Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@Flora, ik meld mijn vriend enkel dat ik in de vruchtbare periode zit :) en dan weet hij wel voldoende. Afgelopen weekend heb ik het 1 keer gezegd en dan die dagen het elke dag gezellig gemaakt! 
Ik heb vorige ronde ook verschillende keren voor mijn NOD getest, maar was heel teleurstellend dat het steeds negatief was, nu ga ik me wat proberen in te houden. 
@Bellie ook al voorzichtig gefeliciteerd. Voel je iets van symptomen? Ben hier wel benieuwd naar omdat ik altijd van alles voel :-D 
 
Dankjulliewel allemaal. Ik durf nog niet echt blij te zijn hoor. Ook omdat morgen m’n NOD pas is. Had ook nog een CB gehaald en ook positief vanmorgen. Dus spannend en hopen dat het goed blijft gaan!
@fieke ik heb wel een beetje last van m’n borsten. Niet echt pijn maar alsof ik ze de hele tijd voel zitten, beetje zwaar. Heel apart. Verder vandaag doodop maar kan ook van de van spanning zijn haha ?
 
Hoi! 
Ook ik sluit me graag aan! Ik ben 29 en mijn vriend 34 jaar. We zijn afgelopen augustus begonnen om een kindje te krijgen. Wel ben ik daarvoor al enige tijd gestopt met de pil, zodat mijn cyclus goed opgang zou zijn. Ik ben eigenlijk vrij regelmatig ongesteld en voel duidelijk mijn eisprong. 

Afgelopen maand na twee dagen overtijd een hele lichte positieve zwangerschapstest en de dagen daarna ook. Waar uiteraard heel blij mee. Helaas vijf dagen later heftige krampen en flink bloedverlies. 
@Fieke ik merkte toen wel kleine subtiele dingen zoals meer trek, wat andere buikkrampen dan normaal voor menstruatie en flinke opgezette buik na het eten. 
@Bellie alvast voorzichtig gefeliciteerd hopelijk blijft alles goed gaan! 
Het loslaten vind ik ook erg lastig haha, vooral in de weken na de eisprong. Dan let ik toch ook op met drinken etc. dus ben je er automatisch ook meer mee bezig. 
 
Hoi allemaal Ik had precies wat reacties bij te lezen haha. Allereerst @Bellie: ik zie ook een duidelijke streep! Ik duim ervoor dat het blijft oplopen! Ik neem al sinds mei 2021 foliumzuur (en nog wat andere supplementen zoals omega 3 enzo). Dit omdat ik had gerekend dat we in augustus gingen starten (dus 3 md tevoren had huisarts gezegd dat ik moest beginnen met foliumzuur). Maar uiteindelijk door omstandigheden nog wat uitgesteld en pas in november dan echt begonnen. Ik weet niet hoe ik er mee ga omgaan als ik zwanger zou zijn: wie ik het al zou zeggen of niet kunnen verzwijgen. Ik denk m'n mama en zus en schoonmama wel al in te lichten van bij het begin als het blijft plakken...  Ik denk trouwens dat het bij ons in ronde 1 raak is geweest maar ook niet blijven plakken. Ik voelde op 8dpo duidelijke, maar lichte menstruatiekrampen voor een 1.5 dag. Op het einde voelde ik 1 duidelijke korte steek, nog nooit opgevallen. Ik ben toen een 2 dagen voor m'n NOD ongesteld geworden en mijn regels waren anders dan anders... heel licht gestart, terwijl anders direct vollen bak haha. Maar ik vond het te toevallig achteraf gezien allemaal. In december dan helemaal niets gevoeld en deze maand precies ook niet, (maandag NOD) maar door drukke periode op het werk bij m'n vriend maar 2 keer gedaan in vruchtbare periode, dus ik denk dat wij voor ronde 4 gaan...  Ik vind het een terechte vraag van of je je vriend inlicht of niet :p Ik zeg hem ook dat ik (denk) in mijn vruchtbare week te zitten. En dan weet hij ook wel wat ik ermee bedoel. Maar hij gaf ook wel aan daar druk van te voelen... Maar ja, om een beetje kans te maken moet het sowieso wel regelmatig gebeuren dan hé :p  Hij gaf alvast aan het in ronde 4 weer wat "serieuzer" aan te pakken en we om de dag vrijen in een periode van twee weken rond m'n vermoedelijke eisprong... ik zei dat ik ook wel eens ovulatietesten wilde gebruiken maar dat wilde hij liever niet omdat hij denkt dat ik dan misschien te veel ermee bezig ben en het wat moet loslaten...  Ik hoop zó dat iedereen hier snel een positieve test heeft
 
En over hoe ik m'n ongesteldheid doormaak:
ik heb een dag of twee van tevoren wat krampen, maar niet echt heel storend, gewoon "ik voel dat ze gaan komen".
Dan de eerste twee dagen van het bloeden wel heftige krampen, maar kan ik met een pijnstiller wel bedwingen dat ik wel kan slapen en kan werken. Maar zonder medicatie zou ik wel me niet lekker voelen (merk het ook metéén wanneer de medicatie is uitgewerkt). De andere dagen geen last meer.
Ik merk wel dat m'n pijn bij ongesteldheid is verlicht sinds ik wat andere voedingsstijl heb, soms kan ik eens een periode zonder pijnstiller.
Maar flauwvallen enzo, dat klinkt wel heel heftig! Veel goede moed en hopelijk de laatste keer voor een lange periode!!!
 
Hi allemaal!
Voorzichtig dankjewel voor jullie felicitaties. Net een test gedaan weer, voeg een foto toe. Wel echt een duidelijke positieve test.

https://ibb.co/vhVjmBL

Ik vertelde mijn vriend het eigenlijk vanaf dag 1 heel duidelijk haha, ik doe ovulatie testen en kwam mega blij met de eerste positieve test de slaapkamer binnen op zaterdag ochtend. Toen wist hij wel hoe laat het was.
Ik zal jullie ik de hoogte houden dit weekend. Als ik maandag nog steeds niet ongesteld ben durf ik wat blijer te zijn.
 
@Bellie Super leuk nieuws ! Ik duim mee dat het zo blijft !!! 
 
Ik moet nog even wachten, mijn NOD is pas eind volgende week ergens (of iets later want weet het soms niet goed). Ik voel ondertussen vanalles, maar zit echt in mijn hoofd denk ik, is volgens mij allemaal nog te vroeg! 
 
@Fieke hier echt precies hetzelfde. Eind volgende week mijn NOD en dan voel je echt vanalles? maar ben toch bang dat het niets wordt. Alles wat ik nu zou voelen is nog veel te vroeg... Maar hopelijk gewoon voor ons allebei een positieve test straks?
 
Terug
Bovenaan