Geboren in December 2018!

@Babiie,
Ik heb zelf gekolfd met een huurkolf, de medela symphony. Die kolf heeft mijn bv goed op gang geholpen. Ik legde de baby aan en daarna kolfde ik de rest af. Zo heb ik volgens mij maar 4 dagen kv bij hoeven voeden. Mijn productie is nu voldoende om eventueel bij te voeden met bv als ze aan de borst niet genoeg drinkt.
Gisteren sliep de kleine voor het eerst door. Dat was voor mijn borsten iets minder. Was helemaal doorgelekt dus heb snel even gekolfd, dat leverd 280 cc op. Shock!
Vannacht toch maar wakker gemaakt en zelf gekolfd, dat was voor mijzelf wel beter! Met 2 keer kolven had ik ook iets meer productie. Kolf 3 keer per dag is mijn streven. Laatste voedi g, nacht en eerste in de ochtend. Dit willen we tzt gaan vervangen door borstvoeding als ze iets beter drinkt.
Vandaag gaat het alweer een stukje beter, stapje voor stapje. 
Ze is overigens echt een modelbaby. Er wordt alleen gehuild als ze honger heeft of een nieuwe luier nodig heeft. Overdag houden we haar bij ons. Snachts gaat ze in haar wiegje. 
We zijn gelukkige uitgeruste ouders. Mijn man heeft overigens nog wel vakantie en die doet klusjes om het huis. 

Ze heeft net hele bad ondergepoept hahaha 

Dacht ze is hele middag al onrustig, dus een rustgevend badje gedaan. Was iets te rustgevend denk ik ? 

Vervolgens man zich klaarmaken om met haar onder de douche te gaan ik haar op de arm in handdoek, plast ze mij er onder ? 

Ging lekker dus. Nu ligt ze heerlijk in een pyjamaatje in de box te slapen. 

Vanavond komt mijn nichtje van 19 oppassen. Want wij moeten op verjaardag en wil haar niet nog laat daar naar toe slepen(is ook geen plek om te slapen daar)     

Ze begint ook steeds meer geluidjes te maken, flink te lachen en draait steeds vaker naar haar zij. 

Zijn gister begonnen met haar niet meer wakker maken voor de laatste fles. Nu had ze de laatste om 20 uur en heeft geslapen tot 3 daarna weer tot 7. Dus ze laat eigenlijk de verkeerde fles vallen nu maar goed dan gaan wij ook maar wat eerder naar bed. 

Net naar cb geweest. 
Ze is nu 7 weekjes, 58 cm en 5555 gram (1cm per week gegroeid)
Prikjes was even krijsen maar toen ze in de kinderwagen lag sliep ze vlot. 
Ze begint al met geluidjes terug te maken en dat hoefde pas rond 3 maand dus is iets sneller ermee. Verder heel sterk in de schouders en nek.
Afwachten nu of ze last van de prikjes gaat krijgen. 

Fijn Cloewja, dat het zo goed gaat! Die prikken blijven vervelend, maar is voor een goed doel!
Wij gaan morgen naar het cb, hij is dan 4 weken. Ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is ?

Onze kleine man is alweer bijna 3800 gram, met 4 weken. Begonnen op 3 kg, dus hij groeit goed ?
Hij doet het verder heel goed, alleen ‘s nachts komt hij vaak nog wel 2 keer. 
Ik had nu een slaapzakje voor hem gekocht omdat hij steeds zilke koude handjes had ‘s nachts.
Ook met de hoop dat hij dan langer zou slapen... Dat deed hij niet, maar hij had het wel duidelijk warmer. Nadeel was allesn dat hij het tijdens de voedingen ook nog lekker warm had en dus weer sneller in slaap viel, eigenlijk voordat hij genoeg had.. En toen kwam hij 2 uur later alweer ?
Nog even bedenken hoe ik hem wakker hou dan. Om hem nou steeds uit zijn slaapzak te wurmen heb ik eigenlijk ook geen zin in...

Mijn man is vandaag weer voor het eerst naar het werk. Hij heeft vanochtend de kleine een flesje gegeven terwijl ik kolfde. Bij het verschonen plaste ze ineens alles onder, dus de slaapzak romper, alles. Hij moest nog douchen, dus toen mocht ik haar volledig verschonen. Heb haar ook helemaal gewassen want ze zat er helemaal onder. Leuk beginnetje van een eerste werkdag dus. Nog nooit eerder zoiets meegemaakt haha.  
Nadat ze schoon was heeft ze lekker bij mij geslapen. We hebben samen heerlijk uitgeslapen.
De afgelopen dagen had ze volgens mij regeldaagjes. Veel willen drinken, continu aan de borst en wat onrustig. Vandaag is ze wel lekker rustig.
30 januari een afspraak bij het CB, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Ze kan de kleinste mutsjes al niet meer op. Ook passen de pakjes inmiddels beter.
We zijn de afgelopen tijd al met de draagdoek op pad geweest. Lekker appeltaart eten bij de Intratuin. Superhandig vond ik het!
Ze is alweer 3 weken oud, de tijd vliegt zeg! 

Inmiddels is Sytze-Jan morgen 8 weken oud en krijgt zijn laatste fles om 9 uur in de avond, hij slaapt door tot 6 uur in de ochtend! Hij is een hele rustige en relaxte baby, we treffen het heel erg!

Wat een rust zeg JasminaaB! Geef je flesvoeding? Heerlijk als ze een fijn ritme hebben.
Ik zie zo'n lange ruk zelf nog niet zitten ivm borstvoeding. Onze kleine slaapt van 11 tot 6, dan staan mijn borsten echt wel op knappen. Dus 's ochtends kolf ik het liefst. Dat wat ik dan kolf dat drinkt zij zelf nog niet op namelijk. (zeker 250cc of meer).
Gisteravond voor het eerst zonder flesje gaan slapen. Dat vond ze helemaal niks. Uiteindelijk is ze gaan slapen en heeft gewoon doorgeslapen tot 6.
Ik wil het kolven graag terugbrengen tot 1 keer per dag (de ochtend) nu ik gewoon thuis ben.
Als ik weer ga werken (3 dagen van huis) dan wil ik 2 a 3 keer gaan kolven. Maar dat is nog even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.

Terug
Bovenaan