Hallo zijn jullie er nog?

En bij de therapeute zet ik mijn dag ritueel weer op de rit..
Mijn dochter heeft een schema, maar ik heb dat dus blijkbaar ook nodig om mezelf goed te voelen. Gestructureerd.. en afgewisseld met "leuke" dingen die me geen bal meer boeide. Verplicht oude hobbies oppakken dus. Wat trouwens los MOET staan van mijn dochter. Dat is namelijk mijn strubbel-punt.. ik ga teveel in mijn dochter en haar dingetjes op.

Wat goed zeg, Debby. Ja, zo moet ieder toch iets vinden wat bij haar past om alles te verwerken en op een rijtje zetten.

Issie, is het oke of loopt het effe niet lekker?

ja issie... commentaar ajb.. gooi het eruit....  en gooi  je haar los

Ik heb even mijn zorgplan van de therapie van destijds opgezocht, daar staat oa in;

Cliënte geeft aan al lange tijd onzeker te zijn. Ze hecht daarbij veel waarde aan de beoordeling van anderen. Wanneer anderen een opmerking over haar maken (situatie), ziet ze dit als een persoonlijk falen (gedachte) en kan ze daar somber van worden(gevoelens).

Het trucje was dan om alles te ontleden. Dus als er iets werd gezegd, moest ik mezelf een paar vragen stellen. Weet alleen niet meer precies wat, maar het kwam er op neer dat ik realistisch moest bekijken of er idd gezegd was, wat ik dacht.
Op den duur hielp het wel, moet ik zeggen en kwam ik erachter dat ik idd vaak te negatief dacht, terwijl dat helemaal niet gezged was.
Kunnen jullie het nog volgen??

quote: debby mv BElanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-09-2007 20:52:04'));

ja issie... commentaar ajb.. gooi het eruit....  en gooi  je haar los

Sorrie, ik wist ff niks te zeggen.
Zit gewoon mee te lezen.
Ik ben echt moe...kan niet meer zo snel denken.

ja dat heb je wel eens... rustig aan hoor, wilde je een beetje opbeuren

En ja Sil.. ik volg het nog wel! waarom en hoezo vragen stellen oid.

Ja hoor Sil, ik kan het wel volgen.
Vaak beoordeel je iets wat gezegd is veel negatiever dan dat het bedoeld is.

quote: debby mv BElanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-09-2007 20:57:16'));

ja dat heb je wel eens... rustig aan hoor, wilde je een beetje opbeuren

En ja Sil.. ik volg het nog wel! waarom en hoezo vragen stellen oid.

Ja, dat snap ik wel!

Terug
Bovenaan