Geboren in november 2018

MaartjeCo dat is nog eens een handige tip! Die ga ik zeker gebruiken. Ik denk dat wij het weekend starten met wortel of Sperzibonen.. 
Ik kom er alleen niet helemaal uit hoeveel ze er nu van mogen hebben, de ene zegt maar een theelepel en de ander zegt meer.. 
Gebruiker10115513 mijn zus had dat ook bij haar beide zoontjes. Heeft lang geduurd voor ze echt in hun eigen bed in slaap vielen.. zal eens vragen of zij nog tips heeft daarvoor :)

Ik geef een ijsblokje (groot blokje) maar meestal eet ze niet alles. Dus een kwart banaan of een kwart peer.. maar nooit gekeken wat mag. Omdat t oefenhapjes zijn. Maar een theelepel is wel heel weinig..

Op t CB zeiden ze gisteren tegen mij dat je zoveel groente mag geven als je baby wilt. Dus als hij enthousiast en nieuwsgierig is, mondje open doet, dan mag je blijven geven. Zodra je baby er klaar mee is, moet je stoppen. Als je baby echt niet wil, was het advies om een week te wachten en dan pas weer opnieuw te beginnen met hapjes aanbieden. Het gaat erom dat je baby nieuwsgierig is en de hapjes wilt proberen, dus niks forceren en als het goed gaat lekker doorgaan. Wij beginnen morgen! Inmiddels stopt onze kleine man (4 maanden en 1 week oud) echt alles in zijn mond en is super nieuwsgierig. Dus de tijd is er echt naar om iets te gaan proberen :) 

Een tijdje niets van mij laten horen.
Inmiddels ben ik langzaam met een paar uurtjes gestart op het werk. Dit I.v.m. een postnatale depressie. Ik moet zeggen dat ik het fijn vind om even iets anders om handen te hebben en de kinderen op school te zien. Het doet me goed. Mijn concentratie en prikkelverwerking is nog lang niet terug bij af, maar hoop ik, door rustig op te bouwen, langzaam weer terug te krijgen
Nino is nu dik 4 maanden (4-11) en groeit als kool! Van de week op CB geweest en meneer weegt 7,5 kilo en is 66 cm. 
We zijn al een tijdje begonnen met groentehapjes en inmiddels hebben we ook het fruit geintroduceerd. Deze week heb ik een nieuwe staafmixer gekocht en ben helemaal blij. Lekker in de keuken gestaan en vanalles ingevroren. Mango, peer, banaan, courgette, sperzieboon, wortel, pompoen en bloemkool. Ik gebruik hiervoor ijsblokbakjes van de Zeeman. Heel handig want ze hebben een deksel. Zodra het is bevroren in een zipzakje en dan kan het bakje ergens anders voor worden gebruikt. 
Nino krijgt nu 4 voedingen, 1x fruit, 1x groente en in de laatste voeding een klein beetje rijstebloem
6.30/7 uur  fles 180+6
+/- 10 uur fruit (paar lepeltjes)
11/11.30 fles 180+6
15.30/16 fles 180+6
+/-17/18 groente
+/- 21 uur fles 180+6 met daarbij 2 voedingschepjes rijstebloem.
We hebben soms dat Nino om 17 uur de "nacht" ingaat en proberen dat nu wat te rekken. Steeds met 15 minuten. Wanneer en hoeveel slaapt jullie kindje nu? 
Nino slaapt om 8.30 tot meestal 10 uur en daarna is het zo wisselend. Zeker op de opvang maakt hij alleen maar hazeslaapjes?

StephW ja die theelepel vond ik dus ook al zo weinig.. heb nu gewoon een paar lepeltjes gegeven tot ze minder enthousiast erop reageerde
Rak sha bedankt voor de uitleg!
Didiee hoe merkte je dat je de postnatale depressie had? wat fijn om dan rustig aan het werk op te kunnen bouwen. 
Marinthe heeft voor het eerst peer gekregen, ze trok haar neus flink op ? (wel wat binnen gehouden)
En ook sperzibonen zijn niet haar favoriet ? (alles weer uitgetuft)
Vandaag gaan we worteltjes proberen.. ben benieuwd 

Oh ons schema is ongeveer:
8/9 uur fles 180ml
12 uur fles 180ml
3/4 uur fles 180ml
6/7 uur fles 180ml
9/10 uur fles 180ml
Fruit oefenen doen we in de ochtend voor de 12 uur fles en groente oefenen we in de avond voor de 6/7 uur fles (niet op 1 dag, 1x oefenhapje per dag)
We gaan vanaf vandaag wel starten om de laatste fles een papfles te doen, ze lijkt soms nog wat te willen. De nacht slaapt ze altijd door ?

Hoi hoe is het met iedereen?
Sinds afgelopen twee weken is het qua nachten drama hier. Fedde is erg verkouden geweest, hoesten, verhoging e.d. Dat gaat nu weer beter maar hij slaapt zooo slecht. Komt meerdere keren per nacht en afgelopen  nacht zelfs elk uur of nog minder er tussen!! Hij schreeuwt alles bij elkaar maar ligt wel rustig met zijn lijfje in bed. Eerst liepen we er heen voor speentje en doekje over zijn hoofd maar dat werkt nu ook niet meer. Het lijkt ook soms wel of hij dit in zijn slaap doet want hij houdt zijn ogen gewoon dicht. We hebben hem 1 keer mee in bed bij ons gelegd en toen sliep hij wel vrij snel weer door maar hier willen we niet aan beginnen want dan wil hij dalijk alleen nog maar bij ons slapen en dan slapen wij weer niet. 
Hoe doen jullie dat? Herkennen jullie dit? Ik denk tanden zie onder al twee witte puntjes, slaapregressie en 4 maanden sprong... We hebben hem vanacht ook laten huilen en er niet de hele tijd naar toe gegaan want dat heeft geen zin en oppakken en troosten ook niet want zodra je hem neerlegt dan is het weer gelijk huilen. Maar vind het toch moeilijk om hem zo te horen huilen.
Ben benieuwd hoe lang ik dit nog vol hou want het werken gaat ook gewoon door. 
Alle tips welkom!!

Nou Maartje, alsof ik mijn eigen verhaal lees! Wij hebben exact het zelfde. Is vorige week woensdag begonnen, heeft 3 dagen koorts gehad en nu nog wat verhoging. Maar de nachten zijn ook een drama, terwijl dit nooit zo was. 
Drinken gaat bij ons ook slecht..... en in de ochtend slaapt hij juist weer heel lang (9 tot 12). 
Dus wat tips kan ik ook wel gebruiken!

Terug
Bovenaan