Hallo zijn jullie er nog?

He JUF, ben ik weer.
Ja en wat is achterlopen? Want een gemiddeld kind bestaat niet. Ik vind het juist leuk dat ieder kindje zijn/haar eigen tempo heeft. En dan vordert de grove motoriek misschien niet zo maar dan zijn ze bijvoorbeeld wel heel goed aan het oefenen met de fijne motoriek. Valt minder op maar is wel heel belangrijk. Of ze besteden op dat moment meer tijd aan het luisteren naar taal. Ik hou dus niet zo van de term achterlopen.

@ Daisy, goed geregeld. Ik sta voor de klas. Heb een bovebouw op een basisschool

@ ida, je hebt helemaal gelijk. Ik zou beter moeten weten als montessoriaan. Dat weet ik ook eigenlijk wel. Ik heb wel vertrouwen in mijn meisje.

Da's dan inderdaad mooi geregeld Daisy. En inderdaad heerlijk om te werken zonder management. En als je het niet erg vind om vaak 's avonds laat naar bed te gaan, dan is er niks mis mee. Ik zou het niet kunnen, want ik val 's avonds om half tien echt om en dan ga ik dus naar bed.
Ik werk adm. medewerker en werk vier dagen in de week van half acht tot vier uur.

lonneke is van 30 oktober. ook via keizersnee.
Ze lag met haar tenen bij haar neus en met de kont onderin.

51 cm en 3678 gram.

Ze heeft nu al 6 tandjes en de 2 hoektanden komen er ook aan maar daar integen heeft ze zich nog maar 2 x omgerold op haar buikje en kruipt ze dus bij lange na niet....................

Maar zet je haar neer op de bank of grond, dan zit ze als de beste. ze ligt altijd heerlijk te spelen op haar rug en verveelt zich dus echt niet...........................................

Juist; ook Lonneke doet doet alles op haar manier en in haar tempo. Geweldig toch?
Heb ik jou toevallig op het zomerforum over de bevalling "gesproken" of haal ik je nu door de war met iemand anders?

Maria Montessori was een ontwikkelingpedagoge. Haar visie bestaat vooral uit vertrouwen in het kind zelf. Het kind geeft zelf aan wanneer het wat nodig heeft en ontwikkelt zichzelf. De leerkracht of begeleider heeft dus geen sturende maar een volgende rol. Eigenlijk precies wat jij net schreef.

Ik werk 3 dagen. Vind jij 4 dagen zwaar Ida? Ik begin net pas met werken dus kan nog niet goed zeggen hoe het bevalt

Terug
Bovenaan