Ginger, Imme en Tessa

Hoi,
Meiden waar zitten jullie?
Hier beginnen de zenuwen alweer.
Morgen de follikelmeting. Ben weer erg nieuwschierig.
Deze keer een ander middel dan de Clomid, dus ben erg benieuwd of dit ook goed aanslaat.
Ik heb in ieder geval weer de bekende "pijn" aan beide kanten van mijn eierstokken.
Waarschijnlijk donderdag of vrijdag IUI 4.
Laat jullie het morgen weten.
Liefs, Tessa

hee meiden, ben ff een tijdje hier niet geweest, omdat ik het even helemaal had gehad.... ben na vier dagen overtijd op 1 januari alsnog ongie geworden (happy newyear ) Nu wacht ik op mijn hsg onderzoek, deze krijg ik 15 jan. Mag hiervoor niet met de hormonen beginnen, dus zit in nu op cd 8 en normaal zat ik alweer aan de clomid. Best gek dat dat nu niet mag, en we dus ook geen kans hebben.... maar na de hsg gaan we meteen de volgende stappen bespreken met de fertarts en dat zal waarschijnlijk hormooninjecties zijn. Dus eind jan of half febr. hebben we weer een kans. Of ik moet nu ineens vanzelf eitjes krijgen... heb wel dezelfde eipijn als met de clomid, dus wie weet. In iedergeval staat het bij ons nu even stil en heb ik dus ook nog geen volgende nod....

Spannend Tessa, morgen weer een fm! Hoop dat er wat moois zit! En dan vrijdag de 4e IUI... zal 4x dan voor jou scheepsrecht zijn? Ik hoop het zo voor je!

Ginger, hoe is het met jou? Hoop goed, laat je ook snel weer wat van je horen?

Lieve meiden, ga nu slapen. We 'spreken' elkaar vast snel weer!!

Hey meiden,

Ook ik ben er weer!! Even twee weken er tussen uit. Eerste week van de vakantie ziek geweest; stress van werk, school en dit hele gedoe kwam er toch even uit...
Daarna een weekje wezen skien in Oostenrijk. We hebben heerlijk genoten en zijn goed tot rust gekomen. Helaas was het afgelopen maandag weer mis met mijn positieve gevoel. Mijn beste vriendin stond huilend aan de deur. Ze is weer zwanger en vond het vreselijk om het mij te vertellen. We hebben flink geknuffeld en gehuild. Ze heeft 2 maanden geleden een miskraam gehad (3e kindje) en is nu dus weer zwanger. Ook zij heeft haar verdriet te verwerken en ik gun het haar echt, maar ik vind het zo oneerlijk dat ze gewoon 2x in 4 maanden tijd zwanger is. Steeds maar de eerste keer raak.
Erg he, dat dat gevoel dan toch overheerst.....

In de vakantie mochten we op eigen houtje proberen en dat hebben we keurig gedaan. Wie weet levert het wat op al is de kans erg klein. Vrijdag 18 januari mijn NOD. Precies de dag dat ik de vorige keer bij Thijs een positieve test had. Ik zou dan ook wederom op zijn verjaardag uitgerekend zijn. Zou erg mooi zijn, toch nog helemaal zelf een kindje te maken..... En anders dus begin februari weer door voor IUI 5.

Imme: Balen zeg dat je toch weer ongesteld bent geworden en zeker na 4 dagen over tijd te zijn. Wat kan het toch gemeen zijn!!!!! Kan me voorstellen dat het vreemd is dat je nu geen Clomid slikt, je raakt er toch een beetje aan gewend. In ieder geval veel succes met je onderzoeken en hopelijk weer snel aan de slag!

Tessa: Ook jij dus weer ongi geworden, jammer, maar al weer vol in de run voor IUI 4! Succes met je fm , ik hoop dat je mooie eitjes hebt!!

Cath: Leuk om te horen hoe het met je gaat. Wat gaat de tijd snel, je bent al bijna op de helft! En, geniet je er flink van?? Vast wel! Goed dat je zo'n goede uitslag had, blijft toch altijd erg spannend. Is het niet het zwanger worden, dan is het het zwanger blijven, dan voor een gezond kindje en uiteindelijk een goed bevalling. En daarna gaan de zorgen gewoon door hoor, dat gaat nooooooooit meer over...haha! Maar het is super, meid!! Alvast succes met de 20weken echo!

Liefs en tot snel!

Ginger

Hallo meiden,
Blij om weer iets van jullie te horen.
Gisteren heb ik de follikelmeting gehad.
Er zat een mooi eitje van 17 mm en een kleinere, maar die doet niet mee.
Vrijdag IUI 4, vanavond om 22.00 uur weer de Pregnyl zetten.
Ik heb nog geen hoofdpijn, dus de Tamoxifen lijkt te helpen.
Ben wel weer flink zenuwachtig aan het worden voor vrijdag, over hoeveel zaadjes manlief heeft. Het is ook het eerste wat ik vraag als ik de kamer binnenkom bij de gyn.
Ik had aankomende dinsdag eigenlijk ook de waterecho, i.v.m. die poliep, maar dat heb ik dus afgezegd en voor over een paar weken gepland. Hopelijk is het helemaal niet meer nodig.............

Ginger:
Lekker dat je even rust voor jezelf heb kunnen vinden.
De teleurstellingen, verdriet en wanhoop gaan je niet in de koude kleren zitten, daar weet ik alles van en meerdere met ons.
Ik hoop ook echt dat IUI 5 niet nodig is voor jullie.
Lief van je vriendin dat ze het meteen is komen vertellen en weet dat het erg gevoelig ligt. Je verstand gunt iedereen om zwanger te worden, maar je gevoel gunt het jezelf meer.
Een vriendin van mij vertelde 2 weken geleden dat ze met de pil gestopt was om zwanger te worden. We zijn de enige die dit weten, maar ze kon het niet verkroppen om het pas te vertellen als ze zwanger is, omdat het bij ons zo gevoelig ligt. Ik gun het haar zo om snel zwanger te raken, maar wij eerst denk ik dan.

Imme:
Ik hoop dat deze maand snel voorbijgaat voor jou en dat je snel weer mag beginnen.
Over het HSG onderzoek: Vraag of je mannetje met je mee mag, dat scheelt, probeer je te ontspannen, neem de gehele dag lekker vrij (ik mocht me die dag ziek melden van mijn manager, misschien een tip). Het viel mij achteraf erg mee. Ik had me erg druk zitten maken, na alle verhalen hier op de site. Toy, toy, toy.

Groetjes, Tessa

Tessa, bedankt voor je reactie over de HSG. Ik ben benieuwd... tel de dagen er naar toe af, kunnen we daarna tenminste weer verder...

Hoe is het met de IUI gegaan? Hoop goed en dat je lichaam druk bezig is een mooi mensje  te maken! NOD is nu 25 jan?? Ik duim voor je!

Ginger hoe is het met jou??

Liefs Imme

Hallo meiden,
Nou, het was gisteren weer niet zoveel.
0,2 miljoen weer (voor de tweede keer).
Ze hebben het wel ingespoten, maar mijn vertrouwen is echt weg.
Het is klaar nu, IUI is voor ons geen optie ben ik bang.
Woensdag een belafspraak met mijn eigen gyn (kon anders pas in februari terecht voor een poli-afspraak) om even te bespreken hoe en wat.
Ik ben er zelf al helemaal over uit: we gaan starten met IVF of ICSI.
Nou mijn gyn nog meekrijgen.
Groetjes, Tessa

hee meiden,

ff gauw een berichtje van mij:    

gister de HSG gehad.... het was vreselijk, heb nog nooit zoveel pijn gehad. Bah, als ik er aan terug denk... Maar goed het is voorbij en alles voor een wondertje natuurlijk! Links was goed doorgangkelijk, rechts moesten ze wat meer kracht zetten, waarschijnlijk was deze iets vernauwd. Maar dat hebben ze door kunnen spuiten. Beide zijn nu dus helemaal toppie! Nu maar hopen dat de hsg een stap in de goede richting geeft.... maar wat een vreselijk onderzoek zeg....

Hoe is het verder met jullie? Gaat het allemaal goed? Ik hoop het!

kus een beurse Imme

Hoi hoi!

Ook weer een berichtje van mij...
@Tessa: Tjee, kan me voorstellen dat dit je erg tegenvalt. Het is idd een niet al te best resultaat... Gatver...lijkt me ook dat IUI voor jullie niet de juiste weg is. De kansen worden nu wel heel erg tot het minimum beperkt. Goed vanje dat je een keus hebt kunnen maken samen met je man. IVF of ICSI is een nog zwaardere weg, maar zal jullie vast meer resultaat geven! Houd je pootje stijf in gesprek met de gyn! Je had het gesprek toch vandaag? Als je het nog niet hebt gehad: veel succes en anders ben ik erg benieuwd wat er uit is gekomen!
@Imme: Au....! Lijkt me ook erg pijnlijk.. Fijn dat het nu achter de rug is. En ja, het is voor een goed doel, maar soms komt zelfs dat excuus je wel eens de strot uit.. Tenminste mij wel. Ik heb wel eens gelezen dat je hierna wel een grotere kans hebt op bevruchting. Of is dat een fabeltje? Weet jij het misschien? ZOu anders een mooie pleister op de wond zijn.....
@Cath: Hoe is het? Deze week toch 20weken echo? Laat je wat weten?

Hier is alles rustig. De hoop een mogelijke zwangerschap is al weer vervlogen. A.s. vrijdag mijn NOD, maar mijn temp is al weer 2 dagen 36,8, dus dat zegt voor mij genoeg. Geen septemberkindje, had ik erg leuk gevonden aangezien we allebei in september jarig zijn, in september getrouwd zijn en ons mannetje is ook in september geboren. Maar vooral omdat we het dan toch helemaal zelf voor elkaar zouden hebben gekregen. Helaas...er was al weinig kans...
Als het goed is dan maandag weer naar de gyn voor een uitgangsecho en starten met de Clomid. Op naar poging 5..... Ik tel langzaam aan af en ben me vast aan het orienteren op IVF, misschien voorbarig, maar ik wil het e.e.a. alvast  weten.
Ik las hier ergens: je mag best wel eens de moed verliezen, maar nooit de hoop! Vond dat erg mooi gezegd en heel herkenbaar. Ik weet niet wie het geschreven heeft, maar wilde dit toch met jullie delen, ondanks dat het niet mijn woorden zijn....

Succes allemaal en tot snel!!

Liefs,

Ginger  

Terug
Bovenaan