Gestopt in juni met anticonceptie en nog niet zwanger, Wie ook????

Hallo allemaal!

Ook ik ben in juni vorig jaar gestopt met de pil. Twee keer "keurig" menstruatie gehad (cycli van 6 weken)... en daarna niets... Ik ben in september voor het laatst ongesteld geweest! En ook niet zwanger, hebben inmiddels al 4 testen uitgewezen.
De huisarts zei vorige maand iets in de trant van "tja, ga maar temperaturen en kom over een half jaar maar terug". Heb ik ook niets aan! Ik heb het idee dat ik een hele lastige eisprong heb ofzo, dus dat wordt nog wat.
En ook bij mij is ie-der-een zwanger, vanaf nu tot augustus is er iedere maand iemand uitgerekend...

HM

Hey HM,

Wat kl*te dat je niet ongesteld wordt! En wat een rare reactie van je huisarts! Ik heb een vriendin die nu 4 maanden zwanger is. Zij werd na het stoppen  met de pil helemaal niet ongesteld. Zij is toen meteen naar het ziekenhuis doorverwezen. Ze bleek dus ook geen eisprong te hebben. Moest zichzelf toen spuiten (met hormonen) en is daarna vrij snel (na 5 maanden) zwanger geraakt. Misschien zou je eens naar een andere huisarts kunnen gaan voor een 2e mening? Of bij je eigen huisarts eisen om een verwijsbrief voor het ziekenhuis!

Succes meid!

X hopje

Nou meiden, gister weer een ovu test gedaan maar nog steeds niks op te zien. Denk nu ook dat ik toch uit moet gaan van een 34 dagen cyclus. Dat zou betekenen dat ik dan aanstaande zaterdag mijn eisprong heb. Wanneer zou de test dan positief moeten zijn denken jullie? Want het is toch zo dat als de test positief is, je binnen 24-48 uur je eisprong hebt?

Fijne dag meiden!

X hopje

Ik ben nu ook druk bezig met de ovu testen. Ik vermoed ook dat ik zaterdag mn eisprong heb. Vorige maand heb ik ook de ovu testen gebruikt. De test was toen op een vrijdag positief. Ik dacht ook die vrijdag al mn eisprong te voelen. Dat is op zich raar want dan zou je toch denken dat de test dat al op donderdag zou moeten aangeven. Aan de andere kant als je maar 1x per dag test, zoals ik, en bijv. om 7 uur 's ochtends negatief test  en om 8 uur ochtends komt dat hormoon in je urine dan duurt het natuurlijk weer 23 uur voordat je test dus dan zou het natuurlijk kunnen dat op de dag dat je test die dag ook al je ei hebt. er staat natuurlijk binnen 24 tot 36 uur. Althans dat denk ik. Vraag het me ook af en ben deze week erg benieuwd wanneer de test weer positief is.

In deze weken ben ik altijd weer positief! Dan weer wachten en dat duurt ZO ONTZETTEND LANG! (-;

Veel succes weer allemaal. Nu iedereen die  om ons heen  zwanger is in 2009 dan zijn wij ook vast dit jaar aan de beurt!

Hoi Luxx,

je vroeg hoe het was gegaan met de 1e zwangerschap.
Toen was ik meteen de 1e maand zwanger, hoe snel je de 1e keer zwanger bent zegt dus niets. Maar ook als het bij een 1e lang duurt kan het best zijn dat het een 2e keer wel snel gaat. Alleen de eerste is nu bij ons nu 15 maanden en ik had graag 2 kinderen dicht op elkaar gehad. nu weet ik ook wel dat je niet alles kan plannen. Heb deze maand een positiefe ovulatietest gehad. nu maar afwachten alleen wat duurt dit lang. kan volgende week vrijdag eventueel een zwangerschaptest gaan doen. hoop dat het nu eindelijk raak is. en zo niet gaan we nog maar even verder.

groetjes Plat

hoi meiden,

Ben al in juni 2007 gestopt met de pil en ook nog niet zwanger, maar sommigen doen er 5 jaar over, dus geduld is een schone zaak.

Groetjes Wietske

hoihoi, Het gaat nu beginnen!! we zitten in de ziekenhuismolen!! Erg veel info gekregen vandaag bij de gyna. bloed geprikt en moeten volgende week sperma af geven voor onderzoek. En over een maand weer teug, ja het is erg druk in het zh dus we zijn echt niet de enigste. Dan krijgen we alle uitslagen er wordt en wordt er besproken welke behandeling/methode we krijgen. Hoop stiekem volgende week niet ongi. te worden want het wordt echt geen pretje. En dat ik gewoon zwanger ben! denk t niet want voel echt helemaal nix. Tip gekregen: voor iedereen die ovu. testen doet: Je moet 's morgens om 7 /8 uur plassen en dan 4/3 uur later om 10:00/11:00 de test doen. Tussendoor NIET plassen. Dus zo min mogelijk drinken. Dan is de test het duidelijkst. Zegt de gyn. succes, gr b

Hey,

@Bonbon, veel succes in het zkh en hopelijk kunnen ze je verder helpen. Nog bedankt voor de tip van de ovulatietesten...

Iedereen nu aan het wachten of niet???
Bij alles wat je voelt denken, zou het???
Maar ik weet ook inmiddels dat je lichaam je voor de gek kan houden, tot en met het misselijke toe.....

Ik ga ervanuit dat ik volgend weekend ongi ben.

Iedereen fijne avond,

gr Han

Terug
Bovenaan