Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hallo Happy en Marloes!!!

We zijn weer terug in 't land!
Helaas, moet ik erbij zeggen, want we hoorden alweer op de radio dat het weer herfstweer wordt vandeweek. Nou ja, evengoed toch ook fijn weer thuis te zijn!

We hebben het heerlijk gehad in Italië! Meeste dagen 28 graden of hoger en volop zon, maar ook een dag of 2 wat minder en regen. Was niet zo erg, want we gingen dan lekker op pad.
Chiara heeft het volgens ons ook super gehad, ze is helemaal vertoeteld door ons, opa en oma en oom. Ze heeft alleen maar gelachen en is volgens mij ook weer flink gegroeid, dus we gaan haar morgen maar even wegen.
De autorit ging prima, we hebben Chiara vandaag alleen gehoord als ze een poepbroek had of erge honger had. De ideale baby om mee te nemen op vakantie!
 De andere 2 boefjes, da's natuurlijk een ander verhaal, maar toen we de dvd's in de auto hadden aangezet ging dat ook verder prima.
We hebben in 13 uur van het Gardameer naar huis gereden en hebben nu de kids plat en alvast wat opgeruimd. Straks lekker slapen, ik hoop dat de kids lekker uitslapen morgen.

Hoe gaat het met Stijn, en met Roy? Stijn heeft last van zijn naveltje, las ik?
Fijn dat het goed gaat met je zus en haar baby's Marloes!!! Bijzonder hoor, zo'n tweelingzwangerschap!

Ik hou het even kort, maar wilde me natuurlijk wel weer even melden!!!

Tot gauw weer dames!!!

Groetjes, Bianca

Welkom terug Bianca!!
Fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad en dat alles goed ging.
Is best snel gegaan vond ik, en ik ben niet eens zelf op
vakantie geweest.

Marloes, ook fijn dat de echo goed ging bij je zus.
Dus in elk geval een meid, leuk hoor! Spannend, dat het
zo vlak nou jouw eigen zwangerschap allemaal is he,
en een tweeling nota bene, byzonder! Bij ons in de familie hebben we helemaal geen tweelingen, ook niet in de schoonfamilie

Ik ben ook begonnen met de minipil, alweer sinds bijna twee weken.
Misschien dat ik per januari de Mirena-spiraal wil (dan wordt ie weer vergoed door het ziekenfonds) maar tot die tijd doe ik het zo.
Niet meer ongesteld worden hoeft niet zo te zijn... ik ben het gisteren wéér geworden (2e keer alweer na bevalling en er zat 3 weekjes tussen, grrr) en volgens mijn arts kan het óf vaker zijn dat je ongesteld wordt, óf veel minder, maar dat weet je nooit.
Ik zie het wel. We zijn in elk geval weer beschermd tegen nog een zwangerschap!!!
En jij Bianca, heb je ook alweer anticonceptie geregeld?

Met Roy gaat alles goed. Het jochie lacht ook volop nu, tegen iedereen en bijna elk speelgoed   Zo leuk om te zien!
Hij is alweer goed gegroeid, weer  bijna 300  gram meer dan vorige week (toen bij cb) en sommige pakjes van maatje 62 passen OOK alweer niet helemaal lekker meer, wat gaat het hard!!!!!

En hij wordt  een grote boef. Hij weet soms al dondersgoed dat ie opgepakt wordt als meneer huilt/jengelt. Dan zie ik het eerst even aan, maar als ik het toch te lang vind duren met huilen wil ik hem toch lekker knuffelen en dan opeens als ik hem net in de handen heb, volgt een grote lach!! Ondeugd!     Hebben jullie kleintjes zoiets ook al zo goed door???   Mijn moeder zegt dat ik hem niet moet oppakken als ie zielig doet, maar pas als ie weer stil is. Kun je kleintjes echt nu al verwennen dan???

Tot gauw!

Hoi dames,

hoe is het bij jullie? Hier gaat alles prima. Stijn heeft helemaal geen last meer van zijn naveltje. Hij is vandaag wel wat humeurig wakker geworden. Dat is zo lief om te zien bij zo'n kleintje, maar hij ligt nu heerlijk op ons bed te slapen. De schat.

Bianca, ben je alweer aangepast aan ons natte landje? Ik kan me voorstellen dat het heerlijk was om er even tussenuit te zijn. Gelukkig heeft je kleine meid zich keurig gedragen in de auto. Als ze heel de reis brult lijkt me echt vreselijk.

Hoe is het trouwens met je konijntjes? Wanneer mogen ze weg? En heeft je pony al een veulen gekregen? Dan wil ik natuurlijk wel een foto zien.

Wij hebben gisteren eindelijk de voortuin afgemaakt. We hebben worteldoek met boomschors neergelegd. Dat scheelt een heleboel onderhoud. De achtertuin vind ik wel leuk om te doen, maar voor echt niet.

Happy, hoe gaat het met Roy? Ik las dat je al wat kleding maat 62 hebt weggelegd. Dat heb ik ook. Wat heel mooi is bewaar ik nog, je weet tenslotte maar nooit en de dingen die ik niet meer wil breng ik wel naar de tweedehands kleding winkel en wat echt niet meer kan doe ik in de zak voor de kledinginzameling.

Nou dames, ik ga lekker een bord Brinta nemen en we gaan vanmiddag nog even naar het centrum, want de jongens hebben gisteren geld van opa gekregen voor wat leuks en dat brand natuurlijk in hun zakken.

Groetjes van Marloes

Hoi dames!

Bah, wat een raar weer weer hè? Ik denk dat het kleurtje dat ik in Italië heb opgelopen er zo weer vanaf is. De kids spelen maar binnen, want het ziet er niet zo veelbelovend uit buiten. Er zijn flinke buien onderweg, volgens mij.

Jeetje, wat groeien jullie jongens hard zeg! Chiara zit nu in maatje 56, de rompers beginnen strak te zitten. Ik heb alleen maatje 50 op kunnen ruimen.
Marloes, ik stuur je straks wat foto's van onze kleine meid op vakantie! Ik heb er ook een heleboel op hyves gezet. Ik heb natuurlijk ook even jouw foto's bekeken, Happy. wat een schattig mannetje is Roy!

Chiara ligt lekker te slapen, Milan en Jòia zijn een huis aan het bouwen van Lego en ik heb een flinke stapel was liggen en moet nog een en ander opruimen vandaag. Vanmiddag weer naar zwemles met Milan. Roelof is vandaag weer werken, die baalde dat z'n vakantie weer om is.

Mooi dat Stijn geen last meer heeft van zijn naveltje!

Chiara moet 29 augustus voor de tweede prikken, Jòia krijgt dan meteen ook haar prik. Dat vertellen we haar nog maar niet, want dan wordt het zeker brullen.
De kids zijn erg hyper geweest de afgelopen paar dagen. Misschien is het de overgang van Italië naar huis geweest, ik weet het niet, maar ik ben blij dat de school weer begint maandag. Even weer in het normale ritme, is voor de kids (zeker gezien het weer..) ook erg leuk. Jòia gaat woensdag proefdraaien en dan duurt het nog 2 weken voor ze jarig is.
Ik heb mijn werkrooster alweer liggen, kreeg al van alles over de mail voor het laatste kwartaal. Heb nog helemaal geen zin om weer aan het werk te gaan, gelukkig ben ik nog 5 weken vrij. Wel leuk om bij te kletsen met collega's, maar er zijn aardig wat probleempjes en strubbelingen daar als ik het zo hoor.

De konijntjes passen bijna niet meer in hun hok met z'n allen, maar ik heb ze veel in de puppyren op het gras. Zondag brengen we er 2   naar vrienden in Almere, die hebben het hok al klaarstaan en hun zoontje vindt het erg spannend.
Wij houden er waarschijnlijk 2 zelf, ook omdat we geen idee hebben hoe oud Snuffie nu is.
Eergister hadden we er bijna nog een huisdier bij, Roelof had en klein muisje gevangen in de gieter. Een babymuisje, die de kinderen gevonden hadden op het gras. Dat zijn toch huisdieren die we liever niet hebben, dus Roelof heeft 'm naar het bos gebracht. In Italië hadden we op de laatste avond in de villa een zwarte schorpioen in huis. Brrr, die zijn me toch iets te eng, ik heb 'savonds wel 3x onder alle bedden gekeken voor we gingen slapen. Geen idee hoe gevaarlijk die beestjes zijn, maar groot en eng zijn ze wel, als ze niet achter glas zitten in de dierentuin.

Ik ga me maar eens aan het werk zetten, al heb ik nog niet veel zin....
Fijne dag en tot gauw weer!

groetjes, Bianca

Hoi dames,

wat een vervelend weer vandaag zeg. Ik heb nu gelukkig wel de tijd om even het behangen af te maken. Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik heb ontdekt dat ik nog weleens ben vergeten om achter de verwarming het stof weg te halen, wat erg lastig is met behangen. Ik heb de hele tijd al een kriebelneus. Mochten mijn stukjes tekst wat onlogisch zijn dan komt dat omdat ik steeds wat schrijf terwijl de lijm intrekt. Dat duurt ongeveer vijf minuten per baan.

Jeetje Bianca, wat een beesteboel bij jou. Heb je niet gegild toen je man met een muis kwam aanzetten? Dat zou ik denk ik wel hebben gedaan.  Brr. Dan heb ik nog lieven een dikke spin in huis, want die kan ik nog wel vangen met een pantykousje om de stofzuigerstang en dan opzuigen. Gelukkig hebben we nog nooit een muis in huis gehad.

Nog vier nachten slapen en dan beginnen de scholen weer. Tom wil al twee weken weern aar school en soms wil hij er gewoon even met een van ons langs fietsen. Rick hoeft nog niet zonodig. Hij blijft in hetzelfde lokaal met dezelfde juf en gelooft niet dat hij naar groep twee gaat.

Als ik de stukjes zo op het forum overal lees ben ik zo blij dat ik gewoon borstvoeding kan geven. Al dat gedoe met welke fles en wat voor melk en hoeveel en baby's die niet alles opdrinken. Wat een gedoe zeg. Ik ben wel heel benieuwd wanneer dat lekken ophoud. Soms laat Stijn los tijdens het drinken en dan spuit het eruit.

Daar ben ik weer. Daarstraks moest ik vlug wat doen en heb mijn bericht zo weggedrukt. Ik kan me voorstellen dat je nog helemaal geen zin hebt om te gaan werken, Bianca. Happy, wanneer moet jij weer? Waar gaan jullie kleintjes eigenlijk heen als jullie werken?

Happy, wij laten Stijn nooit jammeren of huilen in bed. We weten dat hij dat alleen doet als er wat is. Meestal heeft hij honger of zit er een boertje dwars. Vandaag heeft hij enorme trek. eigenlijk al een paar dagen. Zal wel een groeispurt zijn. Morgen naar het ctb. ik ben benieuwd.,

Weltrusten.

Groetjes van Marloes

Goedemorgen!

Tja, die beestenboel hier... Lekker dat 't konijnenvolk straks weer slinkt, maar het blijft een grappig verhaal. Met moeite kozen we voor 1 zwerfkonijntje en nu hebben we er 6! Ze zitten met z'n allen in het buitenhok. Binnen hebben we alleen de honden en die leven deels in de kennel, die aan het huis vastzit. Tijdens onze vakantie is onze goudvis (5,5 jr) gaan hemelen, dus  binnen valt het allemaal wel weer mee met de beestenboel. Gelukkig ben ik niet bang voor muizen en hij liep buiten, dat kan ik wel hebben. We zitten hier vlakbij het bos, dus er leeft hier van alles. Als we de honden uitlaten komen we vaak reeen tegen. Ik heb eigenlijk alleen een hekel aan grote insecten, als wespen en dazen.

Ik ben ook blij dat we dat gedoe met flessen uitkoken en schepjes voeding  afpassen niet hebben. Was toch wel erg makkelijk met borstvoeding geven in Italië, je hebt het altijd bij je en hoeft niets op te warmen. Ik zou niet weten wat een magnetron is in Italiaans. Als ik straks weer ga werken gaat Chiara op maandag (dagdienst, 3x per maand) naar mijn schoonmoeder in Almere en verder werk ik altijd de dinsdagavond en  2x per maand  vergaderen op dond.middag. Die momenten past mijn moeder op de kids. De oma's zien het al weer helemaal zitten, die hebben ook op Milan en Jòia gepast en genieten erg van ze. Ik spaar alvast wat b.v. op voor als het zover is. Ik heb vandaag nog precies een maand vrij.

Wij laten Chiara ook niet huilen als ze erg verdriet heeft. Maar je hoort aan het huiltje of er iets is of dat ze gewoon in slaap wil vallen.
Ze ligt nu trouwens heerlijk te slapen in ons bed, terwijl Milan en Jòia spelen in Milan's kamer.

Is het allemaal gelukt met behangen, Marloes? Wat voor kleur behang heb je gekozen?

Fijne dag vandaag dames, ondanks het vieze weer....

Groetjes, Bianca

Hoi dames,

even een korte update. Vanmorgen zijn we met Stijn bij het consultatiebureau geweest voor zijn eerste prikjes. Hij lag zo lief te lachen naar de wijkverpleegkundige en naar ons totdat hij zijn prikjes kreeg. De arme schat. Hij is ook gewogen en opgemeten. Gisteren was hij negen weken en hij is nu al 61 cm en hij woog:6.845 gram. Hij is echt een Michelinmannetje aan het worden.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan