gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

Hey Lotte,

Ja, ik ben al ongi geweest, namelijk  van 27 juni t/m 2 juli. Mijn man en ik zijn dus vanaf 3 juli vor het echie gaan klussen. En vorige week was mijn vruchtbare week met 10 juli mijn eispong. In die week hebben we ook  volop geklust dus wie weet.... Mijn NOD was eigenlijk 25 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen) maar ik had mijn eisprong 1 dag eerder, dus mijn NOD is nu als het goed is 24 juli.

Heb jij al een kleine of ga je net als ik ook voor de eerste?

X hopje

Hey Lotte,

Lekker slim van mij. Je had namelijk al verteld dat je al een kindje hebt.
Welke symptonen had jij allemaal voordat je wist dat je zwanger was? Voor je NOD destijds? Alleen dat volle gevoel waar ik nu ook last van heb?

X hopje

Hey iedereen

Mijn vakantie is zojuist begonnen! Lekker 4 weken vrij.

@Lot: Leuke naam heeft je dochter! Jaren geleden wilden wij als we ooit een dochter zouden krijgen haar Puk noemen. Inmiddels is het een koosnaam voor mij geworden en denken we nu aan Lotte voor een meisje. Wel toevallig hoor!

@Sabien: Ik heb 12 jaar de Diana 35 geslikt. Ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan met m'n cyclus. Wel spannend dat je nog steeds niet ongi geworden bent.

@Hopje: Onze belangrijke data lopen bijna gelijk. Omdat jij iets voorloopt, volg ik je berichtjes goed. Bij mij is de pijn in m'n onderrug ook begonnen.

Groetjes, Puk

Hoi dames,

Hier ben ik weer, ik werk maar halve dagen en thuis heb ik geen computer vandaar datik alleen smorgens reageer.
Welkom voor alle nieuwe meiden, gezellig hoor.
Ik kom elke dag wel even een kijkje nemen.

Ik lees dat een aantal  meiden last van hun onderrug hebben, dat heb ik na mijn eisprong ook heel erg gehad en voelde aan alsof ik ongesteld moest worden.
Heb er nu geen last meer van.

Verder alles goed met iedereen?

groetjes

Hoi meiden! Ik sta in de encyclopedie onder de O van Ongeduld, dus heb toch maar met de huisarts gebeld om te vragen wat nu eigenlijk 'normaal' is. Wanneer mag je verwachten dat je cyclus weer op gang komt als je ruim 10 jaar de pil hebt geslikt?

Het antwoord was voor mij een beetje dubbel. Het is heel normaal dat je cyclus even tijd nodig heeft na lang pilgebruik. Het maakt dan dus niet uit welke pil je geslikt hebt. Dat geeft dus geen reden tot zorg. Bij de meeste vrouwen is de cyclus binnen 6 maanden hersteld.  Pas als het langer dan een jaar duurt gaan ze er wat aan doen.

Tipje van de huisarts: blijven klussen!!!!! Want als je pas  wat later 'op gang komt' heb je  2 weken voor je menstruatie natuurlijk wel gewoon een echte eisprong!! Ik zal mijn mannetje even inlichten...Vind ie vast niet erg...  Nu maar hopen dus dat de RD'tjes snel komen!!!!

Misschien hebben anderen ook nog wat aan deze informatie.

x Sabien

@Puk Ik ben ook pas getrouwd. Geweldig hè? We hadden niet z''n grote groep gasten, overdag 21 en 's avonds ongeveer 65. Voelde heel intiem. En een prachtige locatie en superweer. We hebben dit weekend ons fotoboek gekregen van de fotograaf!  Echt super!

Hebben jullie een fijne dag gehad?  En op huwelijksreis geweest?

xSabien

Hey Puk,

Ohh leuk! Wel spannend hè. Ik zal zo veel  mogelijk blijven schrijven misschien dat je daar wat steun aan hebt...  Vandaag gaat het tot nu toe aardig goed. Dat volle gevoel blijf ik houden. De ene keer is het wat beter te voelen dan de andere keer. Maar gemeten over de hele dag heb ik toch wel de hele dag dat volle gevoel. En verder wordt de zeurende pijn onder in mijn rug naarmate de dag vordert erger. 's Ochtends voel ik het een beetje en 's avondje voel ik het heel duidelijk. Het is niet te pijnlijk of zo. Het voelt inderdaad een beetje aan alsof je ongi moet worden. Maar meestal heb ik dat dan pas 1 of 2 dagen voor mijn ongi en tijdens mijn ongi. Maar niet al 2 weken van tevoren. Daarom vind ik het toch wel spannend allemaal. De grote vraag is toch wel steeds: komt het nu door het ontpillen of doordat ik misschien wel zwanger ben...
Al denk ik dan ook wel weer dat dat wel erg snel zou zijn en dat ik meestal niet zo veel geluk heb!

Succes!!

X hopje

Hoi Sabien en Hopje

Het geboortejaar 1980 is goed vertegenwoordigd hier! Bij vriendinnen van mijn leeftijd komt de babyboom een beetje op gang. In maart is de eerste bevallen en in oktober komt de volgende baby. Verder zie ik op Hyves veel zwangere of net bevallen oude bekenden.

@Hopje: Ik vind het ook allemaal erg spannend! Je voelt van alles, maar weet niet wat het is. Met mijn rugpijn valt het wel mee. Ik voel het vooral als ik zit en het is minder dan wanneer ik ongi ben. De steken rechts onder in m'n buik blijven wel. Ik vraag me af wat dat is.

@Sabien: Mijn trouwdag was geweldig! Mooi weer en heerlijk gevaren en gegeten. Wij hadden nog een veel kleiner clubje. We hadden namelijk maar 7 gasten. Mijn man (moet je daar ook nog zo aan wennen?) wilde eerst namelijk niet trouwen, omdat hij geen poppenkast wilde. Dus zijn we als compromis alleen in de aanwezigheid van onze naaste familie getrouwd. Was ook wel heel speciaal! Onze familieleden hebben foto's gemaakt en daar heb ik zelf een boek van gemaakt op internet. Is erg mooi geworden. Onze huwelijksnacht hebben we in een hotel doorgebracht, in de bruidssuite natuurlijk. Wat een luxe zeg: champagne op de kamer en ontbijt op bed. Een super afsluiting van een bijzondere dag! Heb je ook de naam van je man aangenomen? Ik heb 'm voor m'n eigen achternaam laten zettten. Ik wil   namelijk wel dezelfde achternaam als m'n toekomstige kind.
Bedankt trouwens voor de info en de klustip!

Liefs, Puk

Terug
Bovenaan