Grappige uitspraken....

hallo allemaal,

Wat een leuke uitspraken allemaal.
Onze  man van 2,5 kan er ook wat van. Alleen zijn het vaak van die dingen waarbij ik wel door de grond wil zakken.
Laatst liepen we in de stad en toen zag hij een oude man in een rolstoel....Kijk mama, opa moe!!!! Gelukkig kon de man er zelf wel om lachen.
En een andere keer stonden we bij de bushalte te wachten en stapte er een jongen voor ons in met een tas met Elmo(van sesamstraat) erop.
Nu is hij helemaal gek van sesamstraat maar ja die namen he.... roept hij keihard...mama homo ook in de bus!!!
Maar hoe erg ik me op dat moment ook voelde we onthouden ze!!Kan hij er later zelf ook nog eens om lachen.
Groetjes Mirel
 
Onze zoon van 21 maanden begint nu steeds meer te kletsen, hij heeft hele verhalen waarvan een groot deel nog onverstaanbaar is. Tenminste, hij weet heel duidelijk wat hij zegt, maar wij begrijpen er nog niets van.
Elke keer wanneer we bij de kinderboerderij vertrekken zeg ik altijd: "tot de volgende keer". Het weekend waren we bij opa en oma op bezoek. Bij het afscheid zei meneer: "tote ogge teer". Zijn eerste drie-woordzin is een feit!
Meestal zingen we voordat we gaan eten "smakelijk eten", maar meneer had nogal trek. Voordat het liedje afgelopen was zei hij: "eten"

Groetjes Marieke
 
hallo, leuk om te lezen allemaal. Bij mij zijn de dames (tweeling van bijna 3) ook soms zo bij de hand. Ik hoor mijzelf in hen terug, ahum...
soms (vaak) kan de een de ander beetje pesten, of aan elkaars speelgoed komen, zei laatst de een tegen de ander: "dat mag jij niet doen, anders ga ik brommen!"

Of een keer moest een van beiden niezen, zei ik: moet je nog twee keer niezen, dan krijgen we morgen mooi weer. zei ze: "nee dat hoeft niet, nou is al mooi weer"
Ik heb me dan ook voorgenomen om snel een schriftje aan te leggen, waarin ik dit soort dingen moet opschrijven,
groetjes, Esther
 
mijn zoonlief word volgende week 2. vanmorgen liet hij een hele grote scheet in zijn luier....zat hij geniepig te lachen en toen hij zag dat ik ook moest lachen zei hij:"mama ook waaien!!!!".
 
Hallo allemaal,

Ben bezig mijn zoon van 3,5 te leren om u te zeggen. Hij vraagt dingen op zich heel netjes. Maar bij vreemden of oudere mensen zegt hij je. En ik wil dus dat hij dan u zegt. Hij begint dat nu wel door te krijgen.
Maar het komt er soms wel heel grappig uit.

Hij zegt dan bijvoorbeeld: "Hoe heet je u?" of "Wat doe je u?"
groetjes Chantal


 
Kyna heeft een klein moedervlekje op haar arm. Als ze tijdens het eten een kruimeltje in haar melk ziet drijven, kijkt ze verbaasd van haar beker naar haar arm:'moemek in de melk?'
Ze snapt al aardig dat er een baby in mama's buik zit, maar hoe die eruit komt? Zelf dacht ze uit de navel, maar na veel doorvragen heb ik haar maar verteld dat er een gaatje tussen mijn benen zit waar de baby uit kan. 'Nee joh, daar komt toch poep uit!' zei ze toen gniffelend...
 
mijn nichtje net 2.5jr. kwam de huiskamer bij mijn zus in en zag daar een meneer die aan het kijken was hoe de bedrading liep en hoe de plafond was afgewerkt. ze gaat naar de werkman toe en zegd

"meneer, meneer doet dat maar niet hoor, anders gaat het stuk en dan is mijn mama niet zo blij"

"mijn zus zegd ja ze heeft het bijna onder de knie. waarom mijn nichtje zegd, mama ze heeft niks onder haar knie zitten hoor!"

"oma doet dat maar niet hoor, anders gaan de centjes snel op"

mijn nichtje is echt een bijde handetante, en heeft heel veel van deze uitspraken, waar ze het vandaan haald dat weten we niet. maar ze luisterd e kijk goed naar iedereen en dan ineens komen deze zinnen eruit.
 
Terug
Bovenaan