Gonal F + Ovitrelle

Wat balen zeg. Ik snap je gevoel wel dat je er bent afgetrapt.. Het schijnt nog echt moeilijk te zijn om cystes te onderscheiden van follikels.
Toegeven aan je verdriet maar ook weer met volle moed verder! Wel fijn dat ze in ieder volgen op oestradiol. Bij mij doen ze dat inderdaad ook, alhoewel ik (gezien de vorige resultaten) het lastig vind om er op te vertrouwen. Bij mij doen ze het voor ze eventueel gaan ophogen. Dus dan in ochtend bloedprikken en dan smiddags hoor ik of ik moet ophogen of niet. 
Ik zit nu op CD12. Ik heb pas op CD17 een eerste meting. Ik had gevraagd of ik al op CD14 mocht komen (De arts zei nog “durf je het aan, CD17?”). Ik had er nog eens over nagedacht en de vorige keer met 62,5 had ik ook geen groei op CD17, dus ik dacht als ik nou eerder kom kan ik eerder ophogen.. maar de verpleegkundige had overlegd met de arts en ik mocht niet eerder komen en ze wilde eerst dat ik +/-14 dagen had gespoten, zo raar.. Vorige keren heb ik al opgehoogd op CD14 en CD15.
Heftig nachtje hier ook nog achter de rug, enorme last van draaiduizeligheid ineens en ook overgeven vannacht.. zou door de gonal-f kunnen komen, maar ik hoop dat het toeval was.

@Liekee Fijn dat jullie die bespreking hebben gehad in het ziekenhuis. De Leo operatie lijkt mij heel spannend, bij mij zeiden ze dat dat nu sowieso niet gedaan wordt door corona, maar verder was ze er positief over. Interessant wat ze zegt over vrouwen met pcos zonder overgewicht, ik heb ook het idee dat ik hier op het forum vaker meiden zonder overgewicht tegenkom dan met… zou dat zijn omdat het bij ons ‘hardnekkiger’ is ofzoiets..?
Wat laat dat je nu pas op CD17 mag komen! Zo duurt het wel lang inderdaad, terwijl ze je juist beter in de gaten zouden houden ?
Snap dat je ivf een grote stap vindt, dit vond ik al met prikken tov letrozol. Maar wel fijn om te weten dat het kan als je zou blijven aanrommelen. Duim voor je dat het niet nodig gaat zijn! 
Die duizeligheid heb ik wel eens gehoord van een letrozolgebruiker, maar nog niet bij gonal f. Bij diegene stopte het een dag nadat ze stopte met de letrozol.. 
@Lovie Ik snap dat alle spanning van de afgelopen jaren eruit komt… Denk goed aan jezelf!
@xbelle Wat heftig dat je zo van het wachtbankje af bent getrapt! Jemig… ik snap dat je je heel rot en verdrietig voelt. Sterkte :(. Bij ons prikken ze überhaupt geen progesteron na de pregnyl trouwens (ze prikken helemaal niks eigenlijk), ik dacht nog ‘moet ik dat niet vragen want ik lees het vaak’. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik dacht dat je altijd wel een eisprong kreeg als je de pregnyl mag zetten, maar niet dus! 

@Hier Vorige week maandagvroeg mn pregnyl gezet, dus waarschijnlijk dinsdagavond een eisprong gehad… dus ik zit nu ongeveer op CD8 (als alles gewerkt heeft zoals het moet werken). Vandaag de hele dag een heel klein beetje lichtroze bloedverlies, dit heb ik nog niet eerder gehad. Heeft een van jullie dit wel eens? Natuurlijk lees je dat het een innestelingsbloeding kan zijn, maar ik doe niet aan wensdenken?. Zal vast gewoon toeval zijn, of door alle gebruikte hormonen komen. Verder veel last van mn borsten, al sinds een paar dagen na de pregnyl. Ik vind het afwachten uiteraard echt heel spannend, al zolang geen kans gehad… maar verder gaat het goed! 

@MilouP oooh dat bloedverlies.. Rot he. Kan idd vanalles zijn. Een beginnende menstruatie maar ook zeker een innestelingsbloeding. Ik hoop natuurlijk op het laatste voor je. 

@Liekee fijn dat je eindelijk je evaluatie hebt gehad. Over het metformine gebruik zijn ze volgensmij de afgelopen jaren ook wel geminderd. Ik snap je keuzes rondom de Leo-operatie volledig. Bij ons waren ze hier ook geen voorstander van. Het bloedprikken op LH deden ze bij mij niet dus daar heb ik helaas geen ervaring mee.. Wel balen dat je toch niet eerder mocht komen, helemaal als de arts in eerste instantie aangaf dat CD17 vrij laat was. Hopelijk zijn je klachten snel weg meid en heb je een goede echo..

@Lovie logisch dat alles er nu een beetje uitkomt bij je, is ook niet gek he na alles wat je hebt doorstaan. Hopelijk neemt het opgeblazen gevoel snel af. Al moet ik zeggen dat ik het ook had. En in het begin was mijn stoelgang top! (ik struggle hier al jaaaaaren mee) maar ben nu toch weer aan de macrogrol gegaan want werd er gek van! Haha. Gaan jullie nog voor de 13 weken echo?

@Xbelle oh dat gevoel van die lage progesteron waarde na alle hoop… Zo kut om het maar zo te zeggen. Het rotte van de Pregnyl/Otrivelle is ook gewoon dat je alle kwaaltjes kunt krijgen en je aan alles gaat twijfelen. Het kan komen door de eisprong, de medicatie of door een zwangerschap. Zo frustrerend. Ik hoop dat je menstruatie snel doorzet en je door kunt gaan met een nieuwe ronde. Fijn dat ze je dan wel meer in de gaten houden d.m.v. bloedprikken in de hoop dat dit niet nogmaals gebeurd, al is het onderscheid tussen een ei/cyste soms gewoon heel lastig..

@xbo Het is inmiddels weer helemaal gestopt en was echt te roze en te weinig voor een menstruatie. Dat begint altijd bruin mij en nog nooit zo vroeg. Maar wie weet komt het gewoon door hormoonschommelingen. Vandaag de hele tijd een gek drukkend gevoel achter mn schaambot. Haha probeer er echt niet mee bezig te zijn en dat gaat ook bestwel goed, kan het goed loslaten, maar dat je er steeds aan herinnerd wordt door gister dan dat beetje bloed en vandaag dat gekke gevoel, haha dat helpt niet?. Maargoed ik ga gewoon afwachten tot op zn minst volgende week woensdag (wss 15 DPO) en als dan mn menstruatie nog niet begonnen is denk ik zelfs tot dat weekend. We gaan het zien ??. En anders iniedergeval heel blij met de overstap naar gonal f, vind het zoveel minder belastend dan de letrozol.
Hoe is het met jou?

@MilouP
Dat ziet er wel goed uit bij je! Ben heel benieuwd voor je! Knap dat je zolang kan wachten, doe ik je niet na met testen haha
Hier prikken ze ook niet op progesteron helaas.
@XBo
Ja laat hé? Maar we wachten maar af. Gisterenavond heel veel menstruatiesteken, wss ook door de gonal. Hopelijk doordat er its groeit!
Hoe is het met jou? 

@MilouP ik ga alsnog stiekem heeeel hard voor je duimen hoor meid. En wat fijn dat je het wel kunt loslaten deze weken! Ik kon dat de ene keer echt beter dan de andere keer.. 
@Liekee  oh jak.. Vervelend al die kwaaltjes nu. Hopelijk is het iets eenmaligs en neemt het niet toe hoe hoger de dosering word.
Met mij gaat het allemaal goed. Ben vandaag 25+2 en heb vanmorgen de glucose test gehad, ook die was keurig dus dat is heel fijn! Verder groeit mijn buik lekker, kan ik nog steeds lekker sporten, blijft het slapen drama en krijg ik langzaam wat kwaaltjes haha. Zoals bij het wakker worden dat mijn bekken zeer doet en ik geen houding vind om te liggen, maar ik klaag niet en geniet enorm. Hoop gewoon onwijs dat het jullie allemaal ook snel gegund is. Vind het moeilijk om dit soort dingen dan hier weer te delen, helemaal omdat het zo goed gaat maar wie weet geeft het ook hoop. Ik denk aan jullie meiden ?

@Liekee Wat vervelend! Komt mij zelf niet bekend voor.. Hoe is het nu met de duizeligheid en krampen? Wanneer heb je de eerste echo? Was dat vandaag? Of morgen? Hopelijk heb je daar je klachten ook even kunnen bespreken. Hebben ze daar nog iets over gezegd? 
@Milou P Spannend! Kan het me helemaal voorstellen die klachten. Dat drukkende gevoel herken ik wel, daar had ik vorig weekend ook last van. De bloeding niet, hoop echt voor je dat het een goed teken is! Knap dat je in ieder geval het voornemen hebt om zo laat mogelijk te testen. Hopelijk kom je de komende dagen een beetje rustig door!
Gek dat het zo verschilt per ziekenhuis hoe ze daar mee om gaan met het prikken van progesteron, lh etc. Ik ben nu opzich wel blij dat ze het gecheckt hebben, anders was je er volledig vanuit gegaan dat je gewoon een eisprong hebt gehad.. 
@XBo Klopt, het is even alsof je weer keihard op de grond terecht komt. Maar goed, we gaan weer door.. Ik hoop dat het bloedprikken de komende ronde gaat helpen en dat er dan eindelijk een keer een eisprong volgt.. Lief dat je nog vaak mee leest en meekijkt en heel fijn om te horen dat het goed met je gaat! Het geeft inderdaad hoop en ook moed om gewoon door te blijven gaan. 
Hier gaat het inmiddels wel weer beter. We gaan weer door naar de volgende ronde. Het is me alleen nogal onduidelijk hoe en wat. Afgelopen week gaf de verpleegkundige aan dat ik op dag 3 van de cyclus terug moet komen voor een echo. En als er geen menstruatie kwam dan moest ik zelf maar even kijken wanneer ik wilde komen. Alleen heb ik tot nu toe nog helemaal geen menstruatie en die gaat geloof ik ook niet komen. Voel niks aan mijn lichaam en ik heb natuurlijk ook geen eisprong gehad, dus lijkt mij een menstruatie ook niet logisch.. Ik denk dat ik morgen maar ga bellen voor een echo. Wil nu zo snel mogelijk duidelijkheid over de situatie daar binnen. En dan kan ik ook direct de verpleegkundige weer spreken die het 'ei' toen heeft gezien. 

@XBo fijn dat de suikertest goed was maar jammer van het slapen! Je neemt het voor lief hé? 
@XBelle de duizeligheid is er nu af en toe nog. Maar niet meer zo erg gelukkig! 
Vervelend die onduidelijkheid en logisch dat je doorwilt! Hoe was je belletje?
Hier is het een rollercoaster!!!!
Ik kom net terug van de echo op CD17 en ineens zag ik een groot zwart gat. Een mega ei van 23/24 mm! En aan de andere kant ook een van 23/24! Bizar dat ik nu dus wel reageer op 62,5 en ronde 2 totaal niet. Ik voelde wel wat aan mijn lichaam maar dit had ik niet verwacht. 
We moeten nu heel snel beslissen of we het aandurven met 2 eitjes. Lastige beslissing omdat wij liever geen tweeling willen ivm medische aandoening van mijn vriend. Vanavond mag ik wel de pregynl zetten sowieso. 
Arts zei nu "ik had je toch eigenlijk vrijdag moeten zien", dus ik zei "ja ik had het nog gevraagd..." 
Ze vroeg ook nog of we al seks hadden gehad, maar ik heb me keurig gehouden aan "tot eerste echo beschermd vrijen".... wordt vervolgd!! 

Terug
Bovenaan