook groot op kv. Wat betreft in slapen niet echt tips. Ik geef mijn dochter of een speen (als ze onrustig, jengelig is) voornamelijk voor troost en verder ligt ze dan bij mij in de armen. S'nachts leg ik haar op mijn borst, wanneer ze goed slaapt brengt 1 van ons haar weer terug naar bed.Ik merk dat wanneer het slapen niet lukt ze erg graag bij mij wil zijn, niet altijd ideaal maar ook wel een fijn gevoel 

Hier was madam op de laatste dag kraamzorg alweer een ons boven haar geboortegewicht (2940) en dus ook zwaarder dan 3kg. Dat was perfect! De nachten zijn goed te doen. Ik kolf en mijn partner geeft gekolfde borstvoeding. Ze komt na de laatste avondvoeding slechts 1 keer. Daarna slaapt ze door tot de vroege ochtend.  Dan zit er +/- 5/6 uur tussen. Voelt hemels!Overdag borstvoeden gaat nog niet perfect. Heb moeite met het vinden van een ritme. En zij drinkt zelf niet genoeg om echt verzadigd te zijn.Als het niet lukt bellen we de lactatiekundige. Heb tot nu toe geen kv meer nodig. 

Fijn dat ze al zo goed slaapt Sylvestertje! 
En hopelijk lukt de bv snel helemaal! Drinkt ze wel goed? Of is ze gewoon te snel moe dat ze niet genoeg binnen krijgt?
Hier meestal rond de 4 uur tussen de voedingen ‘s nachts. Alleen meneer begint meestal al na 3 uur af en toe in zijn slaap geluidjes te maken. Hij is dan nog te slaperig om al goed te drinken, maar ik wordt er al wel wakker van ?
Maar ik vind het nu nog te vroeg om zijn bedje al naar zijn eigen kamer te verplaatsen, dan ben ik bang dat ik hem juist weer te laat hoor.

Iemand tips om de borstvoeding goed op gang te laten komen?
Ik kolf en ik leg hem aan, maar veel is 't niet. Daardoor ben ik genoodzaakt hem kunstvoeding bij te geven.

Hij heeft wel 'n fijn ritme. Overdag komt hij om de 3 uurtjes en 'snachts slaapt hij gemiddeld 5 uurtjes door.

@ Babiie, meer dan dat zou ik ook niet weten.
Ik zou zeker een lactatiekundige raadplegen, die kan je daar wellicht een goed advies voor geven.
Succes!

Terug
Bovenaan