gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

Hoi!

Het lastige is dat ik pas een keer ongi ben geworden na het stoppen met de pil, dat was een cyclus van 31 dagen, dus ga voor mijn volgende NOD uit van 10 augustus!
Lijkt erg lang te duren!

Groetjes

Hey meiden!

Nou, ben net even naar het bezoekuur in het ziekenhuis geweest. De weeen zijn gelukkig vanzelf gestopt bij m'n schoonzus. Ze hebben dus nog maar geen remmers gegeven, want dat schijnt best wel troep te zijn... Nu is het dus afwachten en hopen dat de weeen niet weer terugkomen. Morgenvroeg krijgt ze een onderzoek en als alles oke is, mag ze gewoon naar huis. Wel moet ze complete rust houden, dus dat wordt niet meer werken tot aan het verlof. De verpleegster had gezegd dat zelfs stofzuigen al teveel kan zijn. Jeetje zeg, stel je eens voor. En dan een kleine thuis hebben van 16 maanden die bijna zelf kan lopen en erg beweeglijk is.. Hoop dat alles goed blijft gaan!

Ik heb het gevoel dat ik nu m'n eisprong heb. Weet niet hoe lang dat gevoel bij jullie duurde? Maar heb nu al drie uur een erge druk op m'n blaas en een opgezette buik. Ook een beetje een ongi buikpijn. Hadden jullie dat ook?

@Puk, welkom hier! Wij zijn ook erg gezellig!  Leuk dat je mee komt kletsen! We hebben allebei op dezelfde dag de laatste pil genomen, wat leuk! Alleen wij gaan pas voor het echie als ik twee x uit mezelf ongi geworden ben. Dat heeft te maken met het feit dat ik eind september hoop af te studeren. Wil dat graag afgerond hebben, voor we aan ons nieuwe 'project' beginnen. Ik hoop op een cyclus van 28 dagen. Dan zou ik 28 juli en 25 augustus ongi worden en dan kunnen we beginnen met klussen! Tot die tijd duim ik voor alle meiden hier en heb ik misschien een hoop aan jullie verhalen! Jij bent dus de zaterdag na het stoppen met de pil ongi geworden? Ik de maandag. Vandaar dat we denk ik twee dagen schelen. Gefeliciteerd nog met jullie huwelijk! Ik ben trouwens 24 en mijn vriend 32. Wij zijn bijna 5 jaar samen nu. Wanneer gaan jullie op vakantie? Kunnen we dat in het lijstje invullen!

@Dinah, jij ook welkom hier!! Zal jou ook even in het lijstje zetten. Wanneer is je NOD? Wat jammer dat de eerste ronde niet raak was..

Hoe is het met de andere meiden? Ik denk dat ik er pas morgen weer ben. Moet nu echt nog even aan de studie. Is er vandaag nog niet echt van gekomen...

Liefs, ikke

Kinderwens maar nog even wachten :
Ikke: wens voor 1e kindje, voor het echie begin september

NOD :
Janien, 21 juli, 1e ronde, 1e kindje
Desiree, 21 juli, 1e ronde, 1e kindje  
Hopje, 24 of 25 juli, 1e ronde, 1e kindje
Puk, 26 juli, 1e ronde, 1e kindje
Jannie, 30 juli? 1e ronde na mk, 1e kindje
Lis, 4 augustus, 2e ronde, 1e kindje
Dinah, 10 augustus, 2e ronde, 1e kindje
Sabien, .........., 2e ronde, 1e kindje
Mona Lisa Smile, ............, 1e ronde, 1e kindje

Op het wachtbankje :

Zwanger:

Hey meiden

Lekker uitgeslapen vandaag! Ik werk vandaag thuis, dus dan kan dat.
Tijdens het klussen voel ik nog steeds steken op de plaats waar ik zaterdag dacht m'n eisprong te voelen. Herkent iemand dit?

@Liss: Ik ga 21 juli met vakantie naar Zeeland. Hopelijk wordt het weer wat beter, zodat we naar het strand kunnen. Heb er zin in!

@MissX: Succes met afstuderen! Bij mij is dat alweer bijna 6 jaar geleden. Als ik het goed onthouden heb, heb ik in dezelfde richting gestudeerd als jij. Ik heb  orthopedagogiek gedaan.
Ik ben inderdaad op een zaterdag ongi geworden. Ben benieuwd hoe mijn cyclus gaat lopen. Dat weet jij straks in ieder geval beter als jullie beginnen met klussen.
Ik ben trouwens 28 en mijn man (klinkt nog erg vreemd) 36.

Groetjes, Puk

Hallo dames,

Ik heb 1 juli mijn inplanon laten verwijderen en nu dus in rondje 1.

Als ik uitga van een 28 dagse cyslus  is 30 juli mijn NOD. Ben bezig met de eerste ronde voor mijn tweede kindje. Heb een dochtertje van 14 maanden Puk Lente heet ze.

Heb net mijn inplanon laten verwijderen dus heb geen flauw idee of ik dan meteen weer vruchtbaar ben, en hoe mijn cyclus verloopt.. Ben direct na het verwijderen ongesteld geworden, behoorlijk ook voor  5 dagen.. Heb de week aansluitend geklust maar mijn vruchtbaarste dagen zouden gister en vandaag zijn volgens de berekening.

Geen idee dus hoe of wat.. Heb wel zeurende onderbuik en rug, maar kan ook zijn dat mijn lichaam moet wennen aan het hormoon vrij zijn ;-)

Hoe gaat het bij jullie allemaal? De topic is te groot om alles te lezen haha.

Succes allemaal!

Liefs Lot

Ha meiden,

Het is rustig met reacties vandaag...
Maar hier weer even een berichtje van hopje..

@LMP: Ik ben hopje, ik ben 27 jaar (bijna 28) en ik ben 22 juni gestopt met de pil. Vorige week had ik mijn vruchtbare week en heb ik ook mijn eisprong goed gevoeld. Deze week is het aardig rustig. Zo nu en dan voel ik een steek in mijn buik en ik heb regelmatig een erg vol gevoel. Alsof ik erg veel gegeten heb, terwijl dat niet zo is. Heb ook af en toe erg last van mijn onderrug. Ik weet niet of dit van het ontpillen is of van iets anders... Mijn man en ik zijn na het stoppen met de pil meteen gaan klussen, we hebben niet eerst een normale ongi afgewacht. Ik weet dus niet hoe lang mijn cyclus duurt. En hoe zit het bij jou?

@MissX: Mijn eisprong heeft in totaal wel een paar uur geduurd. Ik kreeg 's middags om half 4 enorme krampen en steken in mijn buik. 's Avonds rond een uurtje of 8 had ik echt gerichte steken rechts onderin mijn buik. Toen ik rond half  11 naar bed ging had ik nog steeds lichte krampen. De volgende ochtend had ik nergens geen last meer van.  Hoe gaat  het nu met jou?

En hoe gaat  het  met de andere meiden????

X  hopje  

He Hopje,

Bij mij zit het hetzelfde alleen ben ik niet met de pil gestopt maar is mijn inplanon verwijderd (voor meiden die er ooit aan denken echt af te raden om die ooit te plaatsen!!!!). Ik werd meteen ongesteld naar het verwijderen ervan, en heftig ook, 2 juli was dus de eerste dag van mijn afgelopen menstruatie.. Daarna aan een gesloten geklust tot zondag, mijn man was terug van zakenreis hihi.. Vervolgens zou ik gister en vandaag mijn vruchtbaarste dagen hebben als ik uitga van een cyslus van 28 dagen (dat komt geloof ik het meeste voor).. Maarja of mijn cyclus daadwerkelijk 28 dagen is weet ik niet, want ik  heb in geen tijden meer een normale menstruatie gehad zonder hormonen zegmaar, en na mijn zwangerschap had ik meteen een spiraaltje...

Heb idd ook dat gevoel wat jij hebt en had  dat gevoel ook  toen ik net zwanger was van mijn dochtertje Puk, inmiddels 14 maanden. Dus of ik het nu al  ben, of dat het gewoon wat jij zegt ont-hormonen is, dat zullen we wel  zien als ik wel of niet ongi wordt.. Spannend allemaal..

Ik lees meer op het forum dat wordt aangeraden eerste een  menstruatie af te wachten, heb dat nog nooit gehoord..  Mijn dochtertje kwam door de pil heen (later dachten de gyn dat mijn eisprong nog in mijn stopweek zou vallen ofzoiets) en  heb nooit gehoord dat het kwaad kon dat ik de pil nog had geslikt (omdat ik niet wist dat ik zwanger was natuurlijk)..  Bovendien heb ik een heerlijke gezonde vrolijke meid op de wereld gezet... Misschien is dat wel om te zien hoe je cyclys is, dat ze willen dat je dat eerst weet ofzo.. Naja zal wel hihi..

30 juli dus NOD.. Spannenddd!!!! Ben jij nog ongi geweest na 22 juni?

Liefs Lot  

Dag dames daar ben ik weer! Jullie kletsen ook heel wat af, leuk!

Voor de nieuwe meiden: ik ben Jannie, 29 jaar, zit in 1e ronde na mijn miskraam (ben 18 juni gecuretteerd na 11 weken zwangerschap maar kindje was maar 8 weken en 5 dagen) en ben toen in 1e ronde zwanger geraakt na het stoppen met de pil, dus hoop dat ik snel weer zwanger ben. Nee ik zeg t verkeerd: ik hoop dat mn volgende zwangerschap wel goed gaat!
Ik laat mn NOD op 30 juli staan want volgens mij heb ik vandaag mn eisprong.

Sabien: al ongesteld?

Heb wel eens gelezen dat het een tijd kan duren (max 3 maanden) voordat je voor t eerst weer natuurlijk ongesteld wordt na stoppen met de pil, dus mocht het uitblijven en je nog niet zwanger zijn: no worries!

Spannende tijden!

Groetjes

Goedemorgen! Hoi Puk en Dinah en Lotte, welkom!!
Ik zal me even aan jullie voorstellen: ik ben Sabien, 27 jaar,  in mei  getrouwd en hopelijk op weg naar onze eerste kleine. Mijn NOD uitgaande van 28 dagen was 7 juli, maar er gebeurt nog steeds niets. Nu dag 37 dus. Wel getest, maar was negatief. Ik heb 10 jaar lang Diane 35 geslikt, dus goede kans dat het daar wat mee te maken heeft.

Hoi Jannie! Bedankt voor het hart onder de riem! Ik word er toch wel gestresst van. We willen zo graag beginnen. Elke keer als ik naar het toilet ga ben ik weer benieuwd. Ik lees van alles op internet. Wil me niet gek laten maken, dus ik bel straks de huisarts even voor advies.  Helaas, geduld is niet mijn sterkste kant haha

Miss X. Ik duim mee voor je schoonzus hoor!!!!! Hoe gaat het verder met de scriptie? Komt het einde al in zicht?

Ik ga richting werk. Tot schrijfs!

X Sabien

Terug
Bovenaan