Gonal F + Ovitrelle

Hebben jullie wel eens getwijfeld naar een ander ziekenhuis te gaan? Ik word zo moe van de slechte communicatie bij dit zkh. Vandaag heb ik dus teruggebeld, de vpk die ik sprak zei dat er in het dossier staat dat ik progesteron en hcg moet prikken. Ze wist verder niet wat de arts over de echo gezegd had of waarom ik dit moet prikken. Ze zei wel dat ik morgen waarschijnlijk weer provera of duphaston voorgeschreven krijg. Bij de echo gister zei de andere vpk juist dat het geen wonder is dat ik geen bloeding heb gekregen omdat er geen slijmvlies zit, dus er niks kan bloeden. Waarom gaan ze nu dan opnieuw proberen een bloeding op te wekken??? Er zit toch geen slijmvlies en ik zou toch geen bloeding kunnen krijgen zo??? Maar ik word alleen maar lastig gevonden als ik ditsoort vragen stel en ik krijg echt nooit een arts te spreken ?. Het is toch niet raar dat ik wil snappen wat er gebeurd? is het bij jullie ook praktisch onmogelijk om een keer een arts te spreken? Zelfs als ik een afspraak heb met de arts is het 9 van de 10 keer toch de verpleegkundige omdat ze onderling geruild hebben ?!? (Ik heb echt niks tegen de vpk, maar het irriteert gewoon dat ik nooit antwoorden krijg op mijn vragen maar ook nooit de arts te zien krijg)  @xbo Dankjewel, ik hoop ook dat ze slinken, wanneer ik dan ook ongesteld word! Geen idee of ze dan ook opnieuw een echo willen gaan doen...  @xbelle Dankje! Jij gaat bijna starten dus, spannend!

@MilouP Wat ontzettend onduidelijk.. Vervelend dat je ook geen arts te spreken krijgt die één en ander kan toelichten, ondanks dat je hier wel om gevraagd hebt.. Ik zou zelf ook echt duidelijkheid willen waarom je nu opnieuw provera of duphaston moet gaan slikken. Dat geeft toch een ander gevoel als je weet waarom. Het gaat wel om jouw lichaam! Kun je morgen nog contact krijgen met de arts voordat je de medicijnen ophaalt? 
Ik heb voor de zomer ook getwijfeld om over te stappen van ziekenhuis. Kwam vooral omdat e.e.a. mis was gegaan met een gynaecoloog in opleiding waar ik in het begin bij was aangemeld. Zij heeft mij niet verteld van de gevolgen van PCOS op latere leeftijd, dat hoorde ik dan toevallig via een gepensioneerd gynaecoloog die ik via via tegen kwam. En ze had aangegeven dat er geen sprake was van verhoogd testosteron, terwijl dit helemaal niet meegenomen was met het bloedonderzoek. Omdat ik verder ging in het proces moest ik naar een andere gynaecoloog. Zij is nu ook mijn vaste gynaecoloog. Hier heb ik nu wel een goed gevoel bij. Daarom ben ik toch gebleven. 
Over dat slijmvlies. Ik heb tussen de 5 mg en 7,5 mg letrozol ook geen provera hoeven slikken omdat het slijmvlies heel erg dun was. Ik mocht gewoon meteen weer beginnen met de letrozol (had toen wel een heel klein beetje bloedverlies tussendoor geloof ik). Geen idee of dit ook met Gonal F kan? Misschien goed om inderdaad nog even na te vragen. Als je iemand te spreken krijgt tenminste... Succes!!
Ik heb vandaag inderdaad de laatste provera genomen. Nu afwachten of de bloeding weer exact na 2 dagen komt zoals de vorige keren..

Nou net weer het ziekenhuis gebeld. Mijn progesteronwaarde was 7nmol/l, het kán een eisprong geweest zijn, maar het kan ook nog een restje zijn van de provera. Ik vroeg gister nog of prikken wel zin had vanwege de provera, 'ja dat kan wel hoor dat is je lichaam al uit!' En nu zeggen ze dus weer dat ze het niet weten, ik moet nu zelf kiezen of ik wil afwachten of ik ongesteld ga worden of dat ik primolut wil proberen... ik word er zo moe van, hoe moet ik nou weten wat het beste is? Ik heb hier toch niet voor geleerd? 

@xbelle wauw een vaste gynaecoloog, dat klinkt echt heel fijn... dat doen ze bij ons ziekenhuiss volgens mij uberhaupt niet (als je als een keer een arts te zien krijgt (de meeste zijn geen gynaecoloog maar basisarts) dan is het altijd weer een andere ... Ik lees inderdaad vaker dat meiden met een dun slijmvlies gewoon mogen beginnen zonder eerst een bloeding op te wekken, maar dat doen ze in dit ziekenhuis helaas niet.. Hopelijk komt jouw bloeding netjes na 2 dagen!!
Sorry hoor voor mijn negativiteit hier steeds, ik stoor me gewoon echt heel erg aan de gang van zaken in het ziekenhuis en hier kan ik het van me af schrijven! 

Yes, hehe eindelijk. Bloedverlies sinds gistermiddag!! (Alleen mn borsten doen nogsteeds gigazeer dus dat snap ik niet, maar gaat vast vanzelf over). Het is zo weinig dat ik vandaag maar tel als dag 1 ipv gister, dus maandag dan beginnen met prikken? Eindelijk, ik ben benieuwd, zo fijn dat we weer iets kunnen gaan doen en hopelijk weer een kans gaan krijgen!!! 

@MilouP Super fijn dat het toch op gang gekomen is! Dat kan je dan zo onzeker maken hè.. Nu door naar de volgende stap maandag! 
Bij mij is het gisteren ook op gang gekomen en ik mag ook maandag beginnen met spuiten. Lopen we gelijk!

Goedemorgen allemaal, de beste wensen voor 2022! Dat al jullie dromen uit mogen komen!
@MilouP, yes! Eindelijk! Goed begin van het nieuwe jaar ;) Heel veel succes vandaag met het prikken, komt helemaal goed! En wat je zegt over een vaste arts.. dat heb ik eigenlijk wel een beetje zo ervaren. Voor de reguliere checks of de eicellen groeiden (in gonal-f traject) had ik soms mijn 'eigen arts' en soms een andere arts - dit lag meer aan de planning en de mogelijkheden. Dat vond ik ook niet erg. Was wel altijd bij een fertiliteitsarts of gynaecoloog. Voor alle belangrijke gesprekken (evaluaties, beslissingen maken, uitslagen van bloed etc.) had ik altijd mijn vaste arts. Ik zou je feedback delen - misschien in een mail waar je het makkelijk kan verwoorden. Daar hebben zij ook het meeste aan! En ohja, vooral van je af blijven schrijven! Daar is dit forum voor!
@XBelle, fijn dat het op gang is gekomen!! Ook een spannende tijd voor jou. Ik ga heel hard voor je duimen!
@Liekee, ik zag dat je ook aan provera begint. Ik gun je zó een enorm mooie kans!! Gauw het vorige jaar vergeten en op naar heel veel moois!
Ik had al eerder willen posten, maar even drukke dagen zo aan het eind van het jaar. Ik had op oudjaarsdag een echo in het ziekenhuis, ik was zo enorm zenuwachtig.. gelukkig geen bloedverlies meer gehad, maar ik heb niet heel veel kwaaltjes. Dat maakt je toch onzeker. Maar....het was allemaal goed! Zó ontzettend opgelucht.. het hartje klopt goed en na het meten zag de groei er ook helemaal goed uit. Zo bizar, ik besef het nog steeds niet helemaal. Dit was ook gelijk mijn laatste echo in het ziekenhuis.. dat vind ik ook zo ongelofelijk. Na 2 jaar ziekenhuis in en uit, voel het zo raar. 
Ik wil jullie nogmaals een hart onder de riem steken meiden - hou vol! Het is soms dichterbij dan je denkt. Ik gun het jullie allemaal zo! Ik schrijf misschien wat minder mee want wil niemand in de weg zitten met mijn verhalen, maar als ik iets lees waar ik mee kan helpen dan zal ik zeker even posten! Heel veel liefs!

@xbelle Hoe gaat het prikken? Ook 2 keer geprikt nu inmiddels? Wel 'leuk' dat we gelijk oplopen (liever niet natuurlijk)! Wanneer heb jij je eerste echo? 
@lovie Wauw super, wat lijkt me dat bijzonder om voor het eerst een hartje te zien. Superfijn dat het allemaal goed is!! En heerlijk dat je nu 'ziekenhuisaf' bent! Nogmaals, ik vind het echt leuk om af en toe te horen hoe het gaat, dat herinnert ook weer even dat er na dit traject en veel doorzetten echt iets moois gaat komen! 
dankjewel, het prikken valt me echt alles mee gelukkig :)! Wat apart dat bij jullie de echo's altijd bij een arts zijn en dat het bij ons altijd bij de verpleegkundige is... misschien inderdaad goed om de feedback een keer te delen. Al zou ik alleen de eerste echo in het gonal f traject bij een arts krijgen of 1 echo per cyclus bijvoorbeeld, zou ik echt al veel beter vinden. 
@Liekee Ook aan de provera zag ik, dus ook weer richting een nieuwe ronde prikken. Succes!! 

@MilouP 
Wat vervelend dat je zoveel onduidelijkheid krijgt. Je moet echt duidelijkheid eisen en voor je zelf opkomen heb ik wel gemerkt in het traject.  Ik krijg zelf gewoon fertiliteitsartsen, elke keer weer een verrassing. Wel vaste hoofdbehandelaar. 
Fijn dat je ontrekkingsbloeding is gekomen. Hoe gaat het met prikken? Veel succes! Heb je een echo op CD10?
@Lovie 
Wat een heftige week heb je achter de rug. Hoe fijn dat alles goed was! En hóe fijn dat je ontslagen bent in het ZH! Ik hoop dat je inmiddels een beetje kunt genieten en wennen. Weet je al de uitgerekende datum?
En helemaal eens met MilouP, de verhalen van jou en XBo geven heel veel hoop! 
@XBo wat lief dat je aan mij denkt!

Terug
Bovenaan