Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@knuf, @kleinwonder ik duim voor jullie dames! Houden jullie ons op de hoogte??
Ik herken heel erg wat jullie zeggen m.b.t. de krampjes en misselijkheid. Sinds ik gestopt ben met de pil in maart na 14 jaar merk ik pas wat er in je lichaam allemaal gebeurd en nu let je daar extra veel op. Vooral erg benieuwd of je verschil merkt zodra het wel raak is. 
Mijn vruchtbare periode is achter de rug volgens de app. Veel geklust deze week, dagelijks. Hopelijk is dat de truc geweest. Zo niet dan gaan we ovulatie testen kopen.
Nu weer op het wachtbankje tot 23 September. Zal dus weer veel aanwezig zijn op dit forum deze weken :) lees in spanning mee met jullie avonturen.
 
 
 
@Quinn Ja ik hou je zeker op de hoogte! Gisteravond en vanochtend heeel licht bruine afscheiding dus ik ben een beetje bang dat m'n menstruatie vandaag of morgen toch al gaat doorbreken? Maar ik wacht het nog even af..
Ik merk inderdaad ook dat ik na m'n spiraal zoveel meer voel ana mn lichaam, ook wel dat ik er nu extra veel op let omdat ik er (on)bewust veel mee bezig ben. Heel herkenbaar dus! 
Ik vrij in m'n vruchtbare periode meestal ook dagelijks met mijn vriend, maar dat heeft tot nu toe nog niet tot iets geleid, maar gezellig is het zeker wel! 
Heel veel succes in jouw wachtweken en ik hoop dat deze ronde voor jullie raak mag zijn!☺️
 
@kleinwonder Ja is echt lang wachten. Zeker na de eisprong. Ben er deze ronde denk ook teveel mee bezig geweest. 
Ah wat onzekere tijd hè. Hopelijk breekt het niet door bij je ?. 

@Quinn Jaa herkenbaar. Alles is ook zoveel meer aanwezig ofzo. Het is dan ook moeilijk er niet op te letten vind ik. Fijn dat het klussen zoveel gelukt is in de vruchtbare periode. Oee hopelijk is het voor jullie raak deze ronde! 
Heb dus vanochtend test gedaan (ongeveer 11 DPO). Daar was niks op te zien. Nog steeds erge last van krampen, afscheiding en stemmingswisselingen. Mijn NOD is ongeveer woensdag, maar zou ook morgen kunnen zijn zeg maar. Ik weet het namelijk niet zo goed. Ik denk dat ik naar de volgende ronde ga ?. 
 
Hey iedereen
Mijn vriend en ik (België) zijn beiden net 29 jaar en zijn sinds vorig jaar oktober elke maand actief bezig om zwanger te worden. In januari ging ik naar de gynae om een uitstrijkje te doen en te checken of alles in orde is. Mijn ei zat toen klaar om te springen en ze zei dat ik er super vruchtbaar uitzie door veel vruchtbaar slijm en dat alles er heel goed uitziet.
We hadden dus heel goede hoop, bijna elke ovulatie hebben we dagelijks seks of om de dag (zeker een week lang). Geen gebrek dus aan inzet (behalve een paar maanden dat we het minder zagen zitten).
Tot nu toe nog steeds niet zwanger :(
Wel al 2x gehad (ook de eerste maand) dat ik extreem bloedverlies had met hele grote klonters in en enorm veel pijn, dit was ook maar voor een paar uur en dan geen bloedverlies meer. Ik heb sowieso wel heftige menstruatie maar die duurt wel een volle dag of 2 dagen met nog een klein beetje bruinverlies nadien, maar dit heb ik nog nooit gehad (zo kort en zo grote klonters).
In tussentijd ook al accupunctuur gedaan, vond ik wel aangenaam. Mijn beste vriendin was gelijktijdig met mij 'bezig', zij is eind april zwanger geworden. Doordat haar luteale fase te kort werd door stress, kreeg ze toen ugestron pilletjes ofzo voorgeschreven en was direct zwanger. 
Ze zei dat ik dat ook eens moest laten testen. Alle waarden zijn bij mij 'normaal' en 'niks aan de hand'... In augustus mijn vriend laten testen, bleek wel veel zaad te hebben en ook voldoende beweeglijkheid, maar lage morfologie (2%). Deze donderdag worden we bij de gynae verwacht om dit te bespreken. Ik weet niet wat zij ons gaat vertellen...
Vandaag heb ik alweer mijn menstruatie, elke maand toch écht een teleurstelling ook al probeer je er niet mee bezig te zijn. Mijn andere beste vriendin is eind augustus bevallen, mijn andere vriendin is uitgerekend begin januari. Ik wil het ook zooooo graag en alle goede advies 'zet het van je af' is makkelijker gezegd dan gedaan.
Anyway, sorry voor mijn relaas haha maar moest het even afschrijven. We willen zo graag een kindje (op de natuurlijke manier) dat het soms echt te veel wordt en voelt alsof het ons nooit gegund gaat zijn...
PS: Iedereen had gedacht dat wij het snelst zwanger zouden zijn aangezien ik al sinds september 2015 geen pil meer neem (dubbele longembolie door anticonceptie). Dat dachten wij dus ook, maar helaas... Het is een echte babyboom rondom ons: baby hier, baby daar, tweeling daar... Behalve bij ons. Maar alez, we blijven positief :)
 
 
@kleinwonder hmm lijkt inderdaad dan alsof de ongesteldheid door komt. Hopelijk blijft hij alsnog uit en is het wel raak! 
@knuf meestal deden wij het om de dag. Nu voor het eerst dagelijks gedaan, benieuwd of dat iets gaat doen. 
Benieuwd wanneer jullie meestal testen? Iedere maand? Of wachten jullie eerst de ongesteldheid af? Tot nu toe heb ik nog geen test gedaan en elke keer m'n ongesteldheid afgewacht.
@djoosie wat vervelend dat het nog niet lukt. Hopelijk kan de gynecoloog jullie nog op weg helpen zodat ook jullie snel van een klein wonder kunnen genieten! 
 
@djoosie Spannend allemaal. Veel succes donderdag. Is inderdaad lastig om er niet teveel mee bezig te zijn. Ook als je geconfronteerd wordt in je omgeving ermee :(. Hopelijk meer duidelijkheid en wordt het raak voor jullie! 


@Quinn Ik ben denk ook beetje te hard van stapel gelopen deze ronde. Voortaan nog even geduld en wachten tot NOD. Dit is de eerste ronde dat ik wat vroeger heb getest.
 
@Djoojsie jeetje wat een verhaal ook! Lijkt me inderdaad heel frustrerend om zo lang bezig te zijn en maar niet zwanger te worden! Zeker als mensen in je omgeving wel sneller zwanger worden en jullie het zo graag willen! Goed dat jullie blijven proberen en verdere stappen zetten met de de gynaecoloog! Hopelijk kan zij meer voor jullie betekenen en is het hopelijk snel raak! Heel erg veel succes donderdag! Spannend zeg!
@Quinn en @Knuf Mijn menstruatie is vandaag helaas toch doorgebroken.. Ik merk wel dat ik echt even teleurgesteld ben en er van baal, maar dat is ook logisch denk ik.. Het ging deze ronde eigenlijk allemaal heel makkelijk en ik was er echt nauwelijks mee bezig vóór m'n eisprong. Ik vergat zelfs bijna m'n vruchtbare periode, het was dat m'n vriend zei dat ik maar eens een ovulatietest moest gaan doen. Dus ik dacht misschien was dat wel key voor een goede ronde, maar helaas! Wel erg veel mee bezig geweest na mijn eisprong, maar goed dat ben ik altijd wel?
Op naar ronde 5!???
 
@kleinwonder Ah nee wat rot! Tuurlijk mag je balen. Dat is ook jammer :(. Knuffel! Het is ook allemaal spannend zeker na de eisprong. Hopelijk ronde 5 jullie ronde! 
 
Terug
Bovenaan