Geboren in november 2018

@Didiee, heerlijk zeg! Wij zijn vandaag voor het eerst buiten geweest! Ik doe haar een mutsje op, vestje aan van teddy/fleece achtige stof, een dubbele deken en een senzy kruik onderin (op advies van de wijkverpleegkundige). Ik denk dat ik idd voor de echte winter straks wel een dikker mutsje en wantjes ga aanschaffen, was al een beetje aan het rondkijken naar kleine maatjes maar al het leuks is uitverkocht!  @Cloewja gefeliciteerd! Wauw idd een super snelle bevalling, vond de mijne al snel (6 uur). Super goed gedaan!  @Crazy wij zijn ook begonnen met tepelhoedje en halverwege de kraamweek een keer gewoon aan de borst gelegd zonder tepelhoedje en dat ging direct goed! Eerst hebben we haar stevig op mijn pink laten zuigen, de pink eruit gehaald en hop direct aan de borst! Sindsdien drinkt ze volledig aan de borst. Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig. En anders idd gewoon even blijven kolven!  Voor de borstvoedende moeders. De tepelzalf van de Kruidvat (€3,99) is exact hetzelfde als de purelan tepelzalf van Medela (€11,99). Was mijn tube van Medela kwijt en heb eentje van Kruidvat gekocht, zo kwam ik er achter!  Onze kleine meid was vandaag bijna 3 kilo en we mogen ‘s nachts voeden op verzoek en overdag nog om de 3 uur. Benieuwd hoe dat vannacht gaat of dat ze alsnog zelf om de 3 uur komt! Hopelijk kunnen we wat uurtjes slaap pakken! 

Heerlijk Sophie. Heb je er van genoten?
Bij Hudson Bay heb ik van Noppies een gevoerd vestje met een gebreid mutsje gekocht. Moet nog binnenkomen. Net wat dikker als een teddyvestje. Die heb ik nu ook. Een kruik in de wagen? Onze kraamverzorgster gaf aan dat dat niet mocht. Leek me júist zo fijn. Wat een verschil weer in advies :)

Wij deden zeker in het begin een kruik in de wageb helemaal onderin, niet tegen haar aan.
Onze kleine meid is nu 3 weken en heeft vannacht jawel, 9 uur doorgeslapen!

@hannaa
Mijn zoon is helemaal omgedraaid, nog wel wat opstandig soms maar zo lief en zorgzaam. Mag graag de kraamhulp even helpen na school. Iedere ochtend kijkt ie even bij zijn zusje, van uit school gelijk even bij zijn zusje kijken. Heerlijk... Echt genieten zo. 
@loukie-m
Wat lekker zeg gewoon al 9 uur. Dan kun je zelf ook een beetje bijslapen.

Wij doen de nachten nu nog met zijn 2en omdat we bang zijn dat mijn zoon anders wakker wordt en dat is best een moeilijke slaper (in slaap komen vind ie lastig). Ik verschoon en troost en mijn man maakt fles klaar, zo huilt ze niet lang/hard. Meestal half uurtje bezig in totaal en dan kunnen we weer een paar uur slapen. En zoonlief slaapt nu overal doorheen anders had ik daar ook zo nog na elke voeding van haar een uur gezeten.

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Hier alles goed, ze slaapt nog altijd 6 uur snachts. Overdag en savonds is ze (voor mijn gevoel) veel wakker. Morgens meestal van 8-12 wakker. Dan slapen tot 15/16 uur. En dan wakker tot een uur of 22. Ze is gewoon vrolijk en wil alles zien. Wegleggen wil ze niet, want zit dan t liefste rechtop. We kunnen haar wel tussendoor met een tutje en muziekje wegleggen. Maar slapen doet ze dan niet.
Wij vinden dat eigenlijk ook erg gezellig.

Bij ons slaapt Nino nu ook 6 uur door. Zo fijn! Helaas waren de flessen steeds om 20 uur en dan sliep hij tot 2 uur. Vanavond hebben we de fles om 21 uur. Hopen dat hij nu om 3 uur of later komt. En eigenlijk hoop ik dit nog een uurtje te verschuiven. Als we de fles geven rond 2 slaapt ie daarna wel door maar komt dan al om 5 uur en huilt dan heel erg. Zo'n honger. We geven hem dan een fles, maar komt dan niet goed meer in slaap. Nu twijfel ik om hem evt om 2 uur een grotere fles te geven. Misschien is hij dan iets meer voldaan en komt dan niet met drie uur erna. Wat denken jullie?
Hij heeft nu al 6/7 voedingen waarin we 120 ml aanbieden. Dit drinkt hij overdag niet altijd op. Vind 150ml meteen al zoveel..

Didie ik zou een grotere fles proberen. Drinkt ie hem leeg, prima.
Zo doen we t hier ook. 
Avonds in bad doen scheelt ook. Hier slaapt ze dan bijna 8 uur. Fles drinkt ze gewoon goed leeg na een badje.

Wat fijn dat jullie kids goed doorslapen! Met geluk slaapt Eefje 5 uur door.. maar dan komt ze om 3 uur en dan vaak weer om 6 uur, terwijl ze ook vaak wel even huilt door krampjes.. en wegleggen in de box is er ook niet meer bij, ook als ik denk dat ze slaapt, wordt ze ineens wakker en is t huilen.. ik heb haar dus bijna constant in een draagdoek! Ze had wel voor het eerst tranen vandaag (4,5 weken nu), wat ik heel bijzonder vond! Iemand nog ideeen wat betreft wegleggen? Ik neem ook wel aan dat t een fase is hoor, en ik weet dat ik haar niet kan verwennen met dit huid op huid contact..

Terug
Bovenaan