Ginger, Imme en Tessa

Hallo lieve meiden,
We mogen voor ICSI. De gyn was het helemaal met ons eens.
Morgen een poli afspraak maken voor een ISCI gesprek.
Ben enorm opgelucht. Eindelijk iets positiefs, al ben ik me er wel van bewust dat deze stap moeilijker gaat worden dan IUI.
Maar  ik vond  het nu met de IUI ook al  mentaal erg zwaar worden. Weer die knal voor onze kop gekregen, zelfs mijn mannetje had het zwaar deze keer.
Op 31 januari heb ik nog wel die waterecho i.v.m. die poliep. Als het echt een poliep is, zal deze er denk ik eerst uit moeten.

Imme:
Gelukkig ben je er vanaf. Vervelend om te horen dat je zoveel pijn gehad hebt.
Wat Ginger zei klopt. Het schijnt dat je nu ongeveer 5 maanden vermeerderd vruchtbaar bent, omdat je eileiders mooi open zijn en de zaadcellen  makkelijker naar het eitje kunnen zwemmen. Dus klussen maar.

Ginger:
Jammer dat het niet gelukt is uit jullie zelf.
Op voor IUI 5.
Wat houd die uitgangsecho eigenlijk in?  Ik heb dat nooit gehad.
Ik moest dag 3 beginnen met slikken (Clomid) en dag 9( mijn cyclus is wat kort)  terugkomen voor de follikelmeting. Daar kreeg ik dan te horen wanneer ik de IUI had. Nou meid ik hoop dat het deze keer raak is.

Groetjes, Tessa

Hey Tessa!

Super dat je mag starten met ICSI!!!!!!!!
Ook al is het nog wat pittiger, toch weer een hoopvolle start aan een nieuwe periode. Hopelijk pakt die waterecho ook goed uit.
Wat betreft de uitgangsecho: op de 3e dag van je cyclus (bij gebruik van medicatie) zou je altijd een uitgangsecho moeten krijgen. Het is gewoon een inwendige echo zoals bij een FM. Ze kijken dan of alles er rustig uit ziet, in je baarmoeder, je slijmvliezen je erirestokken etc. Het gaat er met name om of je geen cysten hebt ontwikkeld als gevolg van de medicatie. Wanneer dat nl. wel het geval is, mag je niet starten met medicatie, maar moet je een maand pauze inlassen en dan weer terug. Wanneer het dan nog niet weg is (wat meestal wel zo is) dan moet je nog een maandje aan de pil. Ik heb het nu een keer gehad. Vreselijk! Denken dat je mag starten aan een nieuwe kans en dan verplicht met rust omdat er een cyste zit.... Gelukkig is hij wel vanzelf weggegaan.
A.s. maandag waarschijnlijk dus de uitgangsecho, het eerste belangrijke moment in de cyclus... Vreemd dat jij dat dan nooit gehad hebt?

Ik spreek je (en de rest) snel!

Ginger

Hoi allemaal,

Ik ben er nog hoor. Lees regelmatig hoe het met jullie gaat maar heb op het moment redelijk veel last van bandenpijn en m'n rug dus ik zit thuis zo kort mogelijk achter de computer.
Jammer dat het niet spontaan gelukt is Ginger, nou maar op naar de 5e IUI. Hoop dat je wel een lekkere vakantie hebt gehad, even je hoofd op iets anders is ook wel eens fijn.
En Imme, ja die pijnlijke HSG die ken ik ook wel....gelukkig was bij mij alles goed open dus was het snel voorbij, maar wat een k****gevoel was dat zeg.
Tessa goed dat jullie voor ICSI mogen, 0,2 is inderdaad wel  weinig en dan heb je meer kans met ICSI. Maar: je hebt er maar 1 nodig.....
Met mij gaat het behalve bovengenoemde klachten goed, ben alweer 18 weken. De 30e krijgen we de 20 wk echo, en dan hopen we te zien of het en jongen of een meisje gaat worden. Het begint voor mijn gevoel al echt op te schieten, pas m'n eigen broeken al lang niet meer, hoop dat de voorjaarscollectie snel komt !
Meiden heel veel succes, ik hoop dat het jullie gaat lukken, brand elke avond 3 kaarsen en heb bedacht dat die dan maar voor jullie zijn!

Liefs, Cath

hee meiden,

Cath, wat heerlijk om te lezen dat alles goed gaat (op wat vervelende klachten na dan...) Fijn dat je ook nog van je laat horen, dan kunnen we lezen hoe heerlijk je het hebt en dat is dan voor ons iets om aan vast te houden. Op een dag wij ook!

Voel me wel een beetje anders tussen jullie hoor. Vollop bezig met IUI 5 alweer en zelfs ICSI... kom ik aan met mijn clomid... hoop niet dat jullie je daaraan storen meiden.

Ik hoop zoooo ontzettend dat de volgende ronde voor ons alle 3 raak is! En dan spreken we na een paar maanden af om elkaars dikke buiken te bewonderen hihihi!

Ginger, IUI 5 alweer, bah wie had dat gedacht... hoop zo dat het nog raak is voordat jullie verder stappen richting IVF gaan nemen...

Tessa, fijn dat jullie voor de ICSI mogen gaan, want het blijkt helaas dat IUI niet jullie manier is.... Gek he.... 0,2 miljoen.... klinkt onwijs veel maar is eigelijk te weinig.... die verhoudingen zijn zo appart vind ik! Maar ja zegt ook niet alles, zaad van mijn vriend was volgens mij rond de 200 miljoen en verder helemaal goed, maar ja, ook nog niet zwanger dus..... zegt niets dus . Heel veel succes met deze volgende stap in jullie MMM reis.....

Toch nog even een leuk nieuwsje van mijn kant...heb een eisprong uit mezelf gehad!! Joehoe!!! Voor mijn hsg gauw een fm gehad en had toen een ei van 14 mm (zonder clomid dus!!!) en deze is gister-vanacht gesprongen..... wel stoer vinden jullie niet? Woensdag na de fertarts, dan zullen we wel zien of ie echt verdwenen is en bespreken we verder hoe en wat.

Ik brand ook vaak kaarsjes voor ons.... Cath, lief dat je dat ook nog voor ons doet! Vanavond gaan er weer kaarsjes aan!

Fijne zondag verder, liefs Imme

Wauw Imme!!!

Wat tof dat je nu een eigen eisprong hebt!! Voor velen heel gewoon, maar voor jou enorm bijzonder! Geniet van dit mooie moment, een klein lichtpuntje. Maak je verder niet druk, ik heb helemaal niet zoiets van die Imme, die hoort hier niet. ook al lopen er hier al ICSI en IUi mensen rond. De wens is bij ons allen gelijk, de stress en verdriet hetzelfde. Hoe de oorzaken ook zijn of de behandelingen   maakt voor mij niets uit! Blijf dus gewoon hier he meid! (of je moet natuurlijk zwanger zijn, dan mag je wat mij betreft met verlof ).

Hier alles weer in volle gang. Gisteren naar het zh geweest voor een uitgangsecho. Alles was rustig, geen cystes, dus we mogen weer voor IUI 5. Gisteren dan ook weer gestart met Clomid. Weer vreselijk veel hoofdpijn en een gespannen buik. Maar nu weet ik dat het vrijdag ook weer over zal zijn. Mijn man baalde vreselijk gisteren, hij baalt enorm van die medicijnen en wat het met me doet. Hij zei: 2 maanden een vrolijke meid gehad en nu weer helemaal terug bij af.... Ik voel me ook echt ellendig, jank het liefst de hele dag en ben doodop. Klotepillen......
Maandag weer naar de gyn voor de eerste FM, ben benieuwd....
Dan denk ik woensdag nog een en dan 's avonds de Pregnyl. Dan zou ik dus vrijdag de inseminatie hebben. Wanneer het wat later is, wordt het dus zondag.....
IN elk geval binnen nu en 2 weken weer belanden in die stressweken. Gatver...ik zie nu al tegen de komende maand op....

Meiden, succes en tot snel!

Liefs,

Ginger

Hallo meiden,
Hier weer even een berichtje van mij.
Kijk  even niet meer dagelijks op het forum, om even een beetje afstand te nemen.
We moeten toch wachten, en om de tijd van het wachten korter te maken probeer ik er een beetje afstand van te nemen. Maar ik volg jullie wel hoor (2 keer per week kijk ik wel even op het forum).
Donderdag 31 januari moet ik voor die waterecho i.v.m. die poliep.
En 19 februari hebben we het IFV/ICSI gesprek met de gyn.
Hopelijk kunnen we dan meteen beginnen, anders word het maart.
We hebben een heel pakket thuis gekregen met info en formulieren die we moeten ondertekenen over de IVF/ICSI.
Ben erg blij dat we nu eindelijk een echte kans krijgen, want ik voelde bij de eerste keer IUI al dat die behandeling het niet is voor ons.

Imme:
Wat Ginger al zei, maak je niet druk dat je alleen medicijnen hoeft te gebruiken en wij al in het IUI/IVF traject zitten. We helpen elkaar door alle emoties heen en die zijn bij allemaal hetzelfde.
Je zit weer in de spannende wachtweken.
Super dat je deze keer zelf een eitje hebt gemaakt.

Ginger:
Fijn dat je door mag voor IUI 5. Ik hoop dat er mooie eitjes groeien en dat je mannetje weer een goede dag heeft als hij zijn bijdrage mag leveren.
Jammer dat je weer zoveel last hebt van de Clomid.
Ik moet je zeggen dat de vorige keer bij mij, de Tamoxifen erg goed bevallen is.
Ik was wel erg huilerig, maar hoofdpijn heb ik niet gehad.
Hopelijk is dit de laatste keer Clomid en ben je gewoon zwanger, anders moet je misschien even vragen aan je gyn of je dit middel mag gebruiken bij IUI 6?

Cath:
Bijna op de helft. Wat gaat dat hard.
Lief van je dat je nog iedere keer een kaarsje brand (Imme ook natuurlijk).
Spannend hoor die 20 weken echo. Het lijkt me erg bijzonder om te zien dat er al een echt mensje in je buik zit. Voel je het kindje trouwens al bewegen?

Groetjes, Tessa

Hee meiden,

Tessa, wat goed dat jullie het infopakket al binnen hebben! Een kennis van ons kreeg dat pas op het alleraller laatst en toen was het net allemaal op het nippertje rond. Nu kunnen jullie je goed voorbereiden op deze stap. Een stap waar je een goed gevoel bij hebt! Probeer dat gevoel vast te houden, dit wordt jullie manier! Maar je moet deze nod nog afwachten toch? wie weet is er toch nog een wonder gebeurd... je weet het niet! Veel suces met het wachten, hoop dat jullie nog in febr. mogen starten.

Ginger, wat fijn dat de cystes weg zijn en dat jullie weer verder kunnen. Vervelend die bijwerkingen van de clomid.... het is echt zooi... tis voor een goed doel, maar toch. Hoop dat je hoofdpijn een beetje vol te houden is. Maandag fm! Zal duimen voor mooie eitjes!

Ben zelf vanmorgen naar de fertarts geweest. Dit is het vervolgplan:

- Vanaf cd 3 van de nieuwe cyclus mag ik beginnen met Gonal-f te spuiten, 10 eenheden (dus GEEN clomid meer! jippie! Ze wilde dit eerst weer 6 maanden proberen, omdat ik er wel gewoon een goede eisprong van krijg, maar heb mijn bijwerkingen verteld en een beetje aangedikt natuurlijk , dus mag ik gaan spuiten! Ook was door de clomid mijn baarmoederslijm best verslechterd en dat wordt met spuiten weer beter en spuiten tast het slijm ook niet aan)

- cd 10 komen voor 1e fm. Als er voldoende acitiviteit is en er zit een ei aan te komen, dan 2 dagen later een samenlevingstest. Is deze test goed dan meteen de pregnyl. Is de test niet goed, dan gaan we meteen door met IUI. Is er geen helemaal nog geen activiteit dan wordt de dosering verhoogd. Net zolang tot de goede dosering gevonden is.

- heb vandaag meteen bloedgeprikt of ik inderdaad een goede eisprong vanuit mezelf heb gehad. Vrijdag de uitslag hiervan.

Dus dat is het nu even voor ons. Fijn dat jullie mijn verhaal aan willen horen, ondanks dat wij (nog) niet in het IVF/IUI traject zitten. Ik vind jullie helemaal top meiden! Ik hoop zo dat we straks alle drie onze grootste wens mogen krijgen!!!!

tot schrijfs maar weer!

dikke kus imme

Heeey meiden,

Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat!

Wij zijn zelf erg blij, omdat we vrijdag gehoord hebben dat ik idd een eigen eisprong gehad heb! De waarde was 34, en dat is behoorlijk hoog is mij verteld. Het is dus echt een goede eisprong geweest! Zonder hormonen deze keer dus! Ben best trots op mezelf! Nu is mijn officiele NOD 3 febr... volgende week dus.... nou we zullen zien.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat meiden, hoop snel iets van jullie te horen.

Fijne zondag verder!

kus imme

Terug
Bovenaan