Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi Marloes!

Dat poetserige heb ik ook, pfff om zelf gek van te worden!!
Nou, eigenlijk meer het opruimerige. Ik kan geen (spuug)doekje zien liggen of het moet alweer opgeruimd worden en in een of ander kastje gelegd worden, en dat geldt eigenlijk voor alles wat ik vind rondslingeren. Tot grote ergenis van vriendlief want die kan natuurlijk niets meer terugvinden!!

Roy zijn prikjes. Zo zielig, ik heb meegehuild ook!!!
Hij ligt nu net weer in bedje, is eigenlijk de hele dag wakker geweest en wat jengelig. Om 20 uur net had ie wat verhoging, dus ik heb hem ook een zetpilletje gegeven en wat druppeltjes van VSM (speciaal voor verzachting na vaccinaties). Hij kon vandaag wel ín me kruipen, zo superknuffelig was ie, de arme schat.
Ik vond dat als mama natuurlijk niet erg!
Hij was overigens goed gegroeid, boven het gemiddelde!
(die indruk had ik al, zijn billetjes worden al behoorlijk dik, overal trouwens wel lekker babyvet en maatje 56 kon allang niet meer aan!!!)
Hij is nu 5,4 kilo en 60 cm!
Lekker knaapje dus.
En Stijn? Heb je zelf trouwens een weegschaal?
Ik heb er eentje te leen dus de kilo's wist ik stiekem al ;-)

Ik ga even weer film kijken, mijn moeder is hier vandaag gezellig op bezoek en we zitten achter een volle pot thee een film te kijken!
Maar kon het niet laten om even gauw mijn mail en dit forum te checken!
Welterusten alvast, tot gauw!!!

Hoi Happy,

ik weet precies hoe je je voelde met de eerste prikjes. Getver. Als ik er alleen al aan terug denk krijg ik een knoop in mijn buik. Helaas moeten we volgende week vrijdag eraan geloven met Stijn. Ik ben echt zo benieuwd hoe zwaar hij is. Vandaag heeft hij een t-shirt maat 68 aan en dat is gewoon strak. En dat terwijl hij morgen pas acht weken is.

Gisteren en vandaag hebben we mijn schoonzus en zwager met hun dochtertje van twee te logeren gehad. het was even schuiven. Stijn heeft in zijn ledikantje bij ons op de kamer geslapen en mijn nichtje lag in het campingbedje in Stijn zijn kamer. mijn nichtje kan mijn naam nog niet goed uitspreken en noemt me Maboes. En Stijn is Tijn.

Gisteren heeft Stijn zich voor het eerst van zijn zij naar zijn buik gedraaid. Hij was verbaasd dat hij zijn arm niet onder zijn buik vandaan kreeg. Nog even oefenen... het gaat al zo hard.

Ik had nog wat foto's naar je toe gemaild. heb je die nog ontvangen?

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Pfff ik schrik me elke keer het apezuur als ik dit forum opstart,
door het reclameblokje van Pampers (dansende baby!!)
maar goed, ben weer bekomen...

Ja ik heb je foto;s ontvangen, leuk zijn ze en wat een vrolijke foto's. Roy lacht ook steeds meer, vooral de ochtenden zijn favoriet, hij heeft tenminste geen ochtendhumeur!

Ik zal je even wat foto's terugsturen.

Hoe zal het met Bianca zijn, in het warme Italie?
Wij hebben het ook al over Italie gehad thuis, misschien volgend jaar daar kamperen. Lijkt me wel super! Voor het eerste met een kleine op vakantie...

Mooi dat Stijn ook alweer zo  groeit. Ben blij dat het zo goed met ze gaat, maar soms zou ik de tijd wel eens willen stilzetten, het echte kleine-baby is er zo snel vanaf !!!

Nou fijne dag nog en tot spreeks!!

Hoi Happy,

dit is even een heel kort berichtje om te laten weten dat ik ons bericht niet ben vergeten. Gisteren zijn we bij de behangwinkel geweest om behang uit te zoeken voor de kamer van de jongens en daar heb ik meteen behang voor de woonkamer gekocht. Daar ben ik nu dus druk mee bezig. Gisteren heb ik al twee muren gevuld en daarnet heb ik de eerste muur behangen. Ik ga zometeen weer verder, maar wilde toch wat van me laten horen.

Groetjes van Marloes

Hoi Happy,

ik heb mijn behangspullen even aan de kant gezet. Ik ga vanavond of morgen wel verer. Ik ben niet zo geduldig meer en als ik dan niet stop ga ik het afraffelen. Stijn ligt al vanaf twaalf uur te slapen en zal zo ook wel wakker worden hoop ik, want ik sta op klappen.

Wat een lieve foto's van Roy. Wat een mooi slank mannetje is het. Zeker als je mijn Michelinmannetje ziet.

Zou Bianca niet wat zon hiernaartoe kunnen sturen? Ik ben het zat om de hele tijd met mijn jas aan te moeten lopen.

Wij zitten eraan te denken om volgend voorjaar een midweek in een vakantiehuisje te gaan. De jongens vinden dat fantastisch. Ik vind het iets minder, want we zijn anderhalf jaar geleden naar de Heihaas in Putten geweest en daar hebben de jongens hoofdluis opgelopen. Bah. ik krijg de kriebels als ik er weer aan terug denk.

Volgens mij heeft mijn man teveel rollen behang gekocht. Hij heeft veertien rollen gekocht, terwijl ik er volgens mij maar zes nodig heb. Nou ja, dan behang ik volgende week de halletjes ook maar.

Nou, ik ga eens kijken of Stijn al zin heeft om wakker te worden. Gistermiddag wilden we weg en heb ik hem wakker gemaakt. Toen begon hij zo zielig te huilen. Ik krijg een week gevoel in mijn buik als ik eraan terug denk. Het arme kind. Ik hoop dat hij nu wakker wordt, want ik wil nog even naar het centrum om gymkleding voor Tom te kopen. Vanaf groep drie gymen ze niet meer in het ondergoed in het speellokaal maar in gymkleding in de gymzaal. Tom kan niet wachten tot de school weer begint en wilde vanmorgen, nadat we bij de gamma waren geweest voor lijm, langs school naar huis fietsen. Lief he.

Groetjes van Marloes

Hi Marloes,

Jeetje wat ben jij ijverig met je behangen!
Hoe gaat het worden, ik bedoel kleur enzo? Veel verandering?

Ik heb vandaag nog weinig uitgevoerd in huis.
Ja de afwas weggewerkt en de wc's schoongemaakt,
voor de rest ben ik de hele ochtend alweer op sjouw geweest
omdat ik naar de verloskundige moest (nacontrole) voor de laatste keer. Ik kon zelf kiezen of ik wel of niet een inwendig onderzoek wilde, nou nee dus! Liever niet, ik heb verder geen klachten meer dus ik vond het prima zo. Wel lekker even gezellig gekletst en haar natuurlijk bedankt voor alle hulp en steun!!
Daarna een boterhammetje gegeten bij schoonmams en Roy was de hele ochtend gezellig met me mee op pad.

Morgen gaan we lekker een avondje uit met zn tweeen. Mijn moeder komt hier bij ons thuis te oppassen en wij gaan naar Amsterdam, een voorstelling in Carré. Ik had 2 kaartjes geregeld zonder dat mijn vriend het wist, als verrassing.. onder het mom van ''er nodig eens weer samen uit moeten!'' Inmiddels weet hij het en heeft er veel zin in, net als ik.
Ik hoop maar dat mijn borsten dan niet op knappen zullen staan, want een kolf meenemen is erg lastig (tijdens een voorstelling!!)
Ik zie wel.
Ik geef tegenwoordig nog maar één borst per keer, want ik heb teveel melk (had jij dat nou ook niet!?) en dit kreeg ik als advies van een deskundige. Als ik het weer heftig voel toeschieten, haal ik Roy er even vanaf en vang ik die melk op in een doek, hopende dat zijn krampjes wat zullen afnemen. Door 1 borst aan te bieden loopt de hoge melkproduktie hopelijk wat terug!
Maar als ik straks weer aan het werk ga, zal ik toch moeten kolven tussen de voedingen door (voorraadje aanleggen) dus dan zijn we weer terug bij af...

Trouwens.. hoe vaak voedt jij Stijn nu?
Ik om de 3 uur. En meneer slaapt 's nachts al heerlijk 8-10 uren door!!!

Fijn weekend!

Hoi Happy,

ik ben vandaag weer druk bezig geweest. Eerst heb ik de voortuin samen met Tom aangepakt en vanmiddag ben ik verder gegaan met behangen. Het was pompoenoranje gesausd en nu koomt er creme behang op met gele en lila strepen. Ik hou wel van een kleurtje. Ik heb mijn man al gevraagd of hij de plinten wil verven.

O, het eten is klaar.

Groetjes van marloes

Hoi Happy en Biaca,

hoe is het met jullie? Ik heb gisteren gewoon geen tijd gehad om een berichtje voor jullie te plaatsen. Tussendoor heb ik even vlug een dingetje gepost, maar toen ging de wekker die ik had gezet omdat het behang in moest weken voordat ik het tegen de muur kon plakken. Ik ben bijna klaar met de grote delen. Nu nog het rotste stuk achter de verwarming en achter de buizen.

Vanmorgen ben ik bij de gynaecoloog op nacontrole geweest. Hij had een stagiair van een jaar of twintig, met een erg puberachtige uitstraling. We hebben het gehad over anticonseptie en ik heb gekozen voor de minipil. Spiraaltjes zijn tot nu toe niet echt mijn ding. De minipil heeft als voordeel dat je niet meer ongesteld word. Ik mocht er meteen mee beginnen, ondanks dat ik nog geen menstruatie heb gehad. Ik was zo blij dat ik geen inwendig onderzoek hoefde. Hij vroeg of ik ingeknipt ben, wat niet het geval is. Over inscheuren heeft hij het niet gehad en ik ben er ook niet over begonnen.

Ik ben vanmiddag even met Stijn bij de huisarts geweest. Er bleef maar groen spul uit zijn naveltje komen. Vorige week kreeg ik het advies om zijn navel twee maal per dag schoon te maken met alcohol en afgelopen weekend begon het ineens te bloeden. Nu heeft ze het aangestipt met een of ander zilvergrijs krijtachtig goedje. Verder hoef ik er niets aan te doen, want het is gewoon wild vlees. Dat is erg dun en door de alcohol is het gaan bloeden. Stijn heeft heel de tijd heerlijk naar haar gelachen. Nog nooit heb ik een baby gezien die zoveel kan lachen.

Mijn zusje heeft haar 20-wekenecho gehad en alles is goed met de baby's. Bij de één konden ze duidelijk zien dat het een meisje is maar bij de ander was ze niet zo zeker, maar de vriend van mijn zusje denkt dat het ook een meisje is. Ze zei altijd dat ik nog een meisje moest krijgen, waarop min antwoord was dat ze daar zelf maar voor moet zorgen en daar heeft ze dubbel en dwars naar geluisterd.

Weltrusten en tot vlug.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan