Geboren in november 2018

@ECS
Dat doet die van mij ook wel eens, vooral 's ochtends. Maar na 3/4 keer happen houdt hij het wel vast, en gaat dan goed drinken. Ik denk dat als hij daarna wel goed drinkt het niet erg is, maar als hij dit altijd doet, misschien even navragen bij lactatiekundige.
Ik ben vanmorgen ook begonnen met kolven. Ik doe na de ochtend voeding een ronde, dat is dan 'extra' zeg maar. Wijkverpleegkundige gaf aan dat je dan meeste melk hebt. Verder kan je ook kolven tussen 2 voedingen in of dus een voeding afkolven die dan je dan met de fles geeft. 
Ben zelf ook benieuwd hoe anderen het doen en of zij nog tips hebben :)

Eefje laat soms ook een paar keer los hoor, vooral snachts.. maar uiteindelijk drinkt ze goed door. Soms wel lastig want als ze snel loslaat spuit de melk er soms uit haha! En wat kolven betreft, dat kan anderhalf uur na een voeding (dan zijn de borsten weer vol volgens een lactatiekundige) en overdag heb je de meeste melk. Ik doe het wanneer het uitkomt. Flesje geef ik vaak savonds als laatste voeding, omdat ze dan vaak meer drinkt en langer slaapt, maar ook wel eens overdag extra. Kolven duurt 10 min maar bv geven langer, dus is ook gemakzucht haha! Ik kolf max 2x per dag en ben ook al voorraad aan t opbouwen! T blijft een jaar goed in de vriezer :)

Loslaten tijdens drinken gebeurt hier ook, heb er niet zoveel moeite mee, behalve dat het soms er dan uit spuit en hij daardoor lastiger opnieuw wil happen, met als gevolg dat alles onder de melk zit hihi
Hier nu een regeldag, gisteravond en vannacht kwam hij bijna ieder uur, vandaag overdag om de 2 uur. Pff, pittig! Zeker ook doordat de toeschietreflex bij mij erg pijnlijk is, is het even doorbijten. Hopelijk gaat hij vanavond weer terug naar 3-4 uur. Oja, ik heb een gesprek gehad met de lactatiekundige van het CB, is gratis en heeft mij wel geholpen.

Bedankt voor jullie reacties! Het is bij mij meer bij het aanleggen zelf en niet tijdens, denk dat het toch een stukje oefening is want zojuist ging het alweer een stuk beter. Goede tip van die lactatiekundige van het CB, dankjewel. 

Nino vindt de Philips Avent uit de blije doos het fijnst en snachts heeft hij de difrax met glow in the dark. Erg handig! 
MAM spenen hoor ik ook goede verhalen over. Wij hebben ook een bibi maar dat vind ik niets. 

Oeeee.. Ik moet zo met de kleine naar het cb. Vind het toch een beetje spannend. Waarom weet ik eigenlijk niet.? Denk het onbekende. Zal hij het goed doen? Doen wij het goed?? 
Iemand in deze groep ook al geweest?

Zo, ook ik ben weer begonnen met meelezen. Morgen is onze dochter 3 weken oud. Waar die 3 weken zijn gebleven... het gaat zo snel! Met borstvoeding heb ik geen ervaring. Ik geef flesvoeding. Ze zit nu ongeveer op 7x100 per dag. Ik hoop terug te gaan naar 6. Ook hier is het wegleggen soms lastig. De ene keer slaapt ze meteen, de andere keer ligt ze 1.5 of 2 uur wakker... Soms stil, maar soms ook huilen. Van moeheid of verveling denk ik dan...

Terug
Bovenaan