Geboren in november 2018

Ons meisje is inmiddels 2 en half week.Afgelopen maandag is er iemand van cb geweest voor een gesprekje en wegen. Wel heel fijn dat eerste contact met dezelfde was die we 6 jaar geleden bij mijn zoon hadden. (bij ons is ons stad(je) in 2en gedeeld, ben nu naar de andere kant.verhuist dus krijg je een ander)Kensi groeit goed, ze zat maandag bijna 100 gram boven haar geboorte gewicht. Ze drinkt nu 5x100/105 en 1x tussen de 70 en 90 dit is eigenlijk altijd de nacht.Ze komt s'nachts 1x voor een voeding en dit is over het algemeen rond 3 uur. Het viel ons op dat het daarbij niet uit maakte hoe laat ze s'avonds re laatste kreeg. Zo had ze afgelopen week een keer om half 10 en kwam ze rond 3 weer, en gister rond 11 en weer kwam ze rond 3. Zijn nog een beetje zoekende naar het ideale ritme ivm school van de oudste.Dinsdag hebben we onze eerste afspraak op cb bij de kinderarts. Dit ivm de feestdagen, er zijn geen spreekuren die weken, wel inloop dus kan altijd ff langs om te wegen. Afspraak is iets te vroeg maar goed anders werd het pas 9 januari voor het eerst en dat vonden ze toch wel te laat. 

Ik ben overigens maandag weer ongesteld geworden na de bevalling. Eerste dag niks aan de hand. Dag 2&3 DRAMA!Bloedverlies waar kraamverband noodzakelijk was. Groot maandverband en tampon lekte na twee uur door. Ik voelde mij ook echt ni lekker. Gisteren werd het gelukkig een stuk minder.Ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn maar blijkbaar kan dat de eerste paar keren zo blijven. Dus goed om rekening mee te houden ?

Ah goed om te weten dat de menstruatie zo heftig kan zijn! Ik ben nog niet ongesteld geworden. Miss door de borstvoeding ook.. en ik ga binnenkort aan de light pil beginnen dus mogelijk blijft het gewoon weg (duimen maar). En wat de speenknuffel betreft, google maar eens wubbanub, mijnnami of paciboo. Dan zie je ook veel fotos! 

Ik ben ook al ongesteld geworden en al begonnen met de minipil. A.s zondag daarvan alweer een stopweek. Eigenlijk wilde ik wel een spiraal i.v.m. de hormonen alleen dat kon nu nog niet. Dokter adviseerde om dan eerst deze pil te doen n dan als ik alsnog wilde kon dat 3 maanden na de bevalling.Bij mij was het niet hevig qua bloed alleen ontzettende krampen gehad. Ik schrok me een hoedje en daarna bloeding. Terwijl dat al gestopt was. Ga er vanuit dat dat de eerste keer was. ?? Ben benieuwd komende week.

De pil die ik ga slikken heeft geen stopweek.. heeft alleen progesteron ofzo.. maar weet dus ook niet of ik dan wel ongesteld word.. en een spiraal wil ik nog niet omdat ik nog wel een 2e kindje zou willen en dan de pil makkelijker vind. De mirena spiraal lijkt me wel super!

Heeft jou pil dan niet een reeks van 7 plasebo tabletten? Daar waarschuwde de dokter mij nog voor met de pil met 1 hormoon. Dat die ook op de markt waren. Hing er vanaf welk merk de apotheek zou meegeven. Wel belangrijk om te weten als je doorslikt?Die van mij kan ik in principe wel drie maanden doorslikken. Maar wil het dit keer even checken???Als we weer kindjes willen laat ik hem er wel uithalen:) omdat de hormonen met een spiraal zo lokaal worden afgegeven hoop ik dat ik minder emotionele schommelingen zal ervaren. Al moet ik zeggen dat het de pil die ik nu heb wel aardig lijkt te gaan. 

Ik heb denk ik dezelfde als StephW. Dat is een pil die je bij bv kunt gebruiken. 'Gewone' pil mag niet vanwege hormoon oestrogeen. Deze slik je constant door. Verloskundige vertelde dat veel vrouwen ook geen menstruatie hebben hierdoor (of eigenlijk onttrekkingsbloeding). Omdat wij ook graag een tweede willen neem ik ook nog geen spiraal. Die zou dan na een jaar ofzo alweer verwijdert moeten. Ons mannetje is sinds gisteren verkouden. Zo sneu. Gelukkig drinkt hij wel goed. Denk dat ik morgen toch maar neusspray ophaal. Hoewel ik niet het idee heb dat hij benauwd is. Anderen hier al ervaring mee? En zo'n neuspeer?

Terug
Bovenaan