Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi Happy en Marloes,

Ik ben er nog hoor!!!

Gefeliciteerd Marloes!!!!  Ook 30, join the club, zou ik zeggen! Pak je rollator, schrijf je in in het bejaardenhuis en blijf gezellig mailen tot je grijze haren komen!!! Die kinderen... Geweldig hè, dat 30 voor hen al zo oud is! Ik kan me nog herinneren dat ik net zo dacht vroeger. En tja, die 3 ervoor is best even wennen!

Heb je wel een leuke dag gehad Marloes?

Geen veulen nog..... Maar inderdaad wel veel aan het hyven.
Wat een uitvinding is dat zeg! Ik moet toch wel anafabeet zijn geweest dat ik dat nu pas ontdekt heb.
En het is een hele dagtaak erbij, dat heen en weer krabbelen en mailen met bekenden van vroeger, familie en dorpsgenoten. We spreken nu niet af via de telefoon of op het schoolplein, maar via hyves!

Heerlijk weer vandaag hè?! Ik neem me op zulke dagen voor lekker in de tuin te hangen in m'n ligstoel met een flesje water en een boekje, maar als ik dan de tuin in loop begint het al te kriebelen. Gras dat te lang is, onkruid dat lekker is gegroeid, het konijnenhok dat schoon moet.... Pfff! Wordt moe van mezelf! Dus dan maar grasmaaien, onkruid wieden (helaas een grote tuin...) en konijnenbeesten doen. En dan pas onderuit als er bijna weer visite voor de deur staat...
Morgen weer op visite bij een kennis en vrijdag krijg ik 2 collega's (waavan 1 zwanger) op visite. De grote kids zijn dan bij oma in Almere, dus dat is een heel relaxed dagje verder.

Tja, dat spruw, hardnekkig kan dat zijn! Ik heb het met jòia ook eens gehad, het enige dat ik daar nog van weet is dat ik ook erg last had met voeden. Ik hoop dat het gauw weer weg is, Marloes!

Met Chiara gaat het heel goed ook. Steeds vrolijker, veel lachen en terugkletsen op haar manier. Dat moet wel een tweede Jòia (lees: KWEBBEL) worden.... Ze heeft vanavond haar voetjes ontdekt, zat er heel geïnteresseerd naar te kijken terwijl ze ze bewoog op mijn schoot. Wat gaat het snel hè? Het liefst zet ik de tijd stil. Maar aan de andere kant ook leuk dat ze steeds meer contact maken.
Ze vindt mijn haren trouwens ook erg spannend nu. En zodra Roelof haar op schoot neemt, steekt ze hele verhalen tegen hem af in babytaal.

M'n nichtje gaat ook goed. Alweer 2 dagen oud. We gaan zaterdag even kijken, maar ik heb natuurlijk wel al wat foto's gezien. Het enige dat wat minder gaat is de voeding, ze heeft nog niet zo'n zuigreflex. Daarom is mijn schoonzus maar overgegaan op flesvoeding, dat geven ze met een spuitje. Wel wat snel al, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je twijfelt met zo'n eerste kindje. Nu weten ze in elk geval dat ze wat binnenkrijgt.

Hoe gaat het met jouw grote jongens Marloes?
Die van mij hadden tijdelijk de strijdbijl begraven, maar zijn de laatste dagen weer lekker aan het ruziën. En slakken aan het zoeken als ik even binnen ben. Kan ik later alle slakken uit de legodoos halen... Zucht! Maar het gaat snel met de vakantie hè? Nog een paar weekjes en dan is de lange zomervakantie alweer voorbij.
Dan wordt het ook meteen weer een stuk makkelijker mailen! Nu ren ik steeds tussen tuin en verdieping (kids en pc) om even wat te tikken af en toe.

Nou, ik ga weer stoppen, maar beloof plechtig weer vaker van me te laten lezen hoor!!!!

Groetjes, Bianca

Hallo!!!

Wat is het stil hier vandaag...!
Was het leuk in Drenthe, Happy?

Nog even, dan is Roelof ook weer vrij. Dinsdag moet hij nog voor werk naar Maastricht (gaan Chiara, Milan en ik gezellig winkelen daar. Joia logeert dan bij m'n moeder) maar vanaf woensdag is het weer vakantie. Heb er helemaal zin in!
Volgens mij zijn onze mannen zo'n beetje allemaal tegelijk vrij, dus het zal dan wel even stil worden hier!

Chiara heeft gisteravond voor het eerst met mij in het grote bad gezeten en dat was een heel groot succes. Ze heeft heerlijk zitten dobberen, vrolijk lachend af en toe. Daarna heeft ze van 22.30 tot 06.00 uur aan 1 stuk door geslapen.
Heerlijk!

Hoe gaat het met jullie jongens?
Chiara weegt nu ca. 4350 gram en zit nu in maatje 56. De rompertjes maat 50 zitten nu te strak, dus die ga ik maar eens opbergen. Ik ben benieuwd hoe groot ze zaterdag lijkt als  ik d'r  naast m'n nichtje zet. dan lijkt ze vast al heel groot.

Ik ga afsluiten, kruip lekker m'n bed in!
Morgen lekker rustig aan met Chiara, de andere kids gaan al vroeg mee naar Almere...

Welterusten vast en groetjes, Bianca

Hoi dames,

daar ben ik eindelijk weer. Ik heb gisteren gewoon geen tijd gehad om achter de pc te kruipen. Ja, heel even, maar toen kreeg Stijn honger.

Jeetje Happy, wat ben je vlug weer ongesteld geworden. Dat is balen zeg. Ik ben na mijn vorige bevallingen pas weer ongesteld geworden nadat ik met borstvoeding was gestopt. Ik hoop dat dat nu ook het geval is.

Gisteravond heeft Stijn om acht uur zijn laatste voeding gehad en hij werd pas om kwart over vier wakker voor de volgende. Ik denk dat ik vanavond hem maar wakker maak als ik naar bed ga en dan kijk of hij tot morgenochtend wil doorslapen. Ik vind het altijd wel een beetje eng en ga dan ook veel kijken of het nog wel goed gaat.

Woensdagmiddag had ik mezelf ertoe gezet om de stad in te gaan op zoek naar wat t-shirts. Wat een rampenplan. Ik ben overal geweest, bij de V&D, bij de Hema, Leads, Esprit (die was te duur om voor een paar weken wat aan te schaffen) en zelfs bij C&A en H&M ben ik binnen geweest maar daar koop ik nooit wat uit principe, want de meeste kleding die daar wordt verkocht wordt door kinderen gemaakt voor een hongerloontje. Na lang zoeken heb ik eindelijk een t-shirt bij de Hema gekocht. kom ik thuis, is het een strak model. Dus ik moest gisteren weer de stad in om hem terug te brengen. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik kijk straks wel of ik bij de Neckerman of Otto ofzo iets kan bestellen wat thuis wordt bezorgd, want ik heb er zo'n hekel aan.

Bianca, wat lekker dat je een dagje alleen met je kleine meid bent. Ik ben volgende week een dag alleen met Stijn, want de jongens gaan met pappa naar het verkeerspark. Over twee weken is het op het circuit Rizzla Racing Day en daar gaan ze ook heen. Ik vind daar niets aan dus blijf ik lekker thuis.

Vanmorgen toen ik Stijn ging aankleden viel het me ineens op dat hij probeert zijn hoofd op te tillen als ik hem uitkleed. Als ik Stijn op zijn buik in de box leg doet hij zijn hoofd amper omhoog, maar als ik hem op het aankleedkussen op zijn buik leg om hem lekker in te smeren tilt hij zijn hoofd helemaal op. Hij kan dan naar buiten kijken en vind dat geweldig.

Hoe gaat het met jullie schoonmaakbuien? Ik kan nog steeds de hele dag bezig zijn met poetsen en opruimen en weggooien. Er gaan een heleboel potten groene zeep en flessen schoonmaakazijn doorheen. Van de week heb ik maar nieuwe tandenborstels gekocht zodat ik de oude kon gebruiken om de voegen van de keuken en badkamer te boenen.

Wat heeft het gisteravond hard geregend zeg. Niet normaal meer. Ik hoorde het water in de wc tekeer gaan en toen ik ging kijken spetterde het omhoog. Het was gelukkig alleen schoon water. Mijn man heeft na de regen de wc goed geboend en vanmorgen was de gemeente gelukkig al bezig met de putten. Bah.

Bianca, ga je volgende week weg? Ik dacht eigenlijk vandaag al. Jullie vertrekken toch op een vrijdag?  Het blijft hier tot half augustus nog slecht weer, helaas. Daarna wordt er een hele warme periode voorspeld.

Ik heb voor Stijn ook al een hele stapel kleding gweggelegd in maat 56 die hij niet meer past. Ik wil hem zo graag nog even klein houden, maar hij word al zo snel groot. Bianca, ik zal je zo wat foto's mailen. Happy, dat wil ik ook wel naar jou doen, maar ik heb je mailadres net. Als je wilt mag je je mailadres wel sturen naar bobje@kpnplanet.nl. Dat is een oud adres, genoemd naar onze poes Bobbie. Kijk maar. Als je dat doet zal ik je vanaf mijn eigen mailbox die ik dagelijks gebruik wat foto's sturen als je dat leuk vind. ik ben ook wel heel benieuwd hoe Roy er nu uit ziet.

Nou dames, de wasmachine is weer klaar. Ik ga nog wat doen zolang Stijn slaapt.

Groetjes van Marloes

daar is de banner weer. het is zo lang gegelden dat ik die heb neergezet.

Hoi Marloes en Happy!

Heb niet zo'n goed nieuws vandaag; mijn kleine nichtje ligt in het ziekenhuis! Ze deed al niet zo geweldig met drinken,  en gisteravond wilde ze niets meer en  volgens m'n schoonzus viel ze ook weg tijdens het voeden. Het is hun eerste kindje, dus misschien is het wel heel normaal, maar de verloskundige kwam later ook kijken en die vond het toch verstandig dat ze even  wordt geobserveerd in het ZH. Ze is daar gisteravond laat opgenomen en vandaag zouden ze haar verder  onderzoeken en observeren. Ik  hoop dat het allemaal meevalt....  Ze houden me op de hoogte.

Heerlijk, zo'n dagje alleen met Chiara!
Heb zojuist bezoek gehad van 2 collega's (waarvan 1 zwanger van de eerste) en  ja hoor, die zitten ook al een eeuwigheid op Hyves!  Dat hyves  is vreselijk verslavend!
Chiara ligt heerlijk te slapen, was maar even wakker en viel toen op schoot bij m'n collega's alweer in slaap. Heb er letterlijk geen kind aan.
Ik ben ook zo druk met het huishouden. Het is hier bijna helemaal  netjes nu, dus ik ga zo maar even wat strijkwerk doen.

Was het helemaal vergeten te schrijven, maar ik was al een paar dagen voor Happy aan weer voor het eerst ongesteld. Dat gaat allemaal meteen weer door bij mij. Gelukkig was het maar een paar daagjes en was het nog allemaal heel minimaal.

Heerlijk, dat Stijn zo lang heeft geslapen! Ik was in het begin met Chiara ook weer heel ongerust als ik pas wakker werd als het licht was en  haar nog niet hoorde. Nu begint het wat normaler te worden, maar ik check 'sochtends wel meteen even of alles goed was. Maar in het begin heb ik weleens aan d'r handjes gezeten om haar maar te zien bewegen. Daar schrok ik toen ook nog van, want haar handjes voelden toen heel koud. Gelukkig was er niets aan de hand. Het arme kinde was vast van me geschrokken!

Wij gaan volgende week vrijdag naar Italië. Nog een beetje onwerkelijk allemaal. Roelof hoeft alleen maandag en dinsdag nog te werken. Dinsdag moet hij een halve dag in Maastricht zijn, dus dan ga ik gezellig mee met Milan en Chiara. Kan ik lekker winkelen, en daarna pakken we (als het niet regent......) een terrasje. Dan komt vast dat vakantiegevoel opzetten!

Ah, ze meldt zich voor de voeding, ik hoor haar al beneden!

Groetjes, Bianca

`Hoi meiden!

Daar ben ik weer. Gisteren het dagje Drenthe bij mijn ouders was leuk! Erg gezellig. Roy was alleen door alle drukte een beetje uit zijn doen en laten, huilde van 15.00 uur tot 20.00 uur aaneensluitend. Ik had de doeken mee om in te bakeren etc., etc maar niets hielp.
Dus maar snel na de koffie weer naar huis.
Hoe doen jullie het eigenlijk met weggaan? Dit was eigenlijk de eerste keer dat we echt de hele dag (nou ja vanaf 13 uur) op stap waren. Vermijden jullie dit nog of gaan jullie gewoon je gang  en de kleintjes meenemen??     Ik wil nl. niet dat Roy nu helemaal uit zijn ritme komt. Gelukkig doe ik dit niet vaak, maar eens een dagje weg moet toch kunnen nu Roy bijna 7 weken is????

Wij zijn laatst ook in het grote bad geweest met Roy!
Hij vond het ook schitterend. We hadden hem lekker knus dicht bij ons en praatten veel tegen hem zodat hij het niet eng zou vinden. Nu ik dit type bedenk ik me dat ik het volgens mij al eens verteld heb?? hahha. In elk geval, was leuk. Hij heeft ook nog in bad de borst gehad want die had ie natuurlijk erg snel in de peiling..zo gevaarlijk dichtbij en voor het grijpen!!!

Roy heeft volgens mij wel   veel en vaak last van krampjes. Weet niet zo goed wat ik eraan kan doen. Cinababy gebruik ik al heel lang, ik eet/drink geen gekke dingen zelf, massages voor Roy, warme badjes natuurlijk. tsja. Ik heb nu voor de zekerheid Friso in huis gehaald tegen krampjes. Misschien eens even proberen één flesje per dag ofzo, kreeg dit als advies ook van het consultatieburo. Hoe zit het met jullie kleintjes en krampjes??

Ohhjee ik hoop dat alles goed is met je nichtje Bianca. Hou ons even op de hoogte!! Zo sneu altijd met die kleintjes als er wat aan de hand is he...

Hoe was je verjaardag eigenlijk Marloes??
Ik zal je even mailen trouwens, zoals gevraagd.

Ohja, ik heb de eerste foto's uitgeprint nu en wil ik dit weekend lekker gaan inplakken en voorzien van teksten. Vind ik zulk leuk werk!! Lekker een leuk plakboek voor Roy later van maken!

Nou meiden.. fijne dag nog en alvast goed weekend!

Hoi hoi,

nog even een kortberichtje voor het eten.

Bianca, wat vervelend dat je nichtje nu al in het ziekenhuis ligt. Ze is nog zo klein. Ik hoop echt voor je dat ze vlug weer opknapt. Mag je schoonzusje wel bij haar in het ziekenhuis blijven?

Happy, nog even over de kramp. Als je lang achter elkaar cinababy gebruikt kan je kleintje daar ook kramp van krijgen. Ik geef het nog maar één keer per dag, samen met de vitamine D en K.

Ik heb naar jullie allebei foto's gemaild. Happy, de mailbox waaruit ik ze heb verstuurd is de box die ik altijd gebruik, dus als je me wilt mailen kan je dat het beste daarnaartoe doen, want in die andere kijk ik zelden.

Dames, Tom heeft een enorme dwarse bui, dus ik ga de jongens wat te eten geven en ze gaan vandaag maar eens vroeg naar bed. Dan heb ik ook eens een avondje rust met alleen Stijn en een nieuwe DVD-box van Mcleods daughters.

Groetjes van Marloes

Hoi dames,

Lekker weekend aan het vieren?
Marloes, voor ik het vergeet.. ik heb geen mail van je
ontvangen hoor. Misschien is er iets misgegaan??

Het gaat alles zijn gangetje. Het is in de buurt rustig, ik
merk dat veel mensen op vakantie zijn.

Jullie nog nieuws?
Bianca hoe is het met je kleine nichtje nu??
Groetjes maar weer en tot gauw

Hoi hoi,

zo, ik heb even tijd om wat te plaatsen. Tom en Rick liggen heerlijk op bed en Stijn zit bij papa op schoot te wachten tot ze samen onder de douche gaan. Heel de woonkamer is bezaaid met Duplo, maar dat wordt gelukkig morgenavond weer opgeruimd. Vanaf dinsdag wordt het eindelijk droog buiten.

We hebben vandaag nog kraamvisite gehad en donderdag komen er ook nog kennisen langs. Deze week komt ook nog een buurvrouw met haar dochter en dan hebben we volgens mij iedereen gehad. Hebben jullie ook dingen gehad waar je eigenlijk niets aan had? Wij hebben een setje rompertjes maat 50/56 gekregen. Die zitten nog in de verpakking want Stijn heeft of maat 56 aan of maat 62/68. Ook heeft hij een pakje maat 56 gekregen wat ik de dag daarna bij hem heb aangedaan en daarna kon opruimen omdat hij er niet meer in past. Ik hoop maar dat een van de twee van mijn zusje een jongen is, want dan kan ik veel aan haar geven.

De zomervakantie is alweer voor de helft voorbij. Wat gaat het snel. ik had niet verwacht dat tom en Rick zich zo lang binnen konden vermaken, maar gelukkig lukt dat heel goed.

Bianca, hoe gaat het met je nichtje? Is ze alweer thuis? Je had al geschreven dat het wat beter gaat. En hoe is het met je pony? Is ze al bevallen? Doet ze dat eigenlijk zelf of moet de dierenarts daarbij helpen?

Het lijkt wel of iedereen in mijn omgeving zwanger is. Ik zat daarstraks even op het augustusforum de verhalen te lezen van de dames die in afwachting zijn van hun bevalling en ik dacht: dat wil ik ook! Als ik een zwangere buik zie krijg ik een brok in mijn keel. Mijn man snapt hier niets van, omdat ik zoveel klachten heb gehad deze zwangerschap en de bevalling was ook erg heftig. Nooit vergeet ik meer het gezicht van de verloskundige, die me tijdens de bevalling heeft horen zeggen dat ik het nooit meer zou doen, toen ik met Stijn in mijn armen zat (de navelstreng was nog niet doorgeknipt) en zei dat ik het zo weer zou willen. Hebben jullie dat ook?

Happy, hoe gaat het bij jullie? Wat vervelend dat Roy nog steeds last heeft van krampjes. Stijn heeft al bijna een week geen kramp gehad. Hij krijgt ook geen Cinabay meer. Stijn heeft ook al drie nachten achtereen acht uur onafgebroken geslapen. Happy, ik ga zo nogmaals proberen de foto's naar je te mailen.

Nou, de mannen willen douchen. Weltrusten en tot vlug.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan