Geboren in november 2018

En dat inbakenen Loukie-m is bij ons ook een uitkomst. Lukt hem nu ook soms om zelf in slaap te komen en schikt niet steeds wakker van vliegende handjes. Zo zielig was dat.
Ik heb van Meyco een inbakerslaapzak. Werkt ook prima :) Zijn voeten kan hij hierin nog wel lekker bewegen. 

Hier is het nu krampjes krampjes.. drama nacht.. maar goed.. ff doorheen.. ze slaapt ook bij ons in bed hoor haha! En ik geef bv dus weet niks van hoeveelheden..

Onze meid is 5 weken en drinkt 730 ml per dag. Ze krijgt eten zodra ze zich meldt. We maken haar er nooit voor wakker.
Ze heeft 1 avond krampjes gehad erg sneu.
Soms tussendoor ook wel 1 x maar nooit lang. 

Wat een goede doorslaapt verhalen allemaal! Onze Luca is nu 3 weken en komt snachts nog om de 3 uur. Een enkele keer 4 uur.  Ik geef bv op verzoek, dus weet ook niks van hoeveelheden. Heb vorige week een keer gekolfd savonds en dat in een fles gegeven, zat toen op 120ml wat hij dronk.
Moet zeggen dat de gebroken nachten me toch meevallen, zeker als hij gelijk weer in slaap valt. Heb veel problemen met de bv, dat vind ik vervelender omdat het elke 3/4 uur terug komt

Onze Fenna is nu bijna 3 weken. Ik geef ook borstvoeding op verzoek. ‘S nachts meldt ze dich om de 4-5 uur en slaapt dan weer goed in. Het voeden gaat me ‘s nachts prima af. Als ze strsks 5 uur of langer slaapt zou nog net wat lekkerder zijn. Zeker omdat ik overdag niet kan bijtanken. 
Overdag is ze meestal erg wakker. Slaapt in maar met een oog op een kiertje om alles in de gaten te houden. Ze heeft sinds een paar dagen overdag ook last van krampjes. Erg zielig is dat krijsen. Ze valt dan in slaap maar schrikt dan wakker van het ongemak. 
Wij bakeren haar ook in met een hydrofiele doek. Werkt erg goed. 
Ik merk wel dat als ik alleen voor haar zorg, het soms zwaar vindt valt. Wordt dan onzeker en emotioneel wat zij oppikt. Vandaag meer een ritme in de bv gelegd door om de 2,5-3 uur te voeden. Dit werkte goed. Maak me ook zorgen of mijn voeding voldoende voor haar is. Ze heeft een moeizame start gehad met infectie en antibiotica. Nu groeit ze niet of niet snel. Dat baart me zorgen waardoor ik nog meer druk op mijn voeding voel. Hopelijk woensdag een (mooie) stijging van gewicht bij het consultatiebureau??. 

Bv geven is een hele verantwoordelijkheid he! Ik ben ook altijd blij als t weekend is en mn man ook wat kan doen! Groot respect voor de single moms! Zeker nu eefje zich niet weg laat leggen is t soms pittig, draagdoek was iig geen weggegooid geld! Ik zou me over de hoeveelheid bv geen zorgen maken, je lijf zou t moeten hebben, maar evt kan je wat bijkolven, dat je wat meer kan geven? Bijv als ze slaapt? Ik vind dat ook fijn omdat t sneller is voor mij en ze dan meer lijkt te drinken. Ze lijkt iig goed in gewicht toe te nemen! Overigens denk ik dat ze in dr sprongetje zit en daarom wat lastiger is.. 

Ik kan me voorstellen dat borstvoeding ook een stuk zwaarder is omdat je het niet kunt uitbesteden. 
Hier zijn de avond flessen altijd voor mijn vriend. En kraamvisite geeft ook weleens de fles. 
Wat betreft de sprongetjes ben ik erg benieuwd. Want dat wordt berekend vanaf de uitgetelde datum en niet de geboorte datum. Hier zou 19-12 het eerste sprongetje zijn .. Ben benieuwd hoor 

Hi iedereen, hier nog een november mama! Mijn zoontje is vandaag 10 dagen oud. Ik heb wat moeite met aanleggen van de baby, hij hapt wel maar laat vaak een paar keer los voordat hij blijft drinken. Herkenbaar? Moeten we elkaar gewoon nog wat beter leren kennen, of hadden jullie het aanleggen rond deze tijd al goed onder de knie? Hoe deden jullie het met kolven rond deze periode? Hoe vaak en wanneer? Ik twijfel of ik een lactariedeskundige moet inschakelen dus hoor graag of bovenstaand herkenbaar is en of iemand tips heeft!

Terug
Bovenaan