Gonal F + Ovitrelle

@xbelle wauw super!! Jullie hebben gewoon een kans binnenkort, echt top?. Ik duim alvast mee!! 
Voor de migraine zeiden ze dat ik naar de huisarts moet, of die me evt wil doorverwijzen naar een neuroloog. Omdat het ook gewoon kan komen doordat ik nu meer cycli heb dus meer aanvallen, ipv dat het een bijwerking is...

@hier Net weer een echo gehad, hij was doorgegroeid naar 12.7mm (was eergister 10.5 en maandag nog niet te zien). Ze vond het wel weinig groei voor 2 dagen, maar soms groeit het gewoon langzaam zei ze... Ze wilde het eerst op de bespreeklijst zetten met de arts of ik bijv toch iets moet ophogen, maar later zei ze dat dat niet nodig was, omdat het opzich wel gegroeid is .... ik moet maandag weer terug voor een echo en dit weekend gewoon nog 50 blijven prikken. Omdat zij zo twijfelend was of het wel of niet goed was, ben ik dat nu ook .... maar opzich er is echt heel duidelijk 1 follikel groter dan de rest, en hij is misschien niet veel gegroeid maar wel wat, dus dan zal het toch wel goed komen ..? 

@XBelle of wat fijn! En zo lekker snel ook! Succes!
@MilouP Wat fijn dat er nu eentje boven de 10 is! Volgens mij kunnen ze tot 14 nog weer terug krimpen en vanaf 14 weten ze zeker dat hij gaat springen dus het wordt afwachten nog verwacht ik. 
Ik begon de dag met wat bloedverlies, maar heeft niet doorgezet, dus morgen CD1 verwacht ik. Wel ontzettende krampen, bah.... 

Hoi meiden, ik lees nog steeds mee hoor!

@MilouP heel vervelend, die wisselende communicatie onder de zorgverleners steeds. Zelf had ik wel altijd een gynaecoloog of fertiliteitsarts, dus kon direct mijn vragen stellen en eens in de zoveel tijd hadden ze een groot overleg.
Bij mij waren ze ook altijd voorzichtig met het ophogen en gaven ze het minimaal 5 dagen de tijd. Het kan namelijk echt met de minimale ophoging ineens omslaan, zelfs wanneer er de eerste dagen niets gebeurd dus houd hoop wanneer ze gaan ophogen!
Ik lees je enthousiasme in je berichtje van de 12e, over de follikel die wat groter was dan de rest. Ik hoop onwijs voor je dat het inderdaad een follikel is die mooi gaat doorgroeien, maar wil je ergens ook behoeden voor het k*tnieuws wat je soms kunt krijgen. Ik was soms ook zo blij! Had dan meerdere follikels rond die afmetingen of zelfs groter, en die keer erop was alles dan weer geslonken. Ik duim enorm voor je dat dit bij jou niet gebeurd en je maandag gewoon goed nieuws hebt!??
En hebben ze nog iets gezegd over een mogelijke afspraak bij de neuroloog?

@XBelle wauw! Zo fijn dat je zo vlot al een mooi eitje hebt! Heel spannend, maar nu maar heeeeel hard duimen! De Otrivelle zit er in als het goed is haha!

@lovie ik ben zo blij te lezen dat je laatste echo ook goed was, zo onwijs bijzonder! Hoe ver ben je nu? En wanneer heb je weer een echo gepland staan? Weten jullie al wat jullie willen qua vervolg onderzoeken? En mensen in de omgeving het mooie nieuws al verteld??

@liekee hopelijk zet morgen je menstruatie echt door en kun je eindelijk weer door met een nieuwe ronde. Ik vind het wel schandalig dat je zolang moet wachten op de evaluatie die ze gepland hadden staan.. Vind echt dat je recht hebt om te weten hoe het ervoor staat en hoe ze er in het ZH over denken. Maar hopelijk word dit dan eindelijk jouw ronde. Nieuw jaar nieuwe kansen ? Heb je zelf al een idee hoe je verder wilt?

Met mij gaat alles goed. Dinsdag ben ik 24 weken en alles gaat nog steeds z’n gangetje. Ik gun het jullie zo meiden….!

Jaaaa hij was doorgegroeid naar 19.7mm! Ik mocht meteen de pregnyl prikken. Haha de vrouw bij de apotheek zei dat mensen regelmatig in paniek terugkwamen omdat het prikken niet lukt, dat was niet erg geruststellend (ik maakte me eerst niet druk en daarna wel een beetje) maar het is gewoon gelukt. Eeeeindelijk na al die maanden weer een kans ????. Duimenduimenduimen ??????????????

@xbelle hoe gaat het op het wachtbankje?
@Liekee heeft het inmiddels doorgezet?
@xbo Dankjewel voor je eerlijkheid :). Ik probeer inderdaad steeds niet te enthousiast te zijn. Van de letrozol heb ik wel de ervaring dat het bij mij boven de 10mm (zodra er iets dominant wordt zegmaar, want ik heb er altijd 20+ per eierstok die onder de 10mm zijn) altijd doorzet, maar dat hoeft voor de gonal-f natuurlijk niet te zijn... Hield dat zeker in mn achterhoofd. Over de migraine: ze zeggen dat ik daarvoor contact met de huisarts moet opnemen. Het kan namelijk ook gewoon vaker zijn omdat ik eerst ook veel minder vaak een cyclus had en dus minder hormoonschommelingen... hoeft niet per se een bijwerking te zijn. Maar moest bij de huisarts dan wel een verwijzing naar de neuroloog vragen omdat niet alle medicatie mag als je zwanger wil worden. Ik heb nog geen contact opgenomen met de huisarts, dat doe ik denk ik pas als deze ronde hem niet wordt (hopelijk niet dus, haha). Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat, is je zo gegund ?

@MilouP wat fijn!!!!!! Veel plezier en succes!! 
Hier heeft menstruatie doorgezet en ik kom net uit het ZH. Lang verhaal: 
Nou, uitgangsecho zag er goed uit dus ik mocht weer beginnen.
Nu ik er toch was, hebben we meteen de evaluatie gedaan.
Ze was het met mij eens dat het voor geen meter loopt en dat ze snapt dat we dit niet een jaar nog kunnen doen. Ze gaf aan dat vrouwen met PCOS zonder overgewicht in het algemeen gewoon moeilijker in te stellen zijn.
Verschillende medicatie hebben we besproken (Menopur = geen optie vanwege hoge LH-waarde al, Metformine werken ze niet veel mee en zijn de resultaten ook wisselend mee)
Toen de opties voor nu:
1. Leo-operatie
Is de arts geen voorstander voor, vond mij ook niet de ideale patiënt er voor. Ook hier zijn de resultaten erg wisselend en ik zie het eigenlijk niet zitten om weer van vooraf aan te beginnen na de operatie

2. IVF
Is dan de volgende optie, maar zitten wel risico’s aan ivm overstimulatie
Maar ze wilde gonal-f op dit moment nog niet opgeven, en dat was ik met haar eens. Ik gaf aan dat ik dat zeker ook nog een kans wil geven maar dat ik niet achter de werkwijze nu stond. Ze vroeg wat ik dan nu wilde?

Dus ik heb aangegeven dat ik of met 75eh wilde beginnen of met 62,5 en dan ophogen met 12,5. Dat laatste gaan we nu doen. Ik moet over 2 weken (CD17) terug en ik heb net ook weer bloed geprikt om alle waarden van vorige jaar nog eens te vergelijken.

Al met al een goed gesprek maar het blijft afwachten. 

@MilouP en @Belle, WAUW! Wat fijn meiden! Heel goed resultaat zo met de gonal! Hopelijk zijn dit jullie gouden eitjes. Heel veel succes en ik denk aan jullie in de wachtweken!
@Liekee, wat fijn dat je uitgangsecho goed was en je nu in 2022 ook weer door kan! En dan ook heel goed om meteen te evalueren.. ik baalde zo met je mee toen ik je jaaroverzicht zag op Insta. Tijd voor mooie stappen nu! Ik zou ook gonal nog een kans geven. De LEO operatie wilden ze mij (ook pcos) niet adviseren. Wat ik wellicht nog extra zou vragen is om bij elke follikel meting/echo te vragen of ze je oestrogeen/oestradiol en LH prikken. Ik had ook elke keer gedoe en toen ze dit gingen doen liep het een stuk vlotter omdat ze veel beter konden afgaan op de waardes ipv de grootte van de follikel om op te hogen of niet. Na de echo en de bloeduitslagen werd me dan verteld wat het plan was, en dat werkte goed! Misschien kun je een mail sturen of nog eens bellen of ze dit willen meenemen? Af en toe beetje pushen helpt ;)
En mocht het toch niet gaan werken hiermee - IVF was natuurlijk ook mijn gouden greep. Maar dat wil je ook niet direct, want ook hier gebruik je weer gonal en moeten ze wel een beetje snappen hoe je te stimuleren bent. Zoals je in mijn verhalen hebt gelezen is een overstimulatie echt vreselijk, dat gun ik niemand! Maar... houd hoop dat dit altijd nog mogelijk is!
@XBo, wauw wat ben je al lekker ver meis! Hoop dat je heel erg geniet. 
Hier nu 9+4 en voel me opzich goed naast af en toe misselijk en moe. Alle nasleep van het traject komt er een beetje uit. Die jaren gaan je niet in de koude kleren zitten en ik hoop dus ook dat jullie echt goed aan jullie zelf denken, het is allemaal niet niks. Ik lees en duim heel hard mee!

Zo lief dat jullie @Lovie @XBo af en toe nog komen gluren! 
Ik heb nu al wat vaker geprikt op Oestradiol maar dat komt bij mij niet goed overheen met wat er gebeurd in de cyclus omdat ze denken dat ik sowieso een hogere basale waarde heb. Maandag was deze 259 pmol/L op CD3. Is prikken op LH een goede toevoeging? 
Zo had ik bijv in ronde 1:
CD14 = 283 en op CD17 878 (toen waren er uiteindelijk 2 eitjes van 21mm op CD25)

Ronde 2 
CD17 = 395 en CD22 = 527 maar toen was er zelfs op CD30 nog niets te zien. 

Ronde 3
CD15 = 267 en vervolgens opgehoogd en op CD21 was alles ontploft haha
Ja ik vind het maar lastig. Inderdaad hoop mooie en goede verhalen, maar het is wel een grote stap. Ik weet niet of ik, of wij, daar al aan toe zijn. Lastig.. 
Dikke knuffel voor jou! Pak je goed je rust? Denk aan jezelf hé.. 

@Liekee Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en alle opties even hebt kunnen bespreken. Lastig om de juiste keuze te maken.. Je hebt vooraf gewoon geen idee wat het je op gaat leveren. Fijn dat je er samen bent uitgekomen met welke dosering je nu bent gestart. Hoe gaat het nu met je? Welke dag zit je nu?
Ik heb zelf geen ervaring met de verschillende opties.. De LEO operatie hebben ze mij juist wel geadviseerd. Lastig is dat ziekenhuizen hier volgens mij heel verschillend in staan. Een andere arts (niet uit het ziekenhuis hier) vertelde mij dat de LEO operatie ook een risico met zich meebrengt, namelijk dat je in de vervroegde overgang kunt komen. Ik had er al geen goed gevoel over en samen met die info heb ik besloten om toch (eerst) voor de injecties te gaan. 
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en ik hoop ook nog steeds voor je dat deze ronde je meer gaat brengen!!

Hier was het even stil. Ik merkte dat ik het lastig vond, de eerste keer op het wachtbankje. Had telkens buikpijn, rugpijn, borsten werden groter. Inmiddels ben ik helaas van het wachtbankje afgetrapt, tenminste zo voelt het. Kreeg vanmiddag de uitslag van het bloedonderzoek en de progesteron waarde was 0.6. De verpleegkundige vertelde dat er waarschijnlijk geen of geen goede eisprong is geweest. Heel vreemd. Ze had geen verklaring en snapte er zelf ook niks van. Ik hoef niet te testen de komende dagen want dat had toch geen zin..
Het is nu afwachten of ik zelf een menstruatie krijg. Als dat zo is moet ik op de 3e dag komen voor een uitgangsecho. Als dat niet zo is moet ik volgende week een echo plannen. Ze gaan dan kijken hoe het eruit ziet en wat ze zien.. de verpleegkundige dacht dat ze misschien toch een cyste voor een ei hebben aangezien (dit is al de zoveelste keer, was met letrozol ook telkens het geval..) en dat de kleinste van 12 mm misschien een echt eitje was. Dan kan het zijn dat de Ovitrelle te vroeg is gezet.. Ze weten het niet.. Heeft ook nu niet zoveel zin meer. Voelde me echt even heel rot en verdrietig vanmiddag. Vanavond even niks en dan afwachten.. En op naar de volgende ronde..
Voor de volgende ronde gaan ze me nog beter monitoren door regelmatig te prikken op oestradiol en lh, om te zien of er een cyste of een ei groeit. Hopelijk gaat dat werken.. Ik zie dat ze dat bij jou ook doen, Liekee?
@MilouP, hoe is het bij jou? 

Terug
Bovenaan