Ginger, Imme en Tessa

Hallo meiden,
Hier beginnen de spanningen een beetje te komen voor dinsdag.
Dan hebben we het IVF/ICSI gesprek. Ben vooral erg benieuwd hoeveel injecties etc. ik mee krijg. Ze zeggen dat het erg veel is en dat je groentela vol zit.
Ook erg zenuwachtig wanneer de ongi komt, zodat ik kan beginnen met snuiven van de neusspray. Zal waarschijnlijk niet erg ongi zijn, omdat de gyn natuurlijk d.m.v. de curretage al wat slijmvlies heeft weggehaald.
Hoop zo dat het ook de laatste ongi zal zijn en dat ik maart/april mag melden eindelijk een extra streepje  te hebben  op de zwangerschapstest.
De zenuwslopende weken zijn in aantocht!!!!!!!!!

Ginger:
Hoe is het met jou?
Je had vandaag toch je NOD dag? En?

Imme:
Ben even kwijt waar je zit in je cyclus.
Ik hoop dat alles goed gaat.

Groetjes, Tessa

Hallo,
Nou, we zijn sinds gisteren begonnen.
Gisterochtend kwam de ongi en ben ik meteen begonnen met de neusspray.
Gistermiddag het IVF/ICSI gesprek. Wat was ik zenuwachtig zeg.
Stom, want ik wist wat er gezegd ging worden, omdat ik al zo'n 4 weken alle info in huis heb (van het ziekenhuis gekregen).
De gyn heeft alles uitgelegd, we moesten formulieren ondertekenen voor de ICSI- behandeling en om e.v.t. de embryo's in te vriezen.
Dat het ICSI wordt staat wel vast, i.v.m. de te lage aantallen spermacellen.
Na het gesprek moesten we samen bloed prikken (screening op HIV, Hepatitis en Lues).
En m'n vriend vind het prettig te weten of zijn zaadafwijking erfelijk is en heeft ook bloed gegeven voor DNA en cromosomen onderzoek.
Daarna de medicijnen halen.
Het valt mee, de hoeveelheid (halve groentela vol). Wel erg prijzig 730 euro voor alle medicijnen. Het is nu al een duur kind hi, hi, hi.
Woensdag 5 maart heb ik een uitgangsecho waarbij ze gaan kijken of mijn cyclus stil ligt en zal ik als alles goed is mogen beginnen met spuiten.
Na 7 dagen zal ik weer voor een echo moeten komen en kijken ze hoeveel eitjes ik heb. Daarna moet ik meerdere keren komen tot het grootste eitje 20 mm is.
Dan 's avonds 2 ampullen Pregnyl spuiten, anderhalve dag wachten en 's morgens is dan de punctie.
Mijn mannetje gaat dan met een ijzeren koffertje met de eitjes naar het Academisch ziekenhuis, daar word bekeken of er eicellen zijn en mag mijn mannetje zijn aandeel aanleveren. Ik krijg dan nog een ampul Pregnyl gespoten.
Dan mag hij mij ophalen van de dagbehandeling en dan is het 3 dagen wachten.
Dan worden we 's morgens opgebeld en horen we of er bevruchting is opgetreden en wanneer we die dag mogen komen voor de terugplaatsing. Dit zal ook in het Academisch ziekenhuis plaatsvinden.
Op dag 3, dag 6 en  dag 9 moet ik nog Pregnyl spuiten om het baarmoederslijmvlies mooi op dikte te krijgen voor de innesteling.
En pas op dag 19 mag ik dan testen of we zwanger zijn. Eerder kan niet vanwege de Pregnyl (= HCG hormoon).
Hopen dat er voldoende eitjes groeien, maar niet teveel, want dat is gevaarlijk.
Ik heb nu nog de laagste hoeveelheid hormonen en de gyn zei dat de eerste poging meestal geen overstimulatie geeft. Maar je weet het nooit.
We laten er waarschijnlijk wel 2 terugplaatsen.
De gyn vertelde me dat in 2007 ze een slagingspercentage haden van 40% bij het terugplaatsen van 2 embryo's. En dat is veel. Je hebt natuurlijk wel een kans op een tweeling, maar dat kunnen we wel aan.
Dus het wordt superspannend de komende weken. Tot aan begin april, dan mogen we testen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes, Tessa

Hallo meiden,
Nog even een berichtje voor jullie.

Imme:
Ik weet dat je even niet meer actief bent op het forum, maar ik hoop dat alles goed met je gaat. Neem lekker de tijd om even tot jezelf te komen. Ik denk aan je.

Ginger:
Ben benieuwd hoe het met je gaat.
Al begonnen met de Clomid voor IUI poging 6?
Erg lekker dat je er even tussenuit kan met je werk.
Even aan iets anders denken.

Liefs ,Tessa

Hoi meiden,

hier weer een berichtje van mijn kant...
Imme : als je dit leest: ik denk aan je en ik hoop dat je hier nog wel af en toe meeleest en meebabbelt!
Tessa: wat een verhaal! Heel duidelijk beschreven, en ik moet eigenlijk zeggen (ook al is IVF niet niks) dat ik stikjaloers ben. Ik ben de IUI zo ontzettend zat en mijn vertrouwen is helemaal weg.....

Na vanmorgen kan ik helemaal janken. Maandag ben ik ongi geworden, na 3 dagen overtijd EN een hoge temp!!!!! Had dus ondanks de slechte resultaten heel goede hoop, maar nee dus.
Vanmorgen weer een uitgangsecho gehad voor IUI 6 en alles zag er goed uit, ik heb mijn eerste 2 clomidjes er al weer in zitten. Toen vroeg ik mijn gyn dus: en nu, na deze 6e keer, hoe gaat het dan verder? Zegt ze dat het de vijfde keer is!! IK bij hoog en laag dus voor de 6e, maar toen vertelde ze dat de eerste poging niet meetelt, omdat ik dat met ovulatietesten heb gedaan en er dus geen controle in het zh was m.b.t. het juiste tijdstip.
Waarom heeft ze me dan gvdomme eerst 2x zlef laten rommelen??? Ja, 2x, wat ik dus niet meer gezegd heb, want anders moet ik naast de 7e ook nog een 8e IUI.
Ik had al mijn energie bij elkaar geraapt voor nog 1 poging en dan eindelijk door naar het echte werk, wat valt dit vreselijk tegen.....
Ik heb een flink potje gejankt bij mijn vriendin en mijn man en nu moed ik de moed toch weer vinden om iets te maken van deze poging..... Maar ik moet zeggen dat ik het nu nog niet op kan brengen, en dan die stomme bijwerkingen weer.....kan er ook nog wel bij...
Dus Tessa, niet dat ik je IVF gun, maar ik wou dat ik zover was, omdat ik dan weer hoop zou krijgen in onze kinderwens. Maar je snapt dat vast wel...toch?
Een paar spannende weken voor jullie tweetjes. Ik denk aan jullie en duim heel hard dat IVF voor jullie een mooi wonder bezorgd!!

Liefs,

Ginger

Lieve Ginger,
Meid, meid, ik lees net je berichtje, met tranen in m'n ogen.
Ik weet precies hoe je je voelt. Je staat zo verschrikkelijk machteloos.
Machteloos t.o.v. het medische gedeelte (dat wat de gyn wilt)  en wat je lichaam allemaal doet (cystes, weinig zaadcellen, reactie op de Clomid).
Op een gegeven moment lukt het niet meer om jezelf op te laden.
Ik snap heel goed dat je graag in mijn schoenen  wilt  staan.
Meid, ik hoop dat je snel de kracht vind om door te gaan en inderdaad gewoon je mond houden tegen de gyn dat je 2 keer IUI in eigen cyclus hebt gedaan.
Ik hoop ook dat IUI 7 helemaal niet nodig is en je gewoon meld over 4 weken dat je zwanger bent.
Wonderen bestaan!!!!!!!!
Liefs, Tessa

Hoi meiden,

Ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik mezelf een computerverbod opgelegd had ivm rugklachten, en aangezien ik al de hele dag achter zo'n kastje zit.........
Ginger wat vreselijk balen, zeker omdat je temp ook hoog bleef.
Snap helemaal dat je het echt gehad hebt met IUI zeker als je denkt dat je er bijna klaar mee bent en dan "verplicht" nog 2x moet.
Ik hoop echt dat het jullie alsnog met IUI gaat lukken en dat jullie anders daarna maar snel met IVF/ICSI mogen beginnen.

Tessa spannend, woensdag controle of je cyclus stil ligt.
Heel nieuw traject waar jullie in begonnen zijn, hoop dat het mee gaat vallen en dat jullie er snel weer vanaf mogen zijn.

Imme, hoe is het met je? Hebben jullie al een samenlevingstest mogen doen?
En doet de afstand van het forum je een beetje goed, even je gedachten ergens anders op is soms heel verstandig anders ben je alleen nog maar met zwanger worden, eisprongen, pillen en fm bezig.

Met mij gaat het allemaal goed (ahum) Het maagzuur staat me regelmatig aan de lippen, een hele dag op een bureaustoel zitten is bijna niet te doen omdat ik dan last krijg van m'n rug. Ben dus maar met fysio begonnen.......hopen dat dit gaat helpen. Heb gelukkig niet meer zoveel last van m'n bekken dus ik loop, sorry waggel, weer als een pinguin rond en niet meer als een vrouwtje van 80+.
Zit inmiddels op +11/12 kg  maar verder gaat het allemaal prima, alles voor het goede doel. En het goede doel is een echte druktemaker, zelfs ondanks mijn isolatielaagje heeft hubbie 'm ook aan de buitenkant al gevoeld.

Meiden heel veel succes met alle behandelingen, ik kom regelmatig nog kijken om te zien hoe het jullie vergaat.

Liefs, Cath

Hoi allemaal!

Ben ik weer even! Vrijdag FM gehad: helaas maar 1 eitje, maar wel al 20 mm, dus vrijdagavond meteen Pregnyl gehad en zondag de 6e IUI.
Het resultaat was gelukkig wat beter: nu 3,6 miljoen. Maar ik heb het er toch mee gehad.
Omdat ik maar 1 eicel had, zou ik de volgende cyclus (7e) 150 mg Clomid moeten gaan slikken. Nog meer dus....en dat terwijl ik voor mijn gevoel voor de laatste keer bezig was...
Ik heb het met Vollebergh besproken en hij begreep gelukkig wat ik bedoelde. Ook Verweij die de inseminatie deed, sanpte het ook. Ik heb dan ook 17 maart een gesprek met mijn eigen gyn (Pol). Als ik zwanger ben, dan dus ten overvloede, maar anders wordt dan besproken of we nog 1x IUI gaan doen, of toch door gaan naar Nijmegen voor IVF. Het ligt er voor mij aan of er ook nog een wachtlijst is in Nijmegen. Wanneer dat zo is, wil ik in de tussentijd toch IUI, geeft meer kans dan zelf aan rommelen. Anders meteen door voor IVF.
Ik heb van Vollebergh en Verweij groen licht, en dat geeft mij al rust in mijn hoofd.
Cath: balen dat je zo'n last hebt. Helpt je fysio een beetje?
En anders gewoon wat minder gaan werken he meid!
Wanneer is nu je uitgetelde datum ook alweer? Ik was met Thijs in totaal 11 kg aangekomen, niet echt veel dus. Maar het gaat er wel snel af hoor, zeker als je bv gaat geven....
Tessa: spannende week nu! Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Imme: ik weet dat je niet veel reageert, maar ik ben wel benieuwd hoe het met je is! Wanneer is je volgende NOD? Dan kan ik gerichter duimen!

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger,

Spannend, toch weer een kans om zwanger te raken.
Wel fijn dat er al 2 gyn zijn die positief staan tegenover doorsturen voor IVF. Nou maar hopen dat je eigen gyn hier ook achter staat. En inderdaad als er een wachtlijst is dan de tijd maar doorkomen met toch nog een IUI, beter dan niks doen / geen behandeling.
Zal voor je duimen dat het allemaal niet meer nodig is en dat je straks gewoon een test in handen hebt.
Ik ben 20 juni uitgerekend, ben nu dus ruim 24 weken, nog maximaal 50 dagen werken en dan ga ik met verlof (of eerder als ik het niet vol kan houden tot 4 wk van te voren).

Groeten, Cath

Terug
Bovenaan