Hallo waar zijn jullie allemaal, het is zooooo rustig hier haha

Hey Bibi,

Leuk je weer eens te spreken! Nou die schouderstjes die heelden vrij vlot. 5 dagen op de couveuse afdeling en toen mocht hij mee naar huis. Kleintjes knappen echt snel op en dat is zoiets geks. Wij doen daar wat langer over.

Ik probeer de angst los te laten maar op het moment speelt er bij mij zoveel dat ik er nog niet echt goed aan toekom om er mee te dealen. Ik zit middenin een verhuizing, die staat over 3 weken gepland. Pas als ik over ben en het bedje naast me staat en alles klaar is dan kan ik me denk ik over geven aan alles en me er gewoon op in gaan stellen dat er en heuse bevalling aankomt. Nu komt bij vlagen een angstgevoel naar boven wat ik dan ook weer snel wegdruk maar ik zal er toch echt doorheen moeten he, er is geen keus haha. Komt tijd komt raad...in dit geval, komt tijd komt rust!

Hoe zie jij je bevalling tegemoed?

Hai Peet,

ja, dat was alweer een tijdje terug dat we elkaar "spraken". Inderdaad genezen die kleintjes altijd heel snel, gelukkig wel eigenlijk. Goh, zo'n verhuizing gaat je ook niet in je kouwe kleren zitten. Jee, hoeveel weken ben je dan als je verhuist ? Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu wel weer eens rust wilt. Maar meid nog effies en dan is die rust er. Praat gewoon ook nog eens met je verloskundige over je bevalling. Waren die eersten dan ook vrij grote baby's of ben je zelf erg smal ? Misschien is je kleine nu iets kleiner en kan hij/zij er makkelijker door. Ik ben zelf niet echt benauwd voor mijn bevalling, ik hoop alleen wel dat het wat sneller gaat dan de vorige, toen was het 17 uur lang pret. Het duurde echt eeuwig voor ik aan de 10 cm ontsluiting zat, dus dat mag van mij wat sneller, want toen ik eenmaal mocht persen was hij er zo uit, ruim kwartiertje, weliswaar met wat hulp van de vacuümpomp, maar eruit is eruit. Wat jij ?
Ik moet je ook heel eerlijk zeggen dat ik er nog niet echt mee bezig ben. Ik was bij mijn eerste zwangerschap al heel snel klaar met alles, maar nu heb ik zoiets van, dat komt wel, tijd zat. Maar ja, als je het goed bekijkt, heb je natuurlijk helemaal geen tijd zat, want voordat je het weet is het december. Nou slaat bij mij ook zwaar de zwangerschapsdementie toe en weet ik soms ook niet wat ik nou moet doen. Ik moet vandaag of morgen echt maar eens een lijstje maken met wat er nog moet gebeuren (en dat is nog bijna alles). Een geboortekaartje moet ik ook nog uitzoeken en dan lees ik hier al dat sommigen de proefdruk al hebben of dat zelfs alles al klaar is. Dan dnek ik ojee, ik mag er echt weleens wat meer aan gaan denken. Straks moet alles op het laatste moment en dat is ook niet de bedoeling, want de harde buiken komen nu al af en toe langs.

Nog even over die zwangerschapsdementie en dat lijstje van wat er allemaal moet gebeuren, dat is namelijk geen goede combinatie , ik vergeet echt veel of kan er gewoon niet opkomen.
Wie helpt nog even om één en ander op een rijtje te zetten ? Dingen die ik echt niet moet vergeten bijvoorbeeld.
Thanks

Hey bibi, ben ik weer even,

Die lijstjes die heb ik ook nog niet gemaakt hoor, ik ben momenteel ook erg vergeetachtig. En ik moet zoveel regelen voor die verhuizing dat alles wel dubbelop is eigenlijk. Daarbij komt dat ik nog 2 kids heb die ook vanalles nodig hebben en in hun nieuwe omgeving moeten gaan settelen, dus de school regelen en de sportclubjes etc etc.Ik ben met zoveel tegelijk bezig dat de geboortekaartjes nog echt ver weg zijn en ik heel waarschijnlijk in mijn kraambed met een boek op schoot zit met kaartjes. Ik ben van plan ze pas een week na de bevalling te versturen, dat geeft wat rust.

1 ding weet ik wel en dat is als ik over ben naar het nieuwe huis ik onmiddelijk mijn ziekenhuistas ga klaarmaken en voor de kids ook een tas of koffertje, klaar om te gaan haha...misschien is dat ook iets voor op jouw lijstje bibi?

Hey Bibi,

Vergeet ik nog antwoord te geven op je vragen ook. Nee mijn kindjes waren niet groot tijdens de bevalling en ik ben niet te smal daar is al naar gekeken. Waar het aan lag weten ze tot op heden niet. Ik zelf gok op de omstandigheden, ik had een verre van ideale partner in die tijd en ik was meer met hem bezig dan met bevallen want hij zat dronken naast mn bed in het ziekenhuis. Ik vermoed dat het hem daar in zit. Dit keer zal dat totaal anders zijn want ik heb een hele lieve vent hihi. Dus ik hoop op de rust en dat ik in mezelf gekeerd te werk kan gaan. Gewoon bezig zijn met bevallen en het kindje er uit krijgen. Moet lukken vind ik zelf haha.

Groetjessssssssss

Ja, die tassen moet ik ook maar eens klaarmaken. Maar wat gaat er nou ook alweer in die ziekenhuistas ? Pyjama, klein pakje baby, controlekaart verloskundige en..... tja, dan ben ik het spoor bijster, ooohh erg hè. Ik vind dit zelf heel vervelend, maar ik weet het dan gewoon niet meer .

Ik kan me overigens voorstellen dat je toen niet echt met je bevalling bezig was, Petra, gelukkig heb je nu een goeie vent die wel aan jou denkt .
Het komt best goed.

Groetjes

Het ponsplaatje van het ziekenhuis, camera!!!! Verder schone kleding voor jezelf en zoals ik ergens las wat wel een goeie is ook een schoon shirt of hemd voor je man haha.

Ehhh borstel? Deo! tandenborstel als je eventueel moet blijven he en natuurlijk gewoon wat lekkers voor jezelf waar je zin in hebt. Ehhh volgens mij zijn er nog wel meer dingen. Ik weet het ook even niet meer. Gewoon ondergoed, geen strings hahah..gaat niet met kraamverband..ehh verder nog iets? Ik denk dat we alles eens heel goed op een rijtje moeten zetten haha.

Ik denk dat het dit x idd gewoon goed gaat komen met die bevalling. Hopelijk krijgen we die droombevalling he bibi. Zou erug prettig zijn.

Nou petra, je hebt me niet afgeschrikt hoor. maar het lijkt me wel pittig, waar jij doorheen bent gegaan.

ik schrik meestal meer van de bevallingen die op tv komen (daar pikken ze volgens mij altijd de heftigste gevallen uit haha)   Over die programma's gesproken he...toen ik nog niet zwangerw as begin v/h jaar werd ik doodgegooid met die programma;s. Ik vind het leuk om ze te bekijken hoor, zo niet, maar toen waren er heel veel op (de kraamafdeling, bevallingsverhalen etc) en nu niets meer. Of mis ik dat?

Terug
Bovenaan