gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

Oke ook weer goed om te weten!
5 weken staat ook een stuk leuker dan 3 hihi
Ik had inderdaad maandag op dinsdag de eisprong.
Dus we lopen dan gelijk!
Rare vraag, maar kan je ook gewoon naar de verloskunidige in het ziekenhuis of moet daar een medische reden voor hebben?

Hi Desiree,

hoe bedoel je dat precies? In principe word je begeleid door ene verloskundige en dan heb je bij 10-11-12 weken een echo, meestal in het ziekenhuis maar soms kan het bij de vk-praktijk. Voor begeleiding van een gynaecoloog heb je meestal een medische reden. Ik "mag" eerder terecht voor een echo aangezien ik een miskraam heb gehad en ik word sowieso wat beter in de gaten gehouden door het ziekenhuis doordat ik maar een nier heb. Maar ik blijf ook gewoon bij de verloskundige.

Je kunt gerust al een belletje plegen naar de verloskundigenpraktijk die jij graag wil of die bij je in de buurt zit (handig voor als je straks hoogzwanger bent), soms kan je al bij 8 weken zwangerschap terecht voor een intake. En dan word er ook een afspraak gemaakt voor een echo.
En; het is verstandig om binnenkort ook kraamzorg, bijv zwangerschapsyoga  en evt een kinderdagverblijf te "regelen" of je kindje daarvoor in te schrijven. Maar ligt een beetje aan de wachtlijstje van al die drie dingen bij jou in de regio. Ik heb dat de vorige keer met 9 weken gedaan. En dus later weer alles afgezegd, maar goed nu weer opnieuw!

Groetjes

Wat lief dat ik erin ben gezet! Jullie zijn schatten! Voor degenen die zwanger zijn: jullie blijven toch ook nog wel hier kletsen? Of gaan jullie helemaal over naar het zwanger zijn forum? Nee!!  Haha, vind dit net zo'n gezellig clubje!

@Hopje, met m'n scriptie gaat het wel lekker. Heb eind augustus pas weer een afspraak, omdat m'n begeleidsters nu op vakantie zijn. Moet in die tussentijd wel heel erg veel doen, maar met dit lekkere weer gun ik mezelf ook een paar daagjes vakantie. Probeer in de ochtend als het koel is wel wat te doen natuurlijk! Heb net m'n schoonzus nog aan de lijn gehad en alles is nog steeds   rustig. Geen harde buiken meer gehad. Vanavond gaan we even langs. Ze komt iig het ziekenhuis niet meer uit voor de kleine geboren is. Ze is nu 33 weken en 2 dagen. Ik ben trouwens 24, zal m'n leeftijd er ook even bij zetten!! Oja, Hopje, ik heb echt een gevoel dat het bij jou wel eens raak zou kunnen zijn. Wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar heb gewoon zo'n gevoel... Je hebt ook heel duidelijk je ei gevoeld. Is het niet zo dat de periode na je ei tot aan je ongi maximaal 14 dagen is?......

@Jannie, wat leuk dat je dan al m'n uitgerekende datum hebt berekend! Haha, 1 juni is wel een mooie datum! Hope so!! Hoop ook dat ik dit keer heel duidelijk m'n eisprong voel. Dat zou wel mooi zijn! Dus a.s. donderdag naar de gyn. Ben benieuwd welke datum eruit komt!

NOD :
Janien, 21 juli, 1e ronde, 1e kindje
Puk, 26 juli, 1e ronde, 1e kindje
Lot, 30 juli, 1e ronde, 2e kindje
Lis, 4 augustus, 2e ronde, 1e kindje
Sabien, .........., 2e ronde, 1e kindje
Mona Lisa Smile, ............, 1e ronde, 1e kindje
Eilatan, ......................, 1e ronde, 1e kindje
Hopje, ..................., 2e ronde, 1e kindje
MissX, 24 jaar, 22 september, 1e ronde, 1e kindje

Op het wachtbankje :
Sabien, .............., 2e ronde, 1e kindje
Mariska, 15 juli, 1e ronde, 1e kindje
Hopje, 24 juli, 1e ronde, 1e kindje

Zwanger:
Desiree, 23 jaar, 1e ronde, 1e kindje, uitgeteld op 30 maart 2009
Jannie, 1e ronde na miskraam, 1e kindje, uitgeteld op ..... april 2009
Dinah, 2e ronde, 1e kindje, uitgeteld op eind maart/begin april 2009

Hoi jannie, bedankt voor je informatie,
Je hebt me precies de informatie gegeven die ik nodig had.
Ik wist niet zeker of je alleen bij de verloskundige praktijken buiten het ziekenhuis terecht kon of ook in het ziekenhuis.
We hebben het aan niemand verteld dus kan het nog bij niemand navragen.
Bedankt.
We moeten inderdaad goed nadenken over opvang enzo.
We zijn er alleen nog niet uit of ik blijf werken/Stop of ga minderen.
Denk dat we dit tijdens onze vakantie goed kunnen bespreken.

Hey MissX,

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat je gevoel het goed heeft! Haha.
Ik dacht ook dat je 14 dagen (met een uitloop van maximaal 2 dagen)  na je eisprong ongi wordt, maar ja  dan had ik afgelopen zaterdag toch echt ongi moeten worden want mijn eisprong was toch echt 10 juli. Nu was dat pas de eerste  en weet je niet zo goed wat je kunt verwachten. Maar ik had alle symptonen van een eisprong dus kan het niet missen.
Zou ik dan toch te vroeg getest hebben?  Maar goed, dan zou ik toch wel al last hebben van duidelijke zwangerschapkwaaltjes???? Momenteel heb ik  nergens last van.....  

Misschien doe ik donderdag dan nog wel een test???
Maar Sabien zit toch in hetzelfde schuitje als ik?

@Sabien: op welke dag van jouw cyclus zit jij nu? En hoe vaak heb jij nu getest? Ik zit nu op dag 31 en hier nog steeds niks.

@Jannie: ik ben blij dat jij op dit forum zit. Wat weet jij er al veel van zeg! En je hebt steeds geweldige tips!

X hopje

Ik heb mijn leeftijd er ook even bijgezet. X hopje

NOD :
Janien, 21 juli, 1e ronde, 1e kindje
Lis, 4 augustus, 2e ronde, 1e kindje
Sabien, .........., 2e ronde, 1e kindje
Eilatan, ......................, 1e ronde, 1e kindje
Hopje, 27 jaar,.............., 2e ronde, 1e kindje

Op het wachtbankje :
Sabien, .............., 2e ronde, 1e kindje
Hopje, 27 jaar, 24 juli, 1e ronde, 1e kindje

Zwanger:
Dinah, 2e ronde, 1e kindje, uitgeteld op eind maart/begin april 2009

Ik heb even teruggezocht naar de leeftijden van iedereen. Heb er een paar gevonden en in ons lijsjte erbij gezet. Ik zag ook dat Janien vandaag 22 jaar wordt!

GEFELICITEERD  met je verjaardag Janien!

NOD :
Janien, 22 jaar, 21 juli, 1e ronde, 1e kindje
Lis, 23 jaar, 4 augustus, 2e ronde, 1e kindje
Sabien, 27 jaar, .........., 2e ronde, 1e kindje
Eilatan, 24 jaar,................, 1e ronde, 1e kindje
Hopje, 27 jaar,.............., 2e ronde, 1e kindje

Op het wachtbankje :
Sabien, 27 jaar,.........., 2e ronde, 1e kindje
Hopje, 27 jaar, 24 juli, 1e ronde, 1e kindje

Zwanger:
Dinah, 22 jaar, 2e ronde, 1e kindje, uitgeteld op .....  eind maart/begin april 2009

Ben inmiddels expert: ben 4 maanden geleden gestopt met de pil en nu al voor de 2e keer zwanger; schiet op! En mn beste vriendin heeft al 2 kiddo's dus zij heeft mij weer heel veel verteld dus heb alle tips via haar en via het forum. En veel gelezen op het web en in boeken.
Dus: ben de vraag-maar-raak-gast van deze week haha! ;-)

Ik ga tzt nog wel naar het maart- of aprilforum. Heb ik vorige keer best snel gedaan maar nu wil ik eerst zeker weten of het goed zit. En ik blijf sowieso hier schrijven en ben erg actief op het zwanger na miskraam-forum. Tis nl ook best handig en leuk om ervaringen uit te wisselen met as mama's die ongeveer net zo ver zijn. maar eerst even donderdag afwachten, spannend!

Hopje; weet je heel zeker dat je je ei hebt gevoeld? Mss ben je dan al zwanger? Ik zou dan om de 3-4 dagen testen totdat je ongesteld bent, dna heb je zekerheid.

greets

Terug
Bovenaan