Grappige uitspraken....

Hallo mijn zoon had ook een leuke uitspraak, hij gaat zijn zwempiloma halen en hij heeft het voetbal ook goed gevolgd dus hij weet nu ook dat er een scheidsscheter in het veld staat haha. Het is inderdaad leuk om dat allemaal op te schrijven, mooi voor later...

groetjes, Erika
 
Bij ons in de buurt is een haventje waar Sinterklaas ieder jaar aankomt.
Altijd als ik langs het haventje rijd wordt dit even aangehaald, zo ook deze keer. Onze jongste (2): kijk mam hier komt Sinterklaas met zwarte Piet altijd in zijn bootje! De oudste (4): Ja, en dan lopen wij altijd met onze champignonnetjes! (...lampionnetjes...)

laatst stootte de oudste zijn kleine teen heel gemeen aan de deurpost.
Huilend kwam hij op me af. Ik vroeg wat hij had gedaan... "Ik stootte mijn kleine pinkje van de voet!"
Tja!      
 

de kat had laatst smorgens geplast in de keuken dat ik beneden kwam. ik bukte haalde de plas weg en riep tegelijk die rot kat heeft ie weer eens GEPIST!

2 dagen later kochten we een pup van een jackrussel en noemde haar lizzy. maar lizzy is natuurlijk nog niet zindelijk... dus bij het eerste de beste plasje was het: MAM LIZZY PIZZY!   inmiddels is de hond voor hem omgedoopt in lizzy pizzy,krijgt dat er maar weer uit haha

esther
 
Ik lees net de hele lijst met al die mooie uitspraken en moet naar aanleiding van Mirella denken aan mijn zoontje van toen ruim 3 (nu 3 en een halluf) toen hij in de supermarkt een oudere meneer in een rolstoel zag..... Dwars over de groenteafdeling heen riep hij "Mama! Mama! Kijk, die meneer is ziehiek hij kan niet lopen!!!"'.......

Ilja
 
Mijn opa, mijn dochters overgrootvader, zat in een rolstoel tijdelijk omdat hij een herseninfarct had gehad en we gingen met haar bij hem in het ziekenhuis op bezoek. Hij ging met de rolstoel mee naar het restaurant om wat te drinken en toen zei ze blij tegen mij: "Mamma, opa Frans ook in kinderwagen!" Die uitspraak blijft er bij ons in de familie ook in!!!
 
Aan mijn zoon (toen twee jaar en 3 maanden) werd, terwijl hij naast mij op de bank zat,  gevraagd: "Zit jij al op schooltje?" waarop hij antwoordde: "Nee, ik zit op de bank!"

Vorige week (hij is nu net 3 geworden) was ik Bassie en Adriaan voor hem aan het zingen (hij kent ze goed en hij vindt de DVD erg leuk). Ik zong uit volle borst (waarna hij mijn zinnetje af moest maken): "Adriaan is acrobaat, en Bassie zit vol.........."           "Kattebak!" (we hebben twee katten).


 
mijn dochtertje houdt erg van boekjes lezen en dieren en dat samen is natuurlijk een leuke combi.
Als ik in het boekje een leeuw aanwijs zeg ik "dat is de mama leeuw en dat is de papaleeuw"
Toen een plaatje met twee papagaaien.
Dus ik zeg dat is een papagaai.
mijn dochtertje "mamagaai"
ik vond het wel grappig.
 
M'n dochtertje van 2 jaar en drie maanden zat naast me op de bank. Ik had een shirtje met korte mouwen aan en plotseling ziet ze dat ik daar een moedervlek heb. Ik zie haar kijken, ondertussen komt ze steeds dichterbij zitten en gaat er vervolgens aan ruiken. Ze ging weer rechtop zitten, kneep haar neus dicht en zei: "Jakkiebakkie, dat stinkt!" Ik zei: "Nee joh, dat is een moedervlekje!"
"Nee, das poep! Bleegh!!!!" Ondertussen zat ze heel erg ondeugend en lacherig te kijken, dus het was echt háár humor!

 
Terug
Bovenaan