Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Hallo allemaal,
Leuk dit topic! Hoop dat ik er met mijn 40 jaar ook nog bij mag ;-)
Hier ook aan het proberen voor ons eerste kindje, inmiddels al zeven rondes verder. 
Groetjes, Merel
 
Hoi Merel,
Gezellig, welkom! In welke fase zit jij nu, wanneer is je NOD?
Bij mij is het lichte bloeden eergister avond weer gestopt, nu nog steeds niet ongesteld. Maar ook nog steeds negatieve zwangerschapstesten en geen klachten.
Morgen ga ik op wintersport, hoop dat ik het dan een beetje los kan laten.
 
Dank Flora! 
Mijn NOD is vandaag, maar helaas is dat mijn OD gebleken (is dat überhaupt een term? :-S) Baal enorm, ondanks dat ik mijn best doe om het naast me neer te leggen. Wat bij mij hierin een extra rol speelt is mijn leeftijd, ben me er heel goed van bewust dat het niet zo vlot zal gaan..
Hoop dat jij lekker van je wintersport kunt genieten. Mogelijk na enkele dagen opnieuw testen?
 
Haha vind OD wel een goed woord, maar wat balen :( Je mag best even verdrietig zijn. Hoop dat je de volgende ronde meer geluk hebt. Mag je niet al naar de huisarts om je vruchtbaarheid te testen? Of wil je het liever eerst nog op de natuurlijke manier proberen (wat ik ook helemaal begrijp).

Misschien dat ik wel een testje meeneem inderdaad of dat ik daar eentje koop. Deze onzekerheid is echt vervelend, heb bijna nog liever dat ik nu een menstruatie heb, want op dit moment heb ik het gevoel dat er iets niet goed is..
 
Een paar maanden geleden ben ik nog door de gyn. onderzocht en op basis van de resultaten van dat onderzoek (baarmoeder en eierstokken zagen er volgens haar goed uit, met voldoende activiteit van de eitjes), kregen we het advies het tot een jaar eerst zelf te proberen. We overwegen wel om 'alvast' naar de huisarts te gaan voor een semenonderzoek..
Ja, die onzekerheid is echt niet fijn. Soms ook zo lastig van je af te zetten. Niet gek, want je wilt het natuurlijk heel graag, maar soms zou je toch willen dat je zo even een 'knop om kon zetten'. Helaas heb ik die knop ook nog niet gevonden hoor :-S
Hopelijk wel fijne afleiding straks door de wintersport :)
 
Wat fijn dat het er allemaal goed uit ziet, dat is wel een fijne bevestiging. 'Alvast' een semenonderzoek kan geen kwaad, ik zou het wel fijn vinden om het uit te kunnen sluiten en dan weet je het maar alvast.
Pas in mei kan ik terecht bij de gynaecoloog, omdat ik hevige menstruatie klachten heb. Op eigen kosten een jaar terug m'n bloed laten onderzoeken op alle dingen die ze kunnen testen, dat zag er goed uit. Alleen denk ik aan endometriose en dat zien ze niet aan je bloed.

Zou idd heel fijn zijn om de knop even uit te zetten. Deze ronde wilde ik er ook niet veel mee bezig zijn omdat ik het als een verloren ronde zag door corona.. maar nu ineens is het zo raar dat ik er wel mee bezig ben.

Hoop het ook! En mogelijk dat ik toch ineens bevestiging krijg door een bloeding of positieve test.
 
Precies, dat is ook onze gedachte. 
Goed dat je een afspraak bij de gyn. hebt staan. Al kan ik me voorstellen dat mei voor je gevoel nog best ver weg voelt. Wel al fijn dat je bloedwaarden goed zijn, daarmee is denk ik ook al het een en ander uitgesloten. Ik hoop dat de gyn. je goed verder gaat kunnen helpen. 
Ja, het is lastig, die gedachten gaan hoe ze gaan. Herken het helemaal, je neemt je voor om het te laten gaan, maar dan toch; arrrgghh. Die onzekerheid elke keer vind ik wel een dingetje hoor, maar goed dat zullen wel meer vrouwen hier herkennen. 
Ik duim voor een positieve test voor je!
 
Hallo lieve mensen!
ook mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. 29 en 35 jaar, ronde 5 net achter de rug NOD 25-03. Ik heb een ietwat onregelmatige cyclus met een relatief late eisprong (8-9 dagen voor NOD). Nog meer vrouwen met deze ervaring?
Hierom spannend of het ons mag lukken. Ik duim voor jullie allemaal! 
 
Terug
Bovenaan