gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

Hej MissX,

Ik herken je nieuwsgierigheid, had ik ook, al was ik toen wel zwanger, maar wilde van iedereen die al kindjes had of langer zwanger waren horen hoe ze zich voelde en hoe zij alles ervaren hadden..

Mijn zwangerschap was een roze wolk, voelde me opzich vrij goed, tuurlijk heb je je slechte dagen en heb vaak genoeg boven het porselein gehangen, maar ik vond het geweldig! Zeker vanaf het moment dat je die kleine voelt schoppen en draaien, later zelfs als ze de hik had! Het is niet te beschrijven... Rond de 32 weken begon ik het wel zat te worden, zoals alle meiden begint het op een gegeven moment je neus uit te komen dat je moet wachten haha. Je slaapt niet lekker meer, kan niet goed liggen en ja je lichaam wordt gewoon moe..
Bij 37 weken had ik al een week lang voorweeen, niet heel zwaar maar steeds om de paar uur goede krampen en een hoop gerommel.. Na die week dacht ik, waarom zet het nou niet door? Toen heb ik bij de apohteek wonderolie laten halen door mn vriend, werkt alleen als je lichaam er klaar voor is. Het is eigenlijk gewoon olijfolie geloof ik, het werkt laxerend en slaat op je darmen, als je lichaam klaar is worden de darmkrampen overgenomen door weeen. Dat gebeurde bij mij dus ook.. Jeeej het ging beginnen..

Op donderdag 19 april om 22.30  begonnen mijn weeen regelmatig te worden, om de 5 minuten en best wel hevig, maar nog goed op te vangen. Ik wilde thuis bevallen en om 1.00 kwam de verloskundige even bij me kijken. En ja hoor, 1 cm ontsluiting, mijn vliezen waren nog heel, dus nu was het een moment van afwachten tot de weeen heviger werden en om de 2/3 minuten kwamen.. 's Morgen (vrijdag dus) om 11.00 kwam ze weer even langs, 2 cm ontsluiting!! Godver dacht ik toen, want de weeen bleven om de 5 minuten en werden heftiger, er gebeurde van onder alleen niet zoveel.. Ze zou s avonds weer komen.. Om 23.00 was ze er weer, 3 cm, maar de hartslag van mijn dochter was gevaarlijk hoog en ik had ineens 40 graden koorts.. Toen moest ik dus ineens naar het ziekenhuis in alle haast.. Dood moe van de 24 uur die ik al bezig werd ik aan de ctg gelegd.. Gyn erbij.. Vliezen gebroken rond 0.00 en toen ging het ineens hard.. om 1.30 zat ik op 10 cm ontsluiting, in 1,5 uur van 3 naar 10 cm ontsluiting, dan weet je wel wat echte weeen zijn kan ik je vertellen, hahaha, maar je bent zooo blij als je eindelijk mag persen..   Uiteindelijk was om 2.27 Puk  Lente geboren, 49 cm en 2650 gr. Moest nog 2 dagen in het ziekenhuis blijven omdat Puk erg zwak was  en ze niet wisten waar mijn koorst nou vandaan kwam..  
Eenmaal thuis met die kleine al wachtend op de kraamhulp dacht ik, uhm en nu??? Borstvoeding liep nog niet, kloven, geen idee hoe, alles is nieuw..

Gelukkig leer je snel en  gaat t al snel vanzelf..

Zo nou speciaal voor jou  mijn bevallings verhaal hahaha..

Liefs Lot

@ Liss thanks voor het duimen! Ik hoop dat ik 30 juli idd N OD dagen krijg!! Hoe zit jou verhaal verder? Eerste kindje?    

Ow ze is dus zaterdag 21 april geboren voor je het niet bij kon houden ;-)

Hej Puk,

Wij hadden allebei een naam die we wilde als we ooit een kindje zouden krijgen en bij beide was dat Puk, dat was dus heel makkelijk en erg fijn! Wat wij hadden gedaan als het een jongetje was geworden, had hij ook Puk geheten.. Nu hebben we weer een unisex naam maar die houd ik voor mezelf als je het niet erg vindt, hij is namelijk apart en komt niet veel voor  :)

Gelukkig nooit namenboekjes nodig gehad, ik denk dat er vanzelf een naam naar boven komt waar je allebei blij mee bent!

Ga nu mijn dochter van het kdv plukken en heerlijk weekend vieren!

@ alle meiden, ik ben er na het weekend weer, veel bezoekjes gepland dus heb geen tijd voor het forum! Fijn weekend!

Liefs Lot

Hoi meiden!

Tussen het inpakken door ben ik nog heel even online! Ik ga vannacht voor een weekje op vakantie, lekker naar frankrijk, dus zal er de komende week niet zijn, de laatste dagen errug duk gehad, dus heb de topic niet meer kunnen lezen!
Na de vakantie kom ik weer gezellig meekletsen!

Iedereen heeel veel succes met afwachten, testen en klussen! En de zwangeren onder ons, geniet ervan!
En ik hoop heel veel goed nieuws te lezen als ik terug kom van vakantie!

Liefs Dinah

hoi meiden!!!!

het is weer lekker weekend!!!

@ dinah, hele fijne vakantie meid geniet er van!

@ lot, Ik ga idd voor mijn eerste kindje,ben in juni gestopt met de pil....
      vind het allemaal erg spannend!
      ben 23 en werk 32 uur in de psygiatrie
      Woon samen met mijn vriend in de provincie Utrecht

@ Janien,desiree, hoe staat het met de klachten???

@ missX, hoe is het met jou?? en je schoonzus?

@ sabien, al rdtjes gehad??

Nou meiden, als het goed is heb ik maandag mijn eisprong,dus heb een heerlijk klus weekend voor de boeg
Het valt mij nu ook op(waarschijnlijk omdat ik er zelf mee bezig ben) overal waar ik ben en kom zie ik zwangeren.........

Heel fijn weekend allemaal!
liefs

Hai meiden

Paar dagen geleden dat ik even een berichtje 8erliet.
Vandaag de hele dag bezig geweest om de koffers in te pakken en de laatste dingen te kopen. Waaronder geweldige (ahum) waterschoenen. Hahaha, maar goed altijd beter dan kapotte voeten.

Verder met de klachten.
We gaan pas maandag testen. Samen. Ik vind dat gewoon fijner.
Ben nu al 3 dagen 8er elkaar een beetje half misselijk. Niet dat ik het gevoel dat ik moet overgeven maar anders...
Het plassen heb ik nog steeds last van en heb nog behoorlijk veel afscheiding.
Ook doen mn borsten nog steeds zeer en na het sexen doet mn buik een beetje pijn, soort krampen. Alsof het even moet bij komen hahaha. Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Dus wat Lotte omschrijft komt me wel erg bekend voor.... hopen dat het dezelfde uitkomst heeft...
Naja goed maandag gaan we lekker op vakantie en voordat we weggaan laat ik het jullie zeker nog weten hoor.
Vind het allemaal wel heel spannend hoor!

Liefs Janien

Vakantie
Hopje, ga niet met vakantie (ben al op honeymoon geweest)
Miss X, niet op vakantie, wel afwezig van 18 t/m 22 augustus
Sabien, 21 t/m 28  september
Janien, 21 juli t/m 30 juli.
Liss, vakantie van 1 sept. t/m 14 sept.
Lisa,
Desiree, vakantie van 3 aug. t/m 17 aug.
Lot,
Puk,
Jannie,

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en wil mij graag even voorstellen.
Ik ben Mariska en wij zijn bezig voor ons eerste kindje. Ik ben half Juni gestopt met de pil en tot nu toe nog steeds niet on...
Is dit een goed teken of kan je cyclus langer zijn de eerste keer nadat je bent gestopt met de pil of denken jullie dat het nu wel tijd wordt om een zwangerschapstest te doen.
Ik ben nu ruim 4 dagen overtijd.

Wie kan mij wat meer vertellen?

Groetjes

hoi hoi

@ plein:

Welkom! gezellig dat je mee komt kletsen!!!
Het kan natuurlijk even duren voordat je eerste ongie weer op gang komt
dat is per vrouw verschillend......
Ik heb zelf zeker 11 jaar de pil geslikt en werd na 4 weken gewoon weer ongi
maar er zijn ook meiden waar het weken/maanden nog duurt
Je lichaam moet natuurlijk weer zijn eigen cyclus op gang krijgen...

maare hoe zit het met je klachten??? heb je daar last van?

liefs

Terug
Bovenaan