gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

Hoi daar ben ik weer even. Zit op mijn werk mezelf op te vreten! Ik voel me echt zooooo raar. Zo'n last van mijn (opgezette) buik, beetje misselijk (maar niet dusdanig dat ik over moet geven), last van mijn borsten, en zo moeeeeeh. En nog anderhalve week wachten ongeveer, pfffff. De eerste 2 weken van mijn cylsus zijn helemaal top, voel me fantastisch, maar nu: GRRR! Nog meer mensen zo raar? Mijn lieve lieve man behandeld me alsof ik zwanger ben omdat ie denk dat aan me te zien maar ik denk van niet, ik heb echt het gevoel als ik echt compleet hormonaal debiel aan het worden ben. Niet normaal zeg. Tja, of misschien toch .... En ik ben echt zo ongeduldig. Of het nou wel of niet zo is, duidelijkheid zou zo fijn zijn, haha. En natuurlijk wil ik dat het zo is....

Hopje, wat zal jij ook ongeduldig zijn zeg! En maar wachten en wachten en wachten. Leef met je mee hoor...

Nou ik ga nog even wat nuttigs doen op mijn werk, niet dat ik mijn gedachte er bij heb, maarja moet toch wat... kom laten nog even langs hier.

Liefs, esther

Hey Rietjeh!

Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen.
Wanneer heb je nu dan je volgende NOD? Dan zetten we je erbij in ons lijstje. Hoe lang duurde je cyclus dit keer?

Ik ben hopje, 27 jaar, eind juni gestopt met de pil. Ik heb afgelopen zaterdag negatief getest maar ben nog steeds niet ongi (ongesteld). Ik weet niet hoe lang mijn cyclus is aangezien mijn man en ik meteen na het stoppen met de pil zijn gaan klussen. Ik heb niet eerst een normale ongi afgewacht.

Hoe oud ben jij? Ben je getrouwd?

X hopje

Hoi, ben ik alweer!

Ik moest eerst even teruglezen wat de NOD was, maar ik ben erachter!! haha.

Ik mezelf trouwens eerst even voorstellen.
Ik ben Ryanne, 25 jaar oud en woon samen met mijn vriend. We zijn bijna 10 jaar samen en gaan nu proberen om ons 1e kindje te krijgen.

Vrijdag 20 juni heb ik mijn laatste pil genomen en dinsdag de 24e werd ik ongesteld. De 30e zijn we voor 2 weken naar Corfu vertrokken waar we het super hebben gehad. Veel geklust uiteraard, maar helaas werd ik vanochtend ongesteld. Hoe mijn cyclus was voordat ik met de pil begon, ik heb eigenlijk geen idee. Ik dacht 28 dagen..... Ik had eigenlijk vorige week dinsdag ongesteld moeten worden, dus heb er al 2 testjes opzitten, die uiteraard allebei negatief waren.

Wanneer mijn NOD dan precies is... ik weet het niet. Misschien dat 1 van jullie het mij kan vertellen. Maar het zal wel zijn wanneer mijn vriend in Beijing zit(gaat een weekje naar de Olympische Spelen)!

Maar het is wel vreemd hoor, slik je 10 jaar lang trouw iedere dag zo'n pil, nu ineens niet meer... ja wel foliumzuur uiteraard, maar dat is wel anders.

Zijn er trouwens al veel die meteen na het stoppen met de pil gaan klussen? En lukt het dan ook snel?

Het is allemaal wel heeeeeeeeeel spannend, en super leuk! Ben je er wel klaar voor of niet. Wat moet je allemaal weten, hebben etc.   Hoe moet het met werk en geld. Allemaal vragen waarop ik nog geen antwoord heb, maar vast komt.
Ik hoop hier het een en ander op te pikken.

Ik heb altijd gezegd dat ik een jonge moeder wilde worden, maar mijn vriend ging er nooit zo op in. Tot 2 maanden geleden. Super om te horen dat iemand een kindje met je wilt!

Nou, ik moet eigenlijk weer hard aan het werk(maar is nog veels te warm), ik kom snel weer terug!

Ry

Hoi Rietjuh,

Ik ben ook zo goed als nieuw hier.
Ik ben half juni gestopt met nuvaring en ook gelijk begonnen met "klussen" voor het eggie. Ik ben de eerste maand echt in een vreselijk hormonale achtbaan terecht gekomen dat ik sta te kijken van mijn eigen lijf, huid, humeur enz enz. Toen ik 15 juni ongesteld werd voelde ik me op een een of andere manier opgelucht, hoe raar ook. Alle rare gevoelens en idioot afwijkend gedrag was ineens over, zomaar van de ene op de andere dag. Nou, ik heb me anderhalve week / 2 weken echt heerlijk gevoeld alsof ik de hele wereld aankon zonder rare dingen. Tot gisteren / eergisteren. Heb ineens buikpijn, krampend gevoel, enorm gevoelige borsten die ik normaal alleen heb voor dat ik ongi word, dikke harde buik, emo, moe enz enz. Pff, als ik nu weer in een hormonale achtbaan zit... Hoe moet het verder, denk ik dan. Als ik uitga van mijn vorige cyclus (25 dagen) dan zou ik 9 aug mijn NOD hebben. Maarja, het is voor mij ook 2e ronde dus echt betrouwbaar is mijn cyclus vast niet na 12 jaar hormonale anticonceptie. Voel me nu in ieder geval echt heel  raar en heel erg onzeker. Wat nou als ik niet zwanger ben, heb ik dit gedonder dan elke maand? Wil ik dat wel? Echt niet tof, maarja, tijd zal het leren, baal er alleen van dat ik niet weet waarom ik me zo raar voel. En heb nu dus spijt dat ik niet maaaanden eerder gestopt ben met nuvaring en met condooms ben gaan klussen zodat ik in ieder geval mijn eigen cyclus een beetje ken.

Ik ben ook eigenlijk een beetje bang dat ik me er te veel mee bezig hou, ik vreet mezelf echt helemaal op nu. Vorige weken niet maar nu....

Nou meissie, jij heeeeel veel suc-6 in ieder geval! En ook alle anderen natuuuuurlijk!

Liefs, Esther

zie dat ik tikfoutje gemaakt heb, ik bedoelde 15 JULI ipv juni ongi geworden...

hoi meiden!!!!

@ rietje,Welkom hier gezellig dat je mee komt kletsen!!!

@ missX,Hoe is het nu met je schoonzus?

@ hopje,wat een geduld heb je, kop op komt helemaal goed!

@ de zwangeren, hoe is het met jullie?? veel zwangerschapsklachten al???

Zit nu nog op me werk,bloedheet kantoor en platdak.......gelukkig nog een uurtje te gaan

oja en even kort voor es en riet: ben 23 begin juni gestopt met mijn pil netjes daarna op dag 28 ongi geworden en as maandag 4 aug is mijn nod
Woon samen met mijn vriend in de provincie utrecht
Ik ben zelf psygiatrich begeleider op een woongroep voor 32 uur
en mijn vriend is fulltime lasser

nou meiden mischien tot vanavond nog even

X

Hey lieve meiden!

Ik moet zo werken, dus even een kort berichtje. Kon gisteren niet meer online komen omdat ik nadat ik vanuit het ziekenhuis thuis kwam, ontzettende hoofdpijn kreeg! Moest er ook bij overgeven en heb de hele middag/avond op bed gelegen. Nu voel ik me gelukkig alweer wat beter. Ik probeer vandaag nog op alles te reageren, maar moet er nu echt vandoror, sorry! Fijne dag allemaal!

Liefs, ikke

Nog steeds geen RD'tes!! Ik wordt echt gek van het wachten!!! Sorry hoor, moest het even kwijt....

Hoe gaat het met iedereen?

X hopje

Terug
Bovenaan