gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

Hi Desiree,

Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (23 juni denk ik?), dus dan ben je as maandag 5 weken. Met de echo wordt dan later weer vastgesteld hoe lang je precies zwanger bent, kan een paar dagen verschillen.

Wat staat je te wachten? Tja vanalles! Maar,  als je moe bent geef er aan toe. Heb het redelijk onderschat de eerste keer. Luister echt naar je lichaam.  Maar vooral: geniet!
Neem aan dat je al tijdje foliumzuur slikt? Zo niet dan meteen beginnen. Verder gezond eten, op deze site staat een duidelijk checklist. Geen rauw (rood)  vlees en rauwe vis, behalve als de verse vis echt vers is.

Heb veel gekeken op www.mamaenzo.nl, www.babybytes.nl en www.babybrabbel.org. Er is zoooveel te vinden op Internet. Ik heb ook al die tijd (en nu nog) een dagboekje bijgehouden, leuk om na te lezen en voor het nageslacht.

Je mag meestal pas met 11 weken voor een echo komen dus tot die tijd moet je je zoet houden met info. Vk mag je vaker al rond 9 weken voor 1e intake.

Gaaf man, echt! ik wil oooook, haha! Hoop echt dat nu de ene na de andere zwanger raakt, zou top zijn.

groetjes

Dames ontzettend bedankt voor de enorm leuke reacties.
Ik zal echt enorm voor jullie duimen.
@Jannie bedankt voor de tips!

Ik moet jullie heel eerlijk bekennen dat ik het best eng vind allemaal.
had het echt nog niet verwacht, ben blij maar moet ook nog bijkomen van de schik.
Beetje gemengde gevoelens en weet niet zo goed wat ik er mee moet,
Kunnen ook de harmonen zijn natuurlijk.
Misschien komt het ook nog wel omdat verder niemand het weet en er met niemand over kan praten.
Ben echt blij dat ik jullie nog een beetje heb!

Hey Desiree,

Wij  staan voor je klaar en helpen je graag. En nu jij zwanger bent, ben jij ons grote voorbeeld! Kunnen  we mooi dingetjes aan jou vragen als wij het even niet meer weten.

Ik heb  meteen een vraag. Beetje rare vraag ook. Hoe heb jij getest?  Heb je je urine opgevangen en daarna de test er in gehouden? Of heb je tijdens het plassen de test vastgehouden? Sorry voor de rare vraag hoor.

X hopje

Hey Desiree,

Wanneer ga je het grote nieuws aan iedereen vertellen?
Weten je ouders ook nog  niet dat jullie gestopt zijn met de pil?

@ alle andere meiden: hoe gaat het met jullie?

X hopje

Hoi Sabien1980. Heel veel plezier en suc6. Ben nieuw hier. Ik zal voor je duimen.
Wij hebben pas besloten om na onze vakantie te stoppen met de pil. Spannend!!!

Groetjes Karoliene

Hoi meiden! Ik heb vanmiddag eerst de hele tuin gedaan en daarna even welverdiend in de zon gezeten!!!  Wat fijn dat de zon weer schijnt!!!!

Op het andere front is het helaas nog steeds heeeeel stil. Vandaag dag 46 en nog geen RD'tjes.  Jullie zien ze natuurlijk liever niet, maar ik nu even wel hoor... Zou mijn lijf het wel snappen?  Ik heb wel veel informatie opgezocht en gemerkt dat het echt wel  vaker voorkomt dat het wat langer duurt. Dus ben wel wat rustiger. Misschien scheelt dat ook.  Ik voel verder niets. Af en toe wat buikpijn, maar niets opvallends. Mijn man zei dat ik misschien wel gewoon een hele ongi oversla. Misschien gebeurt er dan volgende week wel wat. Duimen jullie mee?

@ hopje Meid,  wat spannend!!! Ik hoop zo voor je dat het voor jullie ook in de eerste ronde raak is!!!Ik  heb trouwens een keer een test van Predictor gedaan en daar stond op dat je ook gewoon in een bekertje mocht plassen en dat ding erin houden. Heeft ook wel iets komisch....      

@Karolien Dankjewel! Welkom! Wanneer gaan jullie met vakantie en wanneer stop je dan? Vergeet niet jezelf in de lijst te zetten!

xSabien

Hoi Desiree!

Moet al de hele middag aan je denken, gewoon in een keer raak, pats boem!! Zo leuk! Kan me heel erg goed voorstellen dat je nu gemengde gevoelens hebt. Je wilt het zo graag, maar nu is het zo definitief! Waarschijnlijk ook moeilijk te bevatten en er komt ineens zoveel op je af. Eerst was het heerlijk fantaseren, maar nu is het werkelijkheid. Kan me echt indenken dat je je raar voelt nu, echt. Maar wij zijn er natuurlijk voor je en jij bent nu idd ons grote voorbeeld, haha!!

@Jannie, leuk die tips die je geeft over sites, ik ga ze gauw bekijken! Wij moeten nog even geduld hebben... Nog een klein weekje en dan is jouw NOD!!!

@Hopje, ik heb een keer eerder zo'n test gedaan. Toen hoopte ik nog heel erg dat het niet raak was, zo raar! Ik ben gaan plassen en heb toen gewoon het staafje er een paar seconden onder gehouden. Wel meteen vanaf de beginplas zeg maar, niet eerst een beetje plassen en daarna eronder gehouden. Sorry voor de details, haha. Ik heb trouwens niet m'n ochtendurine gebruikt. Maar hoor wel vaak dat het hormoon dan op de een of andere manier beter zichtbaar is? Je moet het ons wel laten weten als je getest hebt he?!

@Karoliene, welkom hier. Wat leuk dat jullie ook voor een kleintje gaan! Vandaag heeft de eerste zwangere van ons clubje zich gemeld, zo leuk! Nu maar hopen dat er gauw meer volgen.

@Sabien, nog steeds geen rd'tjes, hoe frustrerend!! Ik hoop zo voor je dat het gauw doorbreekt en dat jullie verder kunnen! Maar wie weet sla je wel gewoon een ongi over ja en heb je nu je ei! Dus lekker klussen, haha! Maar kan me voorstellen dat je ervan baalt.

Wat jammer dat de meiden die op vakantie zijn het goede nieuws nu niet lezen!
Hier gaat alles goed. Vanmiddag met met vriend (die eindelijk weer terug is!!) lekker in ons rubberbootje gevaren. Daarna naar de fysio geweest en net lekker samen over de markt gelopen en allemaal vers fruit en groente gehaald. Zo'n heerlijke grote watermeloen, jammie!! Vind het altijd iets gezellig hebben, zo'n markt.

Nou, ga even koken. Tot vanavond!!

Liefs, ikke

Hoi meiden!!!

Ben er ook weer even,Ik heb gisteravond nog een gesprekje met mijn baas gehad
en kon vandaag lekker vrij nemen.........en heb het er ook echt van genomen!!!!
Mijn mannetje had ook lekker vrij!!!
Eerst heerlijk uitgeslapen,en daarna de hele dag lekker  aan de lek geweest
HEERLIJK gewoon. savonds nog ergen lekker een hapje gegeten en nu net thuis.

Verder heel benieuwd (wanneer mijn klachten) weer gaan beginnen voor me NOD
vorige maand was dat zo 14 dagen al voor mijn ongi,maar wie weetis dat nu deze maand wel heel anders......

@ desiree, kan je het al een beetje bevatten meis? snap echt dat je met gemengde gevoelens zit..... weet je al wanneer je het gaat zeggen tegen je ouders??? of wacht je daar nog even mee.
Verder bijt jij nu van ons groepje hier de spits af.......dus kunnen we dan dingen ook aan jou vragen. En gelukkig zijn hier ook op dit forum meiden waar jij dingen aan kunt vragen toch?

@ karolien, Welkom hier!!! gezellig dat je mee komt kletsen!,wanneer ga je op vakantie? we zijn natuurlijk weer erg nieuwschierig: hoe oud je bent? wat je doet ?eerste kindje? etc etc

@ hopje, hoe is het meis?

@ missX, wat heerlijk ook lekker varen vandaag,was ook zo lekker weer!!!!!!

liefs X

Terug
Bovenaan