Geboren in november 2018

De eerste nacht ging erg goed. Om de 3 uur hebben we haar zelf gewekt.
Afgelopen nacht was ze tot de fles van 1 uur erg onrustig. Huilen zonder reden. Daarna lekker in slaap gevallen en voor de volgende fles moesten we haar weer zelf wekken. Ook nu slaapt ze nog lekker.
Wij gebruiken overigens ook Nutrilon, maar met krampjes (nog) geen ervaring!

Na een heel lang avontuur is onze Fenna (3084) 19-11 om 10.47 geboren. De bevalling was een lange reis, vanaf vrijdag 19.00-5.00 weeën, overdag zakte die weg en kunnen rusten. Zaterdag 19.00 starten ze weer de hele nacht door met ook sterker wordende rugweeën. Helaas kreeg ik een verkrampte spier in de rug waardoor ik continu rugpijn hield. Thuis vooral in bad opgevangen. Bij opstaan ‘s morgens zakte het weer af. Thuis om 11.00 gestript waarna het direct weer flink toenam. Weer langere tijd in bad opgevangen. Rond 17.00 hebben ze de vliezen gebroken en zetten de weeën en ontsluiting verder door. Helaas eind van de avond zakte de effectieve weeën af en is besloten naar het ziekenhuis te gaan. Eigenlijk overdracht naar gynaecoloog en weeënopwekkers. Alleen door de autorit nam de activiteit toe en mocht ik met de vk verder. In bad weer opvangen van rug-, buik- en beenweeën. Met nog steeds een flink verkrampte rugspier en toenemende vermoeidheid lachgas geprobeerd om op te vangen. Uiteindelijk om 4.00 besloten om toch naar de gynaecoloog over te gaan met ruggeprik. Die zat om 5.00 en toen kwam er rust, heerlijk. Ik kon weer eten, drinken, praten en was weer mens. Om 8.00 zat ik op 9.5 maar kreeg ik koorts (39,7). Antibiotica gestart en nog ff door voor het laatste randje. Toen steeg de hartslag van Fenna waardoor ik mee mocht persen. Dit ging goed en we moesten snel van start. Tijdens de eerste persweeën poepte Fenna in het vruchtwater en werd het helemaal spoed. Met de vacuüm en een knip was ze in enkele persweeën geboren. 
Ze had even een lastige start maar trok snel bij. Toch is ze naar de couveuse afdeling gegaan om te observeren naar infectie. Gelukkig is alles toch goed gegaan en was ik ook zo opgeknapt. Fenna is niet ziek en we mogen vandaag naar huis. 
Een het toer de bevalling en toch kijk ik er positief op terug. Veel goede hulp gehad, ik kom heel goed in de relax en ontspanningszone blijven en samen rationele beslissingen genomen. Ik ben trots op mezelf en ons voor de bijzondere weg. Nu gaan we het avontuur met onze Fenna verder. 
Helaas tegenslag gehad dat ze een infectie heeft waardoor ze 7 dagen antibiotica krijgt en we nog in het ziekenhuis verblijven. Door al het medische gedoe en verblijf op neonatologie hebben ze ons niet goed met de BV geholpen. Ze  heeft veel moeite met aanhappen, raakt gefrustreerd en drinkt niet door. Na heel wat verschillende pogingen met lactatiekundige gisteren besloten om te kolven en de BV met de fles te geven. Dit geeft ons allen rust en kan ik ook meer genieten. Was een vicieuze cirkel met frustratie om bij mij te liggen omdat het stress met voeden gaf, zij hysterisch waardoor ze niet kon slapen, ze om de 2 uur kwam en het voedingsrirueel met kolven totaal ook 1-2 uur duurde waardoor niemand rust kreeg. 
Straks als de kuur af is en we thuis nog wat kraamzorg krijgen wil ik de natuurlijke BV weer proberen. Nu eerst rust en ritme zoeken en genieten. 

Van harte gefeliciteerd met Fenna!!
Ik heb vandaag afspraak bij t consultatiebureau. Ben erg benieuwd, onze mup is verkouden maar heeft er zelf gelukkig minder last van. Alleen soms een giga poepluier waar je op tijd bij mee moet zijn met verschonen, anders kun je haar in bad doen haha.
Ze slaapt al 2 nachten 7 uur door!! Weet niet of de verkoudheid daar iets mee te maken heeft. Ze sliep al goed maar 7 is echt te relaxed?.
Hoe gaat t bij jullie?

Zo te horen gaat het bij iedereen best wel goed! Fijn om te horen!
Met Fedde gaat het ook goed. De nachten heeft hij naar ons idee last van maagzuur, kreunt erg en je hoort hem daarna gelijk slikken.  Ook ruikt hij zuur uit zijn mondje, we hebben maandag een afspraak bij het CB dus dan gaan we vragen wat we kunnen doen naast het hoofdeinde een beetje omhoog en goed laten boeren en niet meteen plat liggen na het voeden. Overdag heeft hij nergens last van en slaapt eet en poept goed en is een heel tevreden kereltje! Wij zijn super gek op hem :) Bijzonder ook dat je dat meteen voelt zo ook al moeten we elkaar nog wel goed leren kennen.

@gerako wij zijn ook naast de borstvoeding eind vd kraamweek bewegingen met een speentje. Nadat ze idd goed kon aanhappen. Het is idd beter om geen speen te gebruiken omdat er tepel speen verwarring op kán treden, hier gelukkig geen last van. Let er wel op dat je een speen gebruikt met een bolle/ronde kop die geschikt is naast de borstvoeding. Wij gebruiken de speen van Bibs. Wij gebruiken de speen overigens alleen als ze overstuur is, dus niet standaard. En als ze met speen in slaap valt snel er uit halen. 

Hier ook flinke spuitluiers! Komt regelmatig voor dat als ze net een schone luier en outfit aan heeft omdat alkes eronder zit ze nogmaals alles vies poept. Gister 4 outfitjes onder de poep... 

Ik bied idd ook beide borsten aan en verschoon tussendoor. Dan houdt ze het meestal 3 uur vol tot de volgende voeding. S nachts mag er 1x 4 uur tussen zitten. Morgen komt de wijkverpleegkundige haar gewicht weer controleren en ik hoop ontzettend dat ik dan op verzoek mag gaan voeden i.p.v. op schema! En dat we eindelijk naar buiten mogen! Ze is nu twee weken oud. Wie van jullie is al lekker buiten geweest? 

Wij komen elke dag buiten. Vanaf dat Nino een week oud is en zijn temp kon houden. 
Ik doe kleine blokjes ivm keizersnede maar hij vindt het heerlijk. Alleen als we binnen zijn dan is hij meteen wakker. Zo jammer! :)
Wat doen jullie je.kleintje aan in de winter in de wagen? Ik heb nu zo'n zacht vestje maar vindt dat niet warm genoeg voor straks. Iemand tips? 

Wij komen elke dag buiten. Vanaf dat Nino een week oud is en zijn temp kon houden. 
Ik doe kleine blokjes ivm keizersnede maar hij vindt het heerlijk. Alleen als we binnen zijn dan is hij meteen wakker. Zo jammer! :)
Wat doen jullie je.kleintje aan in de winter in de wagen? Ik heb nu zo'n zacht vestje maar vindt dat niet warm genoeg voor straks. Iemand tips?  Ook nog handschoenen, sjaal enz?

Terug
Bovenaan