Gestopt in juni met anticonceptie en nog niet zwanger, Wie ook????

hoi meiden, ik reageer voor t eerst op dit forum. We proberen ook al heel lang, vanaf juni 2008, zwanger te worden. waar wil maar niet lukken. ben in dec. naar ha geweest. en mag aankomende woensdag naar gynagoloog in t zh.Ik vind het allemaal heel spannend op hoop op dit forum mijn "ei" kwijt te kunnen. nog even dit ben 28 jaar en werk in de kinderopvang. En iedereen in mijn opgeving is zwanger;   2 beste vriendinnen en 7 collega's. Waarom hun wel en ik niet... de hele dag is het baby's, dikke buiken enz.enz.    gr b

Han,
wij hebben de meeste mensen wel verteld. naaste vrienden, familie en collega's wisten het met 8 weken. ik vind het nu achteraf gezien wel fijn. nu zijn ze er ook voor ons. dus dat is fijn.

morgen word ik een dag opgenomen voor een curretage. vind het erg spannend allemaal.

even over het sperma. elke dag klussen is niet goed voor de kwaliteit van het sperma. beter is om om de dag te klussen. dat zegt ook niet veel hoor. toen wij zwanger werden hadden we die maand maar 2 keer geklust en toch was het raak. je moet gewoon geluk hebben. succes.

@Bonbon, welkom. kom gezellig kletsen hier. mag ik vragen waarom je al zo snel naar de huisarts bent gegaan? want normaal moet je daar toch minimaal een jaar mee wachten???

liefs Christy

Hallo iedereen,

Jullie verhalen komen mij zo bekend voor.
Mijn partner en ik hebben sinds uiteraard vorige jaar Juni besloten om te stoppen met de pil omdat we graag een kindje willen.
We zijn nog best jong maar we hebben het goed, goede banen, leuk huisje.. alles hebben we behalve het gene wat we heel graag willen en dat is een kind.

Nou ben ik al een paar keer flink overtijd geweest en hoopte we dat eindelijk zover was maar dan toch weer ongestelt worden.
Deze maand weer, ik was ruim 4 dagen overtijd en wou nog even wachten met testen om zeker te zijn en dan word je ineens ongestelt en valt de teleurstelling die jullie allemaal wel kennen denk ik.
Nou hebben we gister ovulatietesten gehaald en begin ik over 8 dagen met testen in de hoop dat dat wel werkt.

Het rare is dat ik altijd een gemiddelde cyclus had van 28 dagen en de afgelopen 3 maanden is  mijn cyclus van slag. Het verschilt ineens zoveel, De ene keer is het 34 dagen en de andere keer 30 dus ik snap er ook niets meer van.
Dus nu hoop ik maar met die ovulatietesten toch een beter inzicht te krijgen en dat het deze keer wel gaat lukken.

Ik hoop dat het voor jullie binnenkort ook allemaal goed nieuws wordt.

Hallo allemaal,

Weet precies hoe jullie je voelen. Ga deze maand voor ronde 9. Ben sinds vorige maand met ovulatietesten begonnen. Ik heb een hele regelmatige cyclus. De ovulatietest geeft dus eigenlijk aan wat ik zelf al vermoed. Het is moeilijk om positief te blijven. Je gaat ook steeds andere manieren verzinnen om het misschien wel te laten lukken. Vorige keer niet geklust totdat de test aangaf dat ik mn ei had. Misschien dat ik dit keer ook 1x van tevoren moet klussen??? Ik weet het niet meer. Ik denk dat als het deze ronde niet lukt we toch maar even naar de HA gaan. Ik zie het temperaturen ook niet zitten. Zo een ovulatietest werkt toch hetzelfde? Gaat nu allemaal zo serieus worden, naar de HA en zo. Ben ook bang om dit traject in werking te zetten, misschien als je zo negatief alles bekijkt dat het dan helemaal niet meer lukt??

Hoi iedereen,

@ Christy, bedankt voor de info, mij leek idd ook niet goed om zo vaak te klussen, dus deze keer echt gewacht tot LH-piek, dat was dus gister.....
Succes met je curretage!!!

@Laudry welkom, niet  fijn om een onregelmaige cyclus te hebben, met de ovulatie test kun je idd bepalen wanneer je eisprong is, ik heb deze maand  voor het eerst gebruikt,   maar bij mij werd dus bevestigd dat ik het iedere maand toch goed voel.....dus ik denk dat ik ze volgende maand niet meer ga gebruiken.....

@ bonbon, welkom, maar je gaat al naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat ze daar zeggen en gaan onderzoeken, ik vind het voor ons nog wat vroeg, wil wel nog effe wachten......En dat vervelende gevoel van iedereen is zwanger, dat ken ik maar al te goed, bij mij ook in de omgeving iedereen zo'n beetje, niet leuk hoor......

Gelukkig gaat het nog wel goed met werken, werk nl in de kraamzorg, dus baby's elke dag......

Ik hoop over 2 weken geen RD (rode dagen) te hebben.....en met valentijnsdag een mooie dag te hebben......

Ik duim ook voor jullie,

Gr Han

Hoi dames!

Luxx hier, ook van het 'andere' forum!
Ik dacht laat ik hier eens kijken en kom hier dus Hopje, Janien en Chris tegen

Logisch misschien ook wel natuurlijk, zitten toch in hetzelfde schuitje. Vind het andere clubje zeker ook gezellig!!! Maar kan af en toe de vrolijke verhalen niet meer zo goed hebben, hoewel het iedereen natuurlijk onwijs gegund is! Ik blijf daar ook sowieso nog mee kletsen! Maar hier zijn in ieder geval nog echt 'lotgenoten' om   het maar even zo te noemen

Ik zit inmiddels in ronde 8, we zijn net iets eerder gestopt met de pil, maar in juni er echt voor gegaan, na ons trouwen. Maar helaas dus nog geen geluk...

Hoewel wij er beide redelijk positief in staan, gaan we er toch wel over denken hoe het kan. Bij sommigen lijkt het als vanzelf te gaan haast. Ovulatietesten hebben we twee maand gedaan, de eerst maand gaf dit wel iets inzicht, maar de tweede maand alleen maar lichte strepen, verder niet.
Zit er over te denken nu ook met temperaturen te gaan beginnen. Tijdrovende kwestie, maar wie weet!!

Janien hoe gaat dit jou??
Hopje, al een start gemaakt met ovu-testen?

Ik heb morgen mijn NOD, maar heb het idee dat de RD-tjes er aan komen... Inlegkruisje liet al iets zien... benieuwd of het doorzet. Maar er ga er wel beetje van uit dat ik dus door ga naar ronde 9.....

@ Han; ik heb op internet gelezen dat om de 2 of 3 dagen klussen het beste is, dan is er voldoende tijd om goed sperma aan te maken. Te weinig klussen is ook niet goed voor de kwaliteit!

Succes allemaal!
Liefs Luxx

Hoi,

Nog even kort reacties:

- met de ovu-testen kwam ik bij mij  in ieder geval uit dat ik in die ronde mijn eisprong later dan gemiddeld heb, normaal zou het op dag 14 zijn en dan op dag 28 ongi, dus 14 dagen er tussen, maar bij mij waren dit er maar 10. Zeker niet uitzonderlijk, maar 14 dagen is dus een gemiddelde en het kan dus maar zo zijn dat je daar van af wijkt. Als je dat niet weet...

- Hayley, ik heb geen idee of die tests en temperaturen hetzelfde werken, het principe is natuurlijk wel gelijk, maar wellicht dat temperaturen nauwkeuriger is? Geen idee... het is wel pas achteraf duidelijk, terwijl die test vooraf duidelijkheid biedt en das natuurlijk wel een voordeel.

- Bonbon; ik ben erg benieuwd naar hoe het je allemaal vergaat bij de gyn!! Dus als je je verhaal kwijt wil; heel graag wat mij betreft! Wij kiezen er zelf nog niet voor om nu al naar de HA te gaan... ergens vind ik het dus ook wel verontrustend dat het nog steeds niet lukt, maar ik hoor zo vaak dat je het toch een jaar de tijd moet geven... Ondanks dat er heel veel zijn in mijn omgeving die het met 3 maand max al lukt, hoor ik (met name de laatste tijd) ook verhalen van mensen die er wel langer, toch wel een jaartje, over gedaan hebben. Maar nogmaals, ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Allemaal heel veel succes dus!!!

Liefs Luxx

hoi meiden, waarom ik zo snel naar de ha ben gegaan: (misschien wel te snel) ik was het zo zat elke maand die teleurstelling en ik dacht steeds zwanger te zijn door pijn in mijn borsten en veel misselijk. in die periode ben ik ook veel afgevallen, 8 kilo, woog in dec. nog 60 kilo! gewoon door al die spanningen, het zo graag willen! het vertouwen in mijn lichaam is weg, het kan je zo voor de gek houden. Heb gewoon het gevoel dat er iets niet goed zit daar beneden. En daarmee ben ik naar de ha geweest. heb daar mijn hart gelucht en mag nu naar de gyn. Moet alleen daar zeggen dat we al meer als een jaar bezig zijn. dus.. we zullen zien wat er precies gaat gebeuren, echt spannend.
gr. b

Terug
Bovenaan