Goedemorgen meiden!
Giulia ligt heerlijk te slapen in d'r reiswiegje in de woonkamer, kan ik mooi even wat van me laten horen.
Heb meteen ff de foto's in de computer gezet en ik kon jullie natuurlijk niet onthouden om mee te genieten van haar schoonheid.
Het zal vast zo zijn dat iedereen z'n eigen kind 't mooist vind, maar ja, dat vind ik iig absoluut!
We hebben weer een erg roerige nacht achter de rug. Ik heb sinds maandagnacht nog maar 9 uur geslapen in totaal, ik ben dan ook echt wel kapot. Lang leve de camouflagestick!
Sinds gisteren last van stuwing......ze kunnen dus nog groter worden die borsten! Denk echt nu weer 2 cuppen groter en ik zat al op E (!), komende van een B-cupje lijkt 't daarom voor mijn gevoel alsof ze onder m'n kin zitten.
Maar goed, al dat is niet belangrijk.
Wat is het een rijkdom.
Ze is zo lief!! Ik wordt echt overweldigd door een gevoel van onvoorwaardelijke liefde, onbeschrijfelijk. Ik kan echt ieder moment in janken uitbarsten puur van geluk.
Vannacht hebben we ons eerste dipje gehad en dus ook de eerste kraamtranen.
Het vergt echt veel van je als ze zoveel huilt en dat is moeilijk door de oververmoeidheid.
Maar.....we hebben net een heel goed gesprek gehad en 1 ding staat als een paal boven water, samen staan we sterk en dat moeten we ook zijn voor haar!
Het is bovenal alleen maar genieten en kijken. Ik kan niet ophouden met kijken. Wonderbaarlijk wat zo'n minimensje allemaal kan.
We hebben d'r voor de zekerheid nog eens opgemeten maar ze is maar 48 cm, echt een poppetje.
Gisteren en eergisteren is ze iets afgevallen (nu ong. 2860 gr) maar we verwachten dat ze vanaf vandaag een steigende lijn zal laten zien. (inmiddels is de kraamzorg er weer en ze is helaas weer afgevallen, ze mag max. 10% van d'r begingewicht verliezen en daar zit ze nu dus ong. op. De vk komt zo en dan gaan we kijken wat we gaan doen, misschien toch bijvoeden, we zien wel)
De bevalling.......tsja, in mijn ogen een droombevalling.
Ik kreeg om 16.00u dinsdag wat last van krampen, ik dacht n.a.v. het strippen, anders dan de voorweeën, meer heftige menstru-krampen, toevallig had ik m'n vriendin aan de lijn die 10 wkn geleden is bevallen en zij zei meteen oh....daar is 't bij mij ook mee begonnen.
Vanaf 19.30u leken ze regelmatiger te komen en heftiger te worden, inmiddels duidelijk weeën maar nog goed te handelen. Om 21.30u heeft m'n vriend de vk gebeld omdat ze toen 2u lang om de 3 a 4 min kwamen.
Om 21.45u was ze hier en had ik 2a3 cm ontsluiting. Ze zei dat ze na 2 uurtjes nog eens terug zou komen.
Ze was nog niet weg of 't begon duidelijk heftiger te worden, maar nog net weg te puffen, om half 12 heb ik m'n vriend opdracht gegeven haar te bellen want ik had nog geen 30sec tussen iederen wee en voelde persdrang (hoe dat voelt, dat weet je echt meteen als je 't voelt, geen twijfel over mogelijk).
Ze was hier om 12 uur, ik had inmiddels al 6a7 cm ontsluiting. Het was duidelijk dat ik in een weeënstorm zat.
Anderhalf uur later mocht ik gaan persen, volledige ontsluiting.....heerlijk grappig genoeg. Na 12 min vroeg ik hoe lang 't nog ging duren, ze zei 't mag max. 1,5u duren, zucht, ik dacht dit red ik niet.
Ze is om 01.45u geboren en het hele persen heeft voor m'n gevoel uiteindelijk maar een klein half uurtje geduurd.
Ik was echt in een soort trance. Het is werkelijk niet met woorden te beschrijven wat je voelt als ze op je buik wordt gelegd, huilen is alles wat ik kon en met mij Giulia en m'n vriend ook.
Apgarscore 9-10-10, perfect dus!
Al met al kun je dus zeggen dat 't effectief maar zo'n 4-6 uur geduurd heeft. Bizar gewoon!
Dit bovenstaande heb ik geschreven voordat de kraamzorg kwam, inmiddels heb ik heerlijk m'n ei bij d'r kwijt gekund, heb alweer een voeding gedaan, lekker gedoucht en m'n meisje ligt nu voor 't eerst op d'r eigen kamertje te slapen. We gaan proberen daar meer ritme in te gaan brengen vanaf nu. Moeilijk hoor om d'r dus even niet vast te houden, niet te kunnen zien. Maar ja, moeders moet leren loslaten.
Ik voel me gek genoeg ook heel alleen schrijf ik met alweer tranen, heerlijk hormonen vliegen in 't rond.
Het is zo gek om weer alleen in m'n lijf te zitten. Ik mis m'n meisje gewoon.
Nou, ik ga ff een koppie thee drinken en wachten op de vk.
Dikke kus voor jullie allemaal en oh ja, volgens mij heette je Linda, bedankt ook voor je felicitaties. Grappig dat je al zo lang meeleest. Je mag heus meeschrijven hoor!
Ik hoop weer tot gauw en dan hoop ik weer wat meer ook over de anderen te lezen.
Ff genoeg over mij!
KUS