Ginger, Imme en Tessa

Hoi Ginger,

jij ook bedankt voor het lieve berichtje!!

Wat raar dat je niet genoeg zaad hebt voor IVF maar ze wel zoveel IUI pogingen hebben gedaan..... Bij ons in het ZH zeiden ze (toen het een keer wat langer duurde en ik me zorgen begon te maken of het dus wel goed was met het zaad) dat wanneer er te weinig is dat ze de mensen bellen en dat dan de IUI niet doorgaat. Zo zie je maar weer dat het beleid overal anders is.

Ik hoop dat de ICSI jullie een prachtig kindje mag brengen.

Liefs, Belle

Hee lieve meiden,

Het is weer even geleden, maar ik heb het echt heel druk gehad. We zijn afgelopen donderdag voor de intake naar het Radboud geweest. We krijgen ook weer een aantal onderzoeken voor we echt mogen beginnen. Ze hebben al bij ons allebei bloed afgenomen en dinsdag gaat mijn man weer terug voor het zaadonderzoek. Over 2 weken krijgen we de uitslag. En dan moet ik   nog een keer terug voor bloedonderzoek voor hormoonwaarden.

Ik vond het nu al een enorme opluchting dat we eindelijk aan het echte werk kunnen beginnen, de laatste IUI's hadden we er toch niet zoveel geloof meer in. We zijn allebei weer helemaal positief.

Ginger: Ja, ik heb inderdaad in Bernhoven gelopen en ga nu dus naar het Radboud. Hoe is het met je, ben je weer wat positiever gestemd?

Alle zwangeren: Gaat het allemaal nog goed? Geen last van kwaaltjes enzo?

Alle anderen: Hou vol he, ooit is het onze beurt.

Groetjes,
Snuut

Hallo meiden,
Eindelijk weer een berichtje van mij.
Heb geen puf iedere keer om iets in te tikken.
Lees wel zo'n 3x per week dit forum, dus ik hou jullie wel in de gaten hoor.

Vandaag 8w+5d zwanger. Volgende week woensdag tweede echo. Spannend weer.
Voel me niet erg lekker. Ben de gehele dag misselijk, gelukkig niet met spugen erbij.
Rond 14.00 u begint m'n buik op te zwellen, m'n darmen dus.
Warm eten 's avonds staat me enorm tegen, dus eet ik veel brood.
Af en toe huilen wat  nergens op slaat. En moe, moe, moe.
Maar.........ik geniet van alle kwaaltjes.

Heb al 3 weken in die groene kannen geplast, voor alle medelotgenoten van wie ik hoop dat ze dit jaar ook zwanger mogen worden.

Ginger en Snuut:
Ik hoop voor jullie dat de zomer snel voorbij is, zodat jullie snel kunnen starten met IVF/ISCI.
Weten jullie het schema al wat jullie krijgen en welke medicijnen jullie moeten spuiten?

Cath:
Zag op een andere pagina dat je alweer 36 weken bent.
Wat gaat die tijd hard.
Geniet je nog een beetje, of mag die kleine wel komen?

Imme:
Fijn om  naar de verloskundige te mogen.
Eindelijk uit het medische circuit.
Ik  hoop dat ik volgende week als ik naar de gyn moet voor de tweede echo ook te horen krijg dat ik naar een verloskundige mag.

Tot horens,
Tessa

Hoi meiden, hier weer even een berichtje van mij.
Ginger, Snuut en Belle ik hoop dat jullie ons snel mogen volgen met goed nieuws.
Imme en Tessa ik ben blij dat het goed met jullie gaat (ondanks alle kwalen / kwaaltjes).
Gisteren zijn wij wel even geschrokken, ik mocht voor een groei echo omdat ik zo'n enorme buik heb (krijg regelmatig de vraag of het er niet 2 zijn). Ik was gisteren 36 + 5 maar gemiddeld genomen  was onze jongen gisteren van het formaat 40 + 1 !   ofwel: hij is eigenlijk al overtijd maar ik moet nog meer dan 3 weken.
Morgen moet ik naar de gyn om te kijken of ik bij de vk onder controle mag blijven of dat ik toch weer in het zkh onder controle moet komen. En ik heb natuurlijk een aantal vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen. Laten ze me doorlopen na 40 wk, hoe zwaar denkt de gyn dat het kind zal worden (nu 3214 dus het zal zeker wel ruim 8 pond worden bij 40 wk), levert dit nog gevaar / complicaties op voor hem of voor mij? En ga zo maar door........Best spannend toch wel even, ik hoop maar dat hij me morgen een beetje gerust kan stellen.
Ik laat morgen nog wel wat weten al ik terug ben.

Liefs, Cath

Ben ik weer, het valt gelukkig allemaal erg mee!
Ons kind gaat wel groter zijn dan gemiddeld maar daar had ik ook al enigszins op gerekend want papa en mama zijn ook niet echt klein.
De gyn heeft uitgebreid de tijd genomen om me e.e.a. uit te leggen en mijn vragen te beantwoorden. Ga nu lekker genieten van de laatste weken!

Liefs, Cath

Hee meiden,

Jee Cath, toch nog ff schrikken dus. Nou dan maar hopen dat ie toch ietsje sneller komt. Nog even en dan kun je je kindje echt in je armen sluiten. Geniet dus  idd nog maar van die laatste weken.

Tessa:    Alweer bijna de 2e echo, dat gaat ook alweer snel, lijkt me hartstikke leuk om je kindje weer rond te zien zwemmen. En als het goed is gaan de kwaaltjes ook snel voorbij nu je langzaamaan richting de 3 mnd kruipt.

Ik moet nog een weekje wachten op de uitslag van de onderzoeken. En op dag 1,2,3 moet ik nog een keer bloed prikken voor FSH om te bepalen wat voor schema en welke medicijnen ik ga gebruiken.

Gisteren had ik echt enorme buikpijn, ik denk dat er ook een enorm ei gezeten moet hebben, met een hele berg geluk hoeven we heel misschien toch niet aan de ivf. Ik blijf iedere keer maar hoop houden  tot het echt zo ver is.

Nou dat was het weer, groetjes,
Snuut

Ik zal ons maar eens even omhoog halen want we vallen bijna van de 1e pagina !
Hoe is het met jullie allemaal?
Imme al bij de vk geweest en hoe was het? Ik vond het heerlijk om uit het zkh weg te kunnen.
En Tessa, hoe was de 2e echo? Alles goed en mag je nu ook naar de vk?

Ginger de extra onderzoeken ook alweer achter de rug en gaat het nu definitief ICSI worden, heb je  wel meer kans op bevruchting  dan met IVF; gewoon van de positieve kant proberen te bekijken !

Snuut hoe staat het met jullie, ik weet even niet meer wanneer je weer zou mogen testen, wie weet hoeven jullie uiteindelijk niet verder in de mm.

Bij mij is het nu echt aftellen, de laatste loodjes zijn echt loodzwaar !
Helaas is ie er nog steeds niet uitgekomen........ afgelopen dinsdag op controle geweest en toen lag het hoofdje wel in m'n bekken maar nog niet vast.
Moet nu vrijdag weer op controle, dan ben ik 40 wk, en dan willen ze me in principe strippen om te kijken of het op gang wil komen. En anders moet ik volgende week weer naar de gyn om nogmaals te laten kijken hoe groot ie is.

Ik duim voor jullie allemaal en laat jullie weten als ik bevallen ben.

Liefs, Cath

Hallo meiden,
Ik dacht, he Cath heeft geschreven, misschien is het al geboren.
Maar het zit nog warm in je buik.
Ik hoop voor je dat je snel je mannetje in je armen mag houden.
De laatste loodjes zijn zwaar, zeker als je zo'n dikke buik hebt.
Houd moed, als het geboren is zal je je buik nog gaan missen.

Hier alles prima. Nu 11w+2d zwanger.
De misselijkheid is gelukkig weg.
Tweede echo was goed. Woensdag weer een echo, voor de nekplooimeting i.v.m. de combinatietest. Ben 36 jaar, dus vind ik het wel prettig om zo'n test te doen.
Pas m'n broeken niet meer, dus heb ik positiebroeken gekocht.
Wat een verademing.
Geestelijk kan ik er nog steeds niet aan wennen dat we in 2009 papa en mama worden.
Misschien komt het als ik het voel bewegen.
Ik durf ook nog niet veel te kopen, stom he.

Imme, met jou ook alles goed?
Heb jij nog last van kwaaltjes, of valt het wel mee.

Ginger en Snuut: Met jullie ook alles oke.
Het lijkt me erg moeilijk zo lang te moeten wachten voor je weer verder mag.
Gelukkig is het wel deze tijd van het jaar, je moet er niet aan denken dat het in de winter valt, met die troosteloze donkere dagen.
Ik hoop dat de tijd voor jullie snel gaat.

Groetjes, Tessa

Terug
Bovenaan