Geboren in november 2018

Tot een half jaar kan je ze niet verwennen zeggen ze. Je zorgt voor heel veel geborgenheid in de doek. Dat lijkt me zeker heel goed. Overdag is wegleggen ook niet een optie bij ons. Tenzij we weg zijn geweest met de auto en meneer heel ver weg is. Anders is hij meestal na 10 min wakker.  Terwijl hij in de eerste weken heel goed sliep overdag. Nino is nu ook 4,5 week ;) Misschien een fase? Tips zijn mij ook welkom

Tot een half jaar kan je ze niet verwennen zeggen ze. Je zorgt voor heel veel geborgenheid in de doek. Dat lijkt me zeker heel goed. Overdag is wegleggen ook niet een optie bij ons. Tenzij we weg zijn geweest met de auto en meneer heel ver weg is. Anders is hij meestal na 10 min wakker.  Terwijl hij in de eerste weken heel goed sliep overdag. Nino is nu ook 4,5 week ;) Misschien een fase? Tips zijn mij ook welkom

Hier is jelena dinsdag ook alweer 4 weken het gaat zo snel vinden jullie niet?
herken wel veel in jullie verhalen, jelena sliep eerst goed, maar wil sinds kort niet meer in der ledikant we hebben afgelopen week nauwelijks geslapen en jelena ook niet snachts we waren helemaal kapot haha. Ze ligt nu bij ons *schaam* 
ben dat niet gewend mijn dochter sliep alvanaf dag 1 in der eigen bedje.
sinds ze bij ons ligt slaapt ze wel 5 uurtjes er tussen dus dat is fijn.
ze zit op 5 voedingen 120 hoe is dat bij jullie? 

Liefs 

Onze kleine is nu precies 3 weken , en als ik jullie verhalen lees ben ik benieuwd of hij ook gaat spoken straks met 4 weken ongeveer....
Vandaag heeft hij overdag heel veel geslapen, met gevolg dat hij nu niet slapen wil.  Hij huilt gekukkig niet, maar 2 grote ogen blijven me aankijken haha.
Hier nog volledig borstvoeding op verzoek. In de nacht komt hij om de 4 uur, overdag meestal 3 uur. Dus 7/8 voedingen per 24 uur.  Moet zeggen dat de gebroken nachten me meevallen  voeden, schone luier en meneer slaapt weer verder, naar uurtje langer zal lekker zijn!
Een klein beetje jaloers lees ik de 6 uur slapers.... maar ach wat wil ik ook. Ventje is 3 weken oud. 

Wat ik toch heb ontdekt bij onze kleine meid. 
Ik heb een hydrofiele doek gekocht van 1.20 bij 1.20 die vouw ik een keer dubbel in een driehoek. Hier baken ik haar dan in en zet op youtube ‘baby mozart’ van 3 uur lang aan en ik kan haar gewoon wakker in bed leggen en dan slaapt ze binnen 10 min!
Als ze dan nog wil gaan huilen laten we haar eventjes huilen en anders speentje in maar we halen haar er niet uit tenzij het echt krijsen is.
Ik moet daarbij wel zeggen na het voeden ga ik eerst nog een beetje met dr spelen, liedjes zingen of voorlezen tot dat ik zie dat ze moe wordt (kun je bij haar erg goed zien). En daarna ga ik haar in bedje leggen.
Dus ik leg haar er niet in als ze helemaal niet moe is maar ik hoef de dus niet in slaap te wiegen of bang te zijn dat ze na 3 min wakker wordt omdat ze door heeft dat ze in haar eigen bedje ligt..
Bij ons komt ze standaard ‘s nachts nu na 5,5/6 uurtjes.
Geef haar rond 10 uur/half 11 laatste keer de borst.
https://www.24baby.nl/baby/slapen/veilig-inbakeren-baby/
onderaan staat een plaatje met hoe ik haar inbaker maar ik laat de doek aan de onderkant wel los zodat haar beentjes niet vast zitten.
Hoop dat jullie er wat aan hebben!

Hi, 
Mijn dochter is vandaag 5 weken oud. Ze is 4 weken te vroeg geboren. Ze drinkt ongeveer 7x100 ml. 
Hoe zit het bij jullie? Komt het een beetje overeen? 

Nou die 6 uurtjes slaap zijn we nu weer even helemaal kwijt. :) Het is weer even trg naar 4.. Dit is denk ik omdat we hem nu wakker maken om 22 uur om er nu ook meer een ritme in te krijgen. Anders sliep hij van 19/20 tot 1/2.
Nino lijkt vandaag veel last te hebben van spuug wat omhoog komt. Heb al zitten zoeken en lijkt op verborgen reflux, maar hier heeft hij (nog) niet elke dag last van. Maar even aan kijken. Was zo ontroostbaar net, gister en als we verder terugkijken hebben we dit wel vaker. Hij ligt nu lekker op mijn borst te slapen. Lekker warm :)
Nino drinkt 6x120. Hij drinkt het niet altijd helemaal op. Meestal rond de 100/110. Gewicht is nu 4,5 kilo. Hebben even met en zonder hem op de weegschaal gestaan. 
Kennen jullie het rekensommetje  4,5(aantal kilo) x 150 = 675 ml(totaal) :6 (voedingen) =112 ml Hij drinkt dus wat hij moet hebben ?

Terug
Bovenaan