Geboren in December 2018!

Jasmina lekker is dat he. Hier ongeveer 9 tot 5 en dan weer tot 9 uur half 10. Nu 2 dagen dus een paar heerlijke nachten. Alleen woj ze gister niet slapen dus sliep op 10 uur eindelijk 

Ik geef flesvoeding omdat de bv niet lukte helaas, snap heel goed dat na een lange nacht je borsten op knappen staan.. hier was vannacht weer een nacht uit het ritme, hij kwam om 4 uur al voor zijn flesje. Zo nu en dan zit er zo'n nacht tussen, maar daar heb ik wel vrede mee aangezien hij praktisch elke nacht doorslaapt!

Hier gaat alles ook goed :)
De nachten gaan steeds beter, voorheen kwam ze stipt iedere 3 uur, nu vaak nachten van 5 uur, vanacht 6 uur. 
Ik geef borstvoeding en had met de eerste lange nacht ook hele zere, volle borsten. Heb niet extra gekolfd, gewoon aangekeken. Heb hier 4 nachten last van gehad en nu lijken ze wel wat te zijn afgesteld. Nog wel goed volle borsten, maar niet dat ze pijnlijk zijn.
Slaapjes overdag in bed gaan moeizamer, wil liever bij mama zijn. Ook de momentjes met papa gaan hier zeer moeizaam, hij krijgt er nog moeilijk getroost.. Dat vind ik wel erg lastig, maar gaat vast goedkomen! 

Fijn zeg die doorslapers! 
Hij is nu 5.5 week en is hij begonnen met 5 a 6 uur achter elkaar slapen, dus dat is al heel wat! De laatste voeding rond 10 uur en dan kwam hij om half 4. Dit was vorige week nog steevast 2 uur, dus dat scheelt al best wat ☺️
Ik geef ook bv, en kolf nu niet extra, alleen als we een flesje geven. Daar zijn we mee begonnen met oefenen en dat ging ook erg goed gelukkig!

De nachten zijn hier 6-8 uur. Dat is hier nog niet lekker afgesteld met de borstvoeding. Qua slaap is het echter heerlijk! S ochtends kolven werkt goed. Ook kolf ik dan mooi een voorraadje omdat het veel meer is dan wat ze drinkt uit de fles. Verder probeer ik enkel BV te geven.
Slaapjes overdag zijn hier ook nog lastig. Na de ochtendvoeding knuffelen we lekker in bed en dan slapen we nog lekker even uit. Ze zit nu ook wel in de wipstoel dat vind ze wel oke. Het babynestje is iets minder favoriet, ze ligt het liefst bij mij. 
Ben superbenieuwd hoe het straks gaat als ik ga werken. Fijn dat ze al bij meer mensen doorslapen! 

Zijn jullie al eens weg geweest? Hoe gaat het dan bij jullie? Bij mij laat ze zich nog niet heel goed troosten door mijn man, kan dan echt voor lange tijd blijven krijsen. Ik voel me dan ook niet op mn gemak om even weg te gaan in de avond, ondanks dat ik genoeg moedermelk heb afgekolft. We zijn er wel flink mee aan het oefenen, maar hem maakt het ook erg onzeker. 

Lastig zeg Caroline! 
Wij zijn vorig weekend begonnen met oefenen met een flesje. We hadden eerst de medela borstvoedingsspeen, maar daar dronk hij heel onrustig uit. 
Met de avent speen 0 ging het heel goed. Zowel mijn man als mijn schoonmoeder hebben hem een flesje gegeven.
Donderdagavond gaat mijn schoonmoeder voor het eerst een paar uurtjes oppassen dat wij weg kunnen. Ben benieuwd hoe het gaat!

Wij geven al vanaf het begin een flesje omdat ze niet goed genoeg uit de borst dronk. Dat is nu terug gebracht naar 1 flesje per dag ('s ochtends). Mijn man geeft dat flesje. Wij hebben zowel de Medela Calma speen als de dr. Brown speen. Ze drinkt uit beide goed. 
Als we weg moeten, uit eten/verjaardag, dan wordt er ook een fles gegeven zodat ze goed voldaan is (voor de zekerheid). We nemen dan ook een flesje mee voor het geval van honger. Als er bezoek is (geen familie) en ze begint te jengelen, dan krijgt ze ook een flesje. Die fles wordt ook wel door ons bezoek gegeven. Ze is niet eenkennig wat betreft wie de fles geeft.
Ik ben wel eens naar de supermarkt geweest en naar de kapper. Maar ben nog niet heel lang weg geweest. Pappa knuffelt veel met haar. Hij troost haar 's avonds ook als ze nog niet wil slapen. (hij kan beter tegen haar gehuil dan ik). Hij vertelt sprookjes/verhaaltjes of zingt liedjes voor haar.
Ze hecht flink aan mij maar haar pappa kan haar nu ook goed troosten. Tenzij ze echt honger heeft. Dan is niks goed totdat ze bij mij aan de borst ligt. Tenzij er een flesje gegeven wordt, dan vindt ze het ook oke!
Wij hebben gewoon doorgezet met pappa die haar oppakt en troost. Dus dat gaat nu een stuk beter. 
Dus als ik een tip kan geven, laat haar veel vasthouden en knuffelen door paps. Laat het flesje ook door hem geven. Als ze echt honger heeft en ze krijgt BV, dan natuurlijk lekker naar jou.
Oppassen zal vast goed gaan. Bedenk je dat je kindje niks tekort komt. Ze zal verschoond worden, eten krijgen en ze wordt geliefd. Als ze huilt is dat natuurlijk vervelend, maar jullie doen niks verkeerd :) Dus geniet er van! 

Terug
Bovenaan