Geboren in november 2018

Fenna doet het steeds beter. Is nu 4 weekjes. Ze slaapt meestal van 20.00-24.00, van 24.00-4.00 en van 4.00-8.00. Soms ook 5-6 uur dus dat is wel lekker   Overdag wil ze niet altijd slapen. Ze is ook erg alert en houdt alles in de gaten. ‘S middags of ‘s avonds heeft ze wel eens last van krampjes. Met constant gaat het al beter. Bv verloopt goed en sinds afgelopen week groeit ze er ook weer goed op. Heb wel meer dorst of trek door de bv. Maar misselijk ben ik nooit. 

Speenknuffel vanmorgen binnen gekregen. 't is ni echt een succes. Misschien als ze wat ouder is. Nu valt ie nog vaker uit haha. Morgen komt de bibs binnen, die eens proberen. 

Krampjes komen hier ook steeds vaker voor (4,5 week), erg zielig, gelukkig duurt het hier niet zo lang. Heb wel goede ervaring met de Kipkep Woller, dat ontspant hem wel. Onze kleine man komt helaas nog om de 3 uur, ook snachts. Hij heeft dat helemaal niet nodig, want hij weegt al ruim 5,5 kilo en past maatje 56 ook niet meer, maar om hem dan maar te laten huilen / krijsen om tijd te rekken vind ik ook geen optie.Met bv ben ik niet misselijk, wel vaak dorst ja. Gelukkig wordt de pijn tijdens en na het voeden bij mij ook minder. Heb alleen nog wel een sterke toeschietreflex, waardoor de melk er uit spuit, wat de kleine man niet fijn vindt. 

Hahaha dat sproeien is onhandig, maar hilarisch! Ik heb dr hele gezicht wel ns ondergesproeid toen ik niet zat op te letten haha. Bibs heb ik ook maar besteld.. ach al haar gehuil wordt goedgemaakt met haar stralende lach. Dat geldt vast voor iedereen..

Bij ons doet de speen van MAM het het beste (Die bij de baby box van de Etos zat). Wij gaven hem heel veel de pink bij onrust, maar dat werd toch een beetje lastig. De difrax pakt hij niet goed, als ik het niet tegen hou valt de speen er direct weer uit. Ons ventje komt ook nog veel elke 3 uur hoor, ook in de nacht (bijna 5 week oud). Afgelopen 2 nachten wel 4,5 uur gered, maar of dit blijvend is? Ik voed op verzoek, dus als hij zich meldt dan is dat maar zo en ga ik voeden. Hij is een vlotte drinker, dus dat scheelt wel weer :)

Hier alweer bijna 4 weken oud! Ze groeit goed, maar maatje 50 zit nog prima. Ze drinkt 6 of 7 flessen op een dag. Soms drinkt ze 100cc, soms 110 of 120. De ene keer zit er 2.5 uur tussen de voedingen, de andere keer wel 5.5... een ritme zit er nog niet in. En die krampjes blijven... zielig en ook voor ons niet leuk.

Even over de krampjes: wij gebruiken nu een kleine week Sab Simplex en merken een enorm verschil! Het gaat veel beter! Waar we eerder zagen dat hij soms echt schuim poepte, zijn het nu goeie spuitluiers. En hij huilt veeeeeeeel minder. Wat ons betreft dus echt een aanrader. Het mannetje is zoveel meer tevreden, heerlijk!Ook hebben wij de aspirator van notrivin gebruikt nu hij verkouden is. De eerste dagen lukte het niet, zat nog te vast allemaal. Maar sinds gisteren hem een aantal kunnen verlossen van veel snot. Dus ook die raden we aan als een kleintje verkouden is (Wel in combi met een neusspray trouwens)Merk dat ik met alles steeds handiger en sneller word. Elke week geniet ik meer en meer, heel fijn. Hoef nog lang niet aan het werk, maar kijk er ook totaal niet naar uit moet ik zeggen. Wie weet zeg ik over 7 weken wat anders, haha, maar voor nu echt genieten?

Terug
Bovenaan