Ginger, Imme en Tessa

Hallo meiden,
Hier weer eens een berichtje van mij.
Heb te weinig puf om veel te reageren, sorry, sorry, sorry.
Het hakt er flink in hoor die ICSI-poging, zenuwslopend.

Allereerst wil ik Imme ongelofelijk feliciteren met het nieuws dat je zwanger bent.
Geniet er van meid.

Voor jou schiet het al op Cath, nog even en je mag met zwangerschapsverlof.
Heb je alles al klaar voor de kleine?

Ginger, ik hoop dat je snel mag beginnen met de eerste IVF-poging.
Als je dit leest ben je denk ik al terug van je studiereis.
Ik hoop dat je een beetje bent bijgekomen.

Hier is het wachten begonnen.
Afgelopen vrijdag de punctie gehad.
Helaas was er 1 follikel gesprongen en zat er nog 1 hele mooie en 2 kleintjes aan de andere kant.
De gyn vroeg nog of we door wilde gaan, i.v.m. de tegenvallende resultaten.
Ik wist niet wat ik moest doen en toen heeft de gyn de knoop eigenlijk zelf doorgehakt, omdat 1 follikel heel mooi op groote was en mijn baarmoederslijmvlies mooi op dikte was en we toch ICSI zouden krijgen. Bij ICSI heb je meer kans op bevruchting.
Resultaat 2 eitjes.
Alleen zat ik in het weekend wel erg in de zenuwen. Was zo bang dat er geen bevruchting op zou treden en alles voor niets geweest was.
Het ziekenhuis zou me maandag bellen tussen 9.00u en 10.00u.
Belde ze om 9.56u. Ik had het niet meer.
We mochten komen voor terugplaatsing en 's middags kregen we te horen dat er 1 eitje bevrucht was, 1 eitje was niet rijp genoeg geweest voor ICSI.
Door het oog van de naald dus.
Het bevruchte eitje was 's morgens 8-cellig en was zich s' middags alweer aan het verder delen. Een mooie embryo dus.
Het gaf wel een heel speciaal gevoel hoor. Zover zijn we in die 2 jaar dat we bezig zijn nog niet geweest. Zelfs m'n mannetje was er even stil van onderweg.
En nu is het wachten.
Officieel mag ik op koninginnedag testen.
Twee dagen ervoor kan ook misschien al zei de gyn, maar omdat ik Pregnyl spuit tot de negende dag na punctie kan het HGC hormoon nog in mijn bloed zitten.
Tegen familie heb ik gezegt dat ik begin mei mag testen.
Mocht ik nu zwanger zijn, dan kan ik ze toch verrassen.
Zo, en nu ga ik weer even lekker op de bank hangen, jullie zijn weer op de hoogte.

Liefs, Tessa

Hee meiden,

Hoe gaat het met jullie?? Julie zijn hier zo weinig, hoop dat dat niet een slecht teken is?? Jullie zullen we heel veel tijd en energie steken in de behandelingen en wachtweken. Hoop wel snel wat van jullie te horen hoe het gaat en hopelijk met heeeel goed en blij nieuws! Ik denk aan jullie hoor!!

Hier alles goed, voel me super en behoorlijk zwanger! Morgen ben ik 8 weken zwanger, vorige week hebben we de eerste echo gehad. We hebben het hartje van ons wondertje zien en horen kloppen! Dat was zo geweldig! Er kwam toen zoveel emotie bij me los, ben spontaan in huilen uitgebarsten! Vanaf toen durven we ook meer te genieten en te geloven dat het echt zo is! Hoop dat jullie dit ook snel mogen meemaken!

Liefs Imme

Hallo Meiden,

Eindelijk na 2 jaar mag ik het dan echt uitschreeuwen:
                                                  IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!

Maandag de eerste keer getest, toen ik om 6.30 uur wakker werd.
Ik schrok zo van dat tweede streepje, dat ik de test snel neerlegde.
Iek, een tweede streep zei ik tegen mijn mannetje.
Snel een tweede test ertegenaan, degene met een plusje als je zwanger bent.
En ja hoor, het plusje kwam heel duidelijk op de test.
Dinsdag en vandaag weer getest, maar hij blijft echt steeds zwanger aangeven.
Ben dus vandaag 4 weken en 5 dagen zwanger.

Kan het niet geloven, na 1x ISCI, met maar 2 eitjes omdat er 1 was gesprongen voor de punctie, 1 eitje was maar bruikbaar.

Ik heb op dit moment wat last onder in mijn buik en van zere borsten.
Verder voel ik me zo blij.
Vrijdag 16 mei heb ik de eerste echo om te kijken of het hartje klopt.
Aankomende vrijdag Moeders voor moeders bellen, want ik wil graag mijn steentje bijdragen. Heb zelf 10 ampullen Pregnyl moeten gebruiken, dus dit is het minste wat ik terug kan doen.

Ginger, ik hoop dat dit verhaal je een hoop moed geeft voor jouw IVF/ICSI poging.
Ik hoop zo dat het voor jou ook in 1x raak is.
Ben je al voor het gesprek geweest?

Liefs, Tessa

Tessa!!! wat goed zeg! Van harte gefeliciteerd! Tis echt genieten hoor! En zo'n eerste echo... echt super is dat! (hoopte al op goed nieuws van een van jullie, twas zo lang stil!!)

Cath, hoe is het met jou??

Hier alles goed, alweer bijna 9 weken zwanger! De tijd gaat snel! Over 1,5 de 2e echo en daarna naar de Verloskundige! Eerst maandag lekker midweek naar Center Parcs, goed bijslapen want ben toch wel veel moe. Ook met vlagen misselijk, maar verder gaat het super!

Jullie nog vakantie??

Liefs!

Wow Tessa, wat een geweldig nieuws !!!!!!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ginger    even een grote knuffel voor jou. Ik denk dat dit voor jou wel een beetje zuur voelt maar houd moed, wie weet mag jij na je ICSI ook wel een juichbericht plaatsen. Al enig idee wanneer die plaats gaat vinden, of heb je nog geen oproep gehad?

En Imme ruim 9 weken alweer, geniet er maar van want de weken vliegen voorbij!

Met mij gaat het naar omstandigheden redelijk goed, nog 5 dagen werken en dan ga ik met verlof (in ieder geval t/m augustus). Heb wel veel klachten (rug, moe, bekken, etc) maar geniet nog steeds van elke minuut (ja echt waar ) Ben alweer 33 weken en 3 dagen, dus het grote aftellen is begonnen. Afgelopen week nog even lekker in Frankrijk geweest en het goede weer deze kant op gestuurd dus daar kan ik straks lekker van gaan genieten buiten  in de schaduw met m'n dikke voeten in een bak koud water.........

Groeten, Cath

Dag lieverds......

Tessa en Imme: Wauw wat een geweldig nieuws!!!!!!!!!!!! Van harte jullie saampjes!
Idd..... na het lezen van jullie berichtjes kan ik eigenlijk alleen nog maar .
Ik ben zo ontzettend blij voor jullie, echt waar, maar het doet ook echt vreselijk veel pijn, te weten dat ik nu nog de enige ben zonder een dikke buik........ Sorry, ik wil echt niet klagen, maar het doet verdomd pijn.
Ik weet ook niet of ik hier nu nog blijf schrijven, ik overweeg zelfs om helemaal te stoppen met dit forum. Ik weet ook niet of jullie nu nog wel zitten te wachten op mijn gezeur...

Twee weken terug intake gehad in Nijmegen. Vanmorgen weer bloed geprikt, zaad weggebracht en echo gehad. Over 2 weken de uitslag. Doen ze daar dus weerk al die pre-onderzoeken..... We staan nu op de wachtlijst voor IVF/ICSI. Die is ongeveer 2 maanden. We komen dan precies uit in de zomer en dan doen ze geen behandelingen. Het wordt dus voor ons pas september als we een poging mogen maken. September...............

Lieve meiden, sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd. Erg druk gehad en veel aan mijn hoofd. Als jullie nog willen babbelen dan hoor ik het graag!

Liefs, een verdrietige Ginger

Hallo meiden,

Ik volg jullie al een hele poos, maar heb eigenlijk nooit durven schrijven. Mijn man en ik zijn al ruim 2,5 jaar bezig voor ons eerste kindje, maar het is nog steeds niet gelukt. We hebben al 6 IUI's gehad en krijgen over 2 weekjes de intake in Nijmegen voor IVF.

Ook ik kom bij jullie uit de buurt en heb in hetzelfde ziekenhuis gelopen als Ginger en Cath.

Ik vond het steeds heel leuk om te lezen dat er weer 1 van jullie zwanger was, en dat gaf mij ook hoop dat het bij mij ook snel zou lukken.

Ginger, ik las dat je het moeilijk vond om nog als enige over te zijn, maar bij deze heb je iemand die ongeveer gelijk met jou loopt en misschien kunnen we elkaar steunen.

Liefs,
Snuut

Terug
Bovenaan