Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hallo dames!

Mijn nichtje is gistermiddag weer thuis gekomen, ze drinkt weer goed en is weer alerter. We zijn vandaag op kraamvisite geweest. wat lijkt Chiara alweer groot als je weer zo'n pasgeboren babytje ziet...! Ze leek wel een sumo-worstelaartje naast dat kleine hoopje! Nadina is erg schattig, heeft een enorme bos blond haar en weegt maar 2780 gram. We hebben wat foto's gemaakt van de baby's samen, leuk voor later. m'n schoonzus is alweer aardig op de been en blij dat de kleine nu thuis is. Ze krijgen nu nog 2 dagen extra kraamzorg omdat Nadina in het zh lag, dus ze kan nog even genieten van de hulp in huis.

Wat naar dat Roy zo slecht in z'n velletje zat bij jouw ouders. Hij zal wel hardstikke moe zijn geweest toen hij thuiskwam. Ging het thuis wel weer snel beter met hem?
Wij zijn zelf heel veel op pad met onze kids. Chiara neem ik overal mee naartoe, ik denk al vanaf de 2e week. Boodschappen doen, winkelen, naar Meppeldag, vrienden en familie, etc. Maar ze slaapt ook erg goed in de maxi cosi en de wagenbak. Alleen 'savonds is ze wakker en heeft ze soms nog een huilmomentje, verder horen we haar (behalve als ze op haar baby-praatstoel zit..) niet.
Ik denk dat ze, als we naar Italië gaan, wel even van de regel zal zijn, maar ze is gelukkig al het een en ander gewend.
Vandaag zijn we eerst naar m'n broer geweest (Lelystad) en daarna door naar Almere, naar mijn schoonouders. We waren pas om 20.00 thuis.
Misschien heeft Roy meer behoefte aan regelmaat en een vertrouwde omgeving?

Ik hou het even hierbij, mail morgen wel weer verder, want Chiara ligt al in d'r bed en wij willen ook op tijd onder de wol vandaag. Afgelopen nacht hebben we slecht geslapen omdat we steeds werden lastiggevallen door een legertje muggen dat zich erg goed kon verstoppen zodra het licht aan ging. Uiteindelijk hebben we er gedurende de nacht zo'n 5 a 6 omgelegd, maar er waren er nog meer... Nu hebben we een klamboe, dus dan liggen we veiliger!
De kinderen slapen alledrie onder hun eigen klamboe, dus er valt bij ons niets meer te halen voor die zoemende beestjes!

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca en Marloes,

Muggen zijn irritant!! Ik haat die beestjes, als ik ze
al hoor zoemen dan moeten ze dood, anders slaap ik niet.
Gelukkig hebben wij 2 weken geleden horren laten plaatsen voor
alle slaapkamerramen, dus ook die van Roy.

Ik denk ook dat Roy behoefte heeft aan veel regelmaat. Het ene kind kan natuurlijk beter tegen drukte en verandering dan het andere. Ik had gehoopt dat we hem overal mee naar toe konden nemen, maar als hij dan de volgende 2 dagen enorm van slap is, hoeft het van mij niet. Dat is het niet waard. Juist nu het inbakeren zo goed gaat, maar even rustig aan doen. Dat heeft ook een periode van 6 weken gewenning nodig....

Marloes, ik heb je mail dus ontvangen!   thanx.

Ik heb nogsteeds een kraambed in de woonkamer staan, die nodig opgehaald moet worden. Dat zou na 3 maanden automatisch gebeuren maar ik heb nog geen thuiszorg-mensen gezien hier! Dus maar even gebeld, donderdag wordt ie opgehaald. Op zich wel makkelijk want ik ging er vaak even zitten/liggen te voeden (zo'n lekkere hoogte waar je zo even op gaat zitten!) maar ik heb nu alles aan kant en dus moet dat bed ook uit de weg. De kaartjes hangen overigens nog wel, vind het zo gezellig staan.. ik kan ze niet weghalen nog!!!     Ben wel begonnen met het fotoboek voor Roy.. leuk werk!   Alles bijgewerkt tot nu toe.

Roy slaapt ook door!! Sinds drie nachten nu. Heerlijk!
Mijn borsten staan dan wel op springen (hebben jullie dat ook zo erg) en ik heb zelfs een keertje om 3 uur 's nachts zitten kolven omdat ik niet meer fatsoenlijk kon liggen slapen. Maar het doorslapen is echt fijn! Om ongeveer 21./30 uur laatste voeding en dan pas om 6.00 uur weer!!   Dan gaat bij ons buiten de vakanties om ook de wekker van manlief, dus gewekt worden zouden we anders toch wel !!

Ja ik heb laatst nog een setje gekregen wat te klein was, maat 56. Toch maar eerlijk gezegd en ik kon het ruilen! Was  erg leuk stoer setje en vind het zonde als het meteen ongebruikt in de kast komt! De visite vond het ook leuk dat het nu tenminste wel gedragen wordt!
Verder niet echt onbruikbare dingen gekregen. Veel speelgoed al, voor strakjes dus dat komt vanzelf. En heel veel kleren. Hebben jullie ook vooral kleertjes in maat 62??   Daar heb ik echt het allermeeste van en ik vrees dat elk shirtje welgeteld 1x aan kan wil ik alles een kans geven om aan te hebben!

We hebben sinds zaterdag een videocamera aangeschaft. Zo leuk om Roy te filmen! Vanmorgen hebben we zijn badritueel vastgelegd op film... inclusief een heerlijke schaterlach erop!

Ik ga even wat in huis doen... tot snel !

Hoi dames,

zo he he, eindelijk tijd voor een berichtje. Ik heb vanacht tot half twee achter de pc gezeten om een fotoboek te maken van de kraamtijd. Die mail ik naar het kruidvat. Hardstikke leuk, maar enorm veel werk!!! Daarna had ik geen fut meer om wat anders te doen op de computer.

Bianca, hoe is het met je nichtje? Wat fijn dat ze weer thuis is. Zo'n klein hummeltje hoort toch lekker thuis bij haar ouders te zijn.

Happy, je had gevraagd hoe we het doen met weg gaan. Dat doe ik wel met Stijn, maar ik merk daarna wel dat hij van slag is. Dan wil hij, of niet slapen, of hij slaapt juist heel veel. Gistermorgen ben ik even naar de stad geweest. Daarna heeft hij bijna heel de dag niet geslapen. Om negen uur is hij op bed gegaan en tussendoor is hij alleen wakker geworden voor voeding om half vijf.

Zo in de vakantie neem ik Stijn s'morgens bij me in bed als hij rond zeven uur wakker is geworden voor een voeding. Dan valt hij naast me in slaap en zie je af en toe zijn oogjes een klein beetje open gaan en dan vervolgens een grote glimlach, waarna hij weer heerlijk verder slaapt.

Bianca, ben je al helemaal klaar voor de vakantie? Krijgen jullie alles wel mee? Ik had goede hoop dat het eindelijk hier ook zomer zou worden, maar het is maar voor een paar dagen. Balen...

Happy, hoe gaat het met filmen? Heb je een digitale camera of een met bandjes? Ik heb er nog één met bandjes, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat die al jaren ongebruikt in de kast ligt. Af en toe filmen we een stukje met de digitale fotocamera.

Nou dames, ik ga nog even een was ophangen, want Stijn ligt nog heerlijk te slapen en de mannen zijn een dagje naar het verkeerspark. Vanmorgen heb ik al flink gesnoeid in de achtertuin. Heerlijk!

Bianca, ik wens jullie een hele fijne vakantie.

Groetjes van Marloes

Hallo dames!

Da's alweer even geleden dat ik geschreven heb hier, maar het is een drukke week. Ik ben dinsdag in Maastricht geweest met Milan en Chiara, want Roelof moest daar de ochtend werken. Milan, Chiara en ik zijn lekker gaan shoppen. We zijn die dag ook nog met de trein naar valkenburg geweest, want Milan wilde graag weer eens in de trein, dat doen we eigenlijk nooit. Jòia logeerde bij mijn ouders en mijn moeder was met haar (ook met de trein) naar leeuwarden gegaan. Jòia heeft zo'n beetje iedereen in de trein bezig gehouden met enorme verhalen. Over dat haar mama een dikke buik had en dat ze toen een zusje kreeg, en haar broer heet Milan en blablabla. Als ik mijn pincode aan haar had verteld, had ze die ook doorgegeven, dat weet ik zeker! Maar het schijnt erg gezellig te zijn geweest, iedereen moest om haar lachen.

Alles goed met jullie? En met Roy en Stijn?

In Maastricht viel het me alweer op, tijdens het passen, dat ik nog niet al m'n oude maten heb, dus eenmaal thuis ben ik snel m'n bikini maar gaan passen en ja hoor; te klein! Vanmiddag dus maar gauw een andere gaan zoeken, maar nu blijkt dat ik al in de E-catagorie val... Schrok met rot, toen de winkelmedewerkster ermee aan kwam zetten. Hoop dat het gauw weer teruggaat naar m'n oude maten, want voor m'n 1e zwangerschap zat ik in de C en elke zwangerschap is de boel groter gebleven. En ik ben al niet zo groot en fors....
Heb jij dat ook, Marloes?

We hebben het meeste al in de auto liggen, want we willen morgenavond gaan rijden. Morgenmiddag gaan de oudste 2 bij oma spelen terwijl wij gaan slapen thuis, zodat we de hele nacht door kunnen rijden, Da's het prettigst voor de kids, die slapen dan lekker door het eerste stuk. Bovendien is het weer een zwarte zaterdag, dus er wordt topdrukte verwacht in Duitsland.

Vandaag gingen we voor het laatst naar de verloskundige. was alleen even bijkletsen, want alles gaat prima. We hebben weer een hoofdstuk afgesloten...
Ik zou zo opnieuw voor een zwangerschap gaan, maar manlief wil zich het liefst zo snel mogelijk laten helpen, omdat 4 toch wel een lastig aantal is. Hij heeft natuurlijk gelijk,  maar mijn hormonen zijn behoorlijk op hol geloof ik...

Ik hou het hier weer bij, Chiara ligt te pruttelen en we duiken er zo maar in.  
Als ik jullie niet meer spreek; tot ca. 14 augustus!!!!
Enne... Geniet van het mooie weer, ik heb gehoord dat het toch nog zomer wordt hier!!!
Knuffel aan de baby's!

Groetjes, Bianca

hoi meiden,

hier ook weer even een krabbel van mij.
Vriendlief heeft vandaag zijn laatste  vakantiedag
dus we hebben het er even lekker van genomen,
veel wandelen en dagjes weg. Waaronder woensdag
naar Schoorl, noord-holland. Lekker was dat!
Prachtig weer, veel in de bossen/duinen gewandeld
en terrasjes doen. Dat ging heel goed met Roy, die heeft
er weinig van meegekregen!! Heerlijk geslapen en alleen
als ie honger had, gaf ie een brulletje om daarna weer verder
te slapen door al het gehobbel en de zeelucht!

Bianca, wat een fijn vooruitzicht zeg! Nu toch echt vakantie!
Geniet er lekker van met zn allen... en tot midden augustus!

Roy moet dinsdag zijn eerste prikjes hebben bij het cs.
Marloes, heb jij altijd voorzorgmaatregelen genomen hiervoor??
(want Bianca ik neem aan dat jij dit niet meer leest op tijd)
Ik bedoel.. een zetpilletje ofzo? En ik las ergens dat VSM een zalfje heeft om na de tijd de pijn op het plekje van de prik wat te verzachten?

Het wordt erg warm dit weekend he!!
Zo ook op Roy zijn kamertje dan, die ligt op het zuiden en meneertje is ook nog gebakerd. Wordt dus weer zweten en veel badjes/tummytubjes voor hem denk ik...

Oei hij roept me, denkt dat ie honger heeft!
PS hij is inmiddels alweer 5,2 kg. Gaat zo snel!!

Fijn (warm) weekend en geniet ervan

Hoi Marloes en Happy,

Even een klein laatste berichtje van mij voor we op vakantie gaan.
De grootste 2 kids zijn bij opa en oma, Roelof ligt te slapen en Chiara nu ook weer, nadat ze mij heeft wakker gemaakt net. Straks halen we de kids op en eten we wat bij ze en dan de kids naar bed en dan na de laatste avondvoeding van Chiara op pad.
De koffers staan al in de auto en het huis is helemaal netjes. We zijn nog nooit zo georganiseerd op vakantie gegaan! Heb net de laatste was uitgehangen en opgevouwen.

Happy, ik smeer altijd met Arniflor (homeopatisch, volgens mij idd van VSM) als de kids net een prik hebben gehad. Ik neem meestal natte washandjes mee in een zakje in de luiertas en de arniflor. Na de prikjes doe ik meteen de washandjes erop en dan smeer ik er Arniflor op. Dat stopt de zwelling een beetje. Baby's mogen een zetpil  paracetamol in lage dosis, maar dat vertellen ze je vast op het cons. bureau. Onze kids hebben er meestal pas tegen de avond serieuze last van. Dan zijn ze ontroostbaar en huilen hartverscheurend. Dan is het tijd voor de zetpil, een warm badje en lekker slapen!
Heel veel sterkte met Roy's eerste prikjes, zo zielig en naar om je kleintje pijn te zien hebben....
Oja, Arniflor is ook ideaal na een keer stoten of een valpartij, dus je hebt er zeker lang "plezier" van. Bij ons vliegt het er periodes door met die grote boeven!

Heb de banner maar weer eens opgezocht, maar volgens mij klopt ie niet helemaal...

Fijne zonnige dagen en tot over 10 dagen!!!

Groetjes, Bianca

Hoi Happy,

ik ben nog niet gesmolten hoor. Afgelopen zaterdag hebben we heel de dag visite gehad en gisteren heb ik lekker bijgeslapen en hebben we (volgens Tom) barbie gekuuwd. Mooi he, die logica van een zevenjarige. Verder heb ik gisteren de tent in de tuin gezet, waar Tom, Rick en pappa vanacht in hebben geslapen. Vandaag heb ik een poetsdag. Vanmorgen heb ik de schuur uitgemest, onze slaapkamer en die van Stijn een grote beurt gegeven en de badkamer is ook niet aan mijn gepoets ontkomen. Verder heb ik nog een enorme berg was staan strijken en hebben er alweer drie wassen buiten gehangen die dus ook weer moesten worden afgehaald, gevouwen en gestreken. Straks ga ik de woonkamer nog even onder handen nemen, want we krijgen morgen logees en dan wil ik alles aan kant hebben. Erg he, van die poetsaanvallen. mijn man wordt er soms helemaal gek van.

Van de week zag ik jullie berichtjes over muggen en dacht ik, goh, daar heb ik helemaal geen last van. Dat heb ik vanacht weer ingehaald, want ik zit onder de muggebluten. Er heeft zelfs een kamikazemug op mijn voet geprikt. Een jeuk dat ik ervan heb. Normaal wrijf ik een blaadje citroenmelisse op de bulten kapot, maar die is verdroogd, dus dat helpt helaas niet.

Heeft Roy last an de warmte? Bij Stijn merk ik niets, alleen dat hij wat vaker wilt drinken. Maar dat heb ik zelf ook met dat warme weer.

Arme Roy, zijn eerste prikjes morgen. Ik heb bij Tom bijna net zoveel gehuild als hijzelf. Wat vond ik het erg. Ik ben eigenlijk nooit van het smeren of de natte washandjes geweest bij Tom. Bij Rck nam ik wel een nat washandje mee, maar die hoorde ik niet met prikken. Pas sávonds begon hij te jammeren en kreeg dan een zetpil. Stijn krijgt de zeventiende zijn prikjes. Ik ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren. Ik ben ook heel benieuwd hoe zwaar hij is en hoe lang, want ik heb al kleding maat 62 opgeborgen omdat hij er niet meer in past.Ik zei gisteren tegen mijn man dat we nog maar een kindje moeten krijgen, omdat het anders zonde is van alle mooie spulletjes. Hij zag het geloof ik niet zitten, maar vind het wel een goed excuus om de vasectomie nog even voor zich uit te schuiven. Als ik hem moet geloven is dat 1000 maal erger dan een bevalling. Mannen... hij heeft volgens mij nog aambeien van het meepersen tijdens mijn bevalling.

Ik ga nog wat te drinken nemen en de stofzuiger weer pakken.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan