Hallo meiden,
Hier weer eens een berichtje van mij.
Heb te weinig puf om veel te reageren, sorry, sorry, sorry.
Het hakt er flink in hoor die ICSI-poging, zenuwslopend.
Allereerst wil ik Imme ongelofelijk feliciteren met het nieuws dat je zwanger bent.
Geniet er van meid.
Voor jou schiet het al op Cath, nog even en je mag met zwangerschapsverlof.
Heb je alles al klaar voor de kleine?
Ginger, ik hoop dat je snel mag beginnen met de eerste IVF-poging.
Als je dit leest ben je denk ik al terug van je studiereis.
Ik hoop dat je een beetje bent bijgekomen.
Hier is het wachten begonnen.
Afgelopen vrijdag de punctie gehad.
Helaas was er 1 follikel gesprongen en zat er nog 1 hele mooie en 2 kleintjes aan de andere kant.
De gyn vroeg nog of we door wilde gaan, i.v.m. de tegenvallende resultaten.
Ik wist niet wat ik moest doen en toen heeft de gyn de knoop eigenlijk zelf doorgehakt, omdat 1 follikel heel mooi op groote was en mijn baarmoederslijmvlies mooi op dikte was en we toch ICSI zouden krijgen. Bij ICSI heb je meer kans op bevruchting.
Resultaat 2 eitjes.
Alleen zat ik in het weekend wel erg in de zenuwen. Was zo bang dat er geen bevruchting op zou treden en alles voor niets geweest was.
Het ziekenhuis zou me maandag bellen tussen 9.00u en 10.00u.
Belde ze om 9.56u. Ik had het niet meer.
We mochten komen voor terugplaatsing en 's middags kregen we te horen dat er 1 eitje bevrucht was, 1 eitje was niet rijp genoeg geweest voor ICSI.
Door het oog van de naald dus.
Het bevruchte eitje was 's morgens 8-cellig en was zich s' middags alweer aan het verder delen. Een mooie embryo dus.
Het gaf wel een heel speciaal gevoel hoor. Zover zijn we in die 2 jaar dat we bezig zijn nog niet geweest. Zelfs m'n mannetje was er even stil van onderweg.
En nu is het wachten.
Officieel mag ik op koninginnedag testen.
Twee dagen ervoor kan ook misschien al zei de gyn, maar omdat ik Pregnyl spuit tot de negende dag na punctie kan het HGC hormoon nog in mijn bloed zitten.
Tegen familie heb ik gezegt dat ik begin mei mag testen.
Mocht ik nu zwanger zijn, dan kan ik ze toch verrassen.
Zo, en nu ga ik weer even lekker op de bank hangen, jullie zijn weer op de hoogte.
Liefs, Tessa