Happy en Bianca, gaan we hier verder?

hoi meiden!

Haha mijn moeder heeft ons dus gewoon ''hard'' opgevoed,
door ons te laten huilen af en toe. Ik vind het maar niks en het lukt me ook niet, dus voortaan ga ik lekker op mn eigen gevoel af en pak ik Roy op als ie me nodig heeft!!! Knuffelen is toch ook veeeeel fijner dan het aanhoren van gehuil... dat gaat me echt aan het hart.

Bianca, wat grappig. Bij mij passen ook beide oma's van Roy op als ik weer ga werken. Ik ga  2 dagen per week werken, waarvan de ene week di/wo en de andere week di/vrijdag. Op de vrijdagen past mijn eigen moeder op, hier thuis (dan blijft ze slapen) en als Roy naar mijn schoonmoeder gaat, is ie dus daar thuis.. maar dat is lekker dichtbij.
Dinsdag over een maand precies ga ik weer aan het werk, dat scheelt dus niet zoveel met jou Bianca.

Borstvoeding is inderdaad handig. Ik ben ook reuzeblij dat ik er geen problemen mee heb, als ik het soms lees.. als kloven, borstontstekingen, moeilijkheden met drinken etc. etc.
Het enige wat ik heb, net als jij Marloes, is erg veel melk:
Bij mij spuit het er ook uit, niet normaal soms!!!!
Dat vang ik soms eerst even op met een doek om vervolgens Roy weer verder te laten drinken, is even wat rustiger voor het jochie!!!
Lekker handig ook inderdaad, moedermelk. Altijd bij de hand, altijd op temperatuur.
Ik heb nog niet echt een voorraadje opgebouwd voor als ik straks weer moet werken. Jij wel Bianca? Het lukt me niet zo, maar heb er vooral niet zoveel zin in!!! Rotwerk vind ik het eigenlijk, dat kolven.
Ben ook heel benieuwd of het kolven straks op het werk gaat lukken!!!! Moet supergeconcentreerd zijn, anders lukt het niet.. nou, het idee alleen al dat iedereen (collega's) dat nare geluid/geronk hoort achter de deur waar ik zit, werkt niet echt mee !!!!

Over een week gebruiken we alweer 6 weken lang de inbakerdoeken. Tijd gaat snel. Vanaf dan mogen we gaan afbouwen, dus dat ga ik volgende vrijdag proberen.. eerst maar eens 's nachts de doeken weglaten, want dan slaapt ie het langst en het meest vast.

Jeetje Marloes, wat is Stijn alweer lekker gegroeid!
En zielig he, die prikjes.. Ik vond het maar niks, ik had zelf meer tranen dan Roy geloof ik ;-)

Fijne dag verder en tot gauw!

Hoi dames,

wat een weer zeg vandaag. Ik ben nog steeds niet klaar met behangen, want ik doe muur voor muur omdat ik anders alles van zijn plek moet halen en dan kunnen de jongens nergensm eer spelen en kunnen ij niet fatsoenlijk zitten met Stijn. Vandaag heb ik niets gedaan, want Stijn is toch wel wat sneu van de prikjes.

Bianca, misschien een domme vraag, maar wat zijn dazen? Ik heb er nog nooit van gehoord.  Van wespen ben ik niet bang. ik ben degene die ze meestal vangt. Heel gemeen met een potje en een oude krant en dan laat ik ze er een week in zitten tot ik zeker weet dat ze dood zijn en dan gooi ik ze in de kliko.

Onze woonkamer was oranje, maar is nu gestreept. Beige met ecru, lavendel en een beetje oranjebruin. Het ging heel makkelijk, de rechte stukken, maar al die bochten en achter de verwarming. Bah. Ik heb mijn man gevraagd om de plinten te verven. Lijk t me leuk.

Vandaag zag ik in een oude margriet een interview met een gezin met tien kinderen. Die krijgen meer dan drieduizend euro kinderbijslag per kwartaal en hadden twee wasmachines. Helaas zijn de mannen niet te porren voor tien kinderen. Tom wil nog wel één baby erbij. Van Rick hebben we geen respons gehad en Stijn vind het wel best.

Ik heb vandaag ook weer iets positiefs gemerkt, want ik pas weer in mijn oude spijkerbroek. Nu nog mijn buikje weg en dan kan ik alles weer aan, behalve mijn gewone beha's, maar dat zal nog wel heel lang duren vrees ik. Ik zit nu in maat 75F en heb het idee dat alles er bijna uitvalt. Hoe moet dat ooit weer in een D passen?

Tom begint te donderstralen dus ik breng de jongens naar bed.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Happy!

Chiara ligt heerlijk te slapen dus even tijd voor een berichtje.
Zielig hè, die eerste prikjes! Heeft Stijn er erg last van gehad? Roy heeft ook al z'n eerste prikjes gehad hè, Happy?
Chiara is over anderhalve week alweer aan de tweede rij toe. Gelukkig werkt Roelof dan thuis, want dan kan hij mee. Jòia krijgt dan ook haar prik en met 2 van die zielige meiden alleen gaan vind ik niets. Mannen zijn daar volgens mij wat makkelijker mee, zo van; is nodig, dus even doorbijten en er geen drama van maken. Wel een relaxte kijk erop lijkt mij, ook voor jòia.

Klinkt leuk Marloes, de kleuren van je nieuwe behang! Wordt vast heel mooi!

Dazen zijn van die buine steekbeesten die je veel in het bos of bij paarden ziet. Kunnen lelijk prikken. Voor wespen ren ik het liefst heel hard weg, maar ik probeer mezelf tot op zekere hoogte in te houden zodat de kids het niet van me overnemen, maar als ze dreigen te gaan landen op mij, ben ik toch ineens "even wat pakken" binnen ofzo, om maar even weg te komen. Ik ga ook nergens heen op vakantie zonder elektrische vliegenmepper!

Ik ben nog niet begonnen met afkolven, stel het steeds maar uit. Maar morgen ga ik de spullen toch echt uitkoken en aan de gang, want we moeten ook oefenen met een flesje geven met Chiara. Daarbij vinden papa en broer en zus het ook leuk om een keer een flesje te kunnen geven.
Heerlijk hè, Happy, nog een maand vrij! Ik ga maandagavond even met Chiara op m'n werk langs, want de bewoners zijn wel erg benieuwd naar Chiara. Ik krijg steeds kaartjes van ze,  en ik hoorde via collega's al wat moppers over dat ik nog steeds niet geweest ben. Ook wel logisch, want ik ben vanaf half april al thuis en Chiara is alweer 2 maanden oud. Vindt het ook wel erg leuk om iedereen weer even te zien!
Leuk dat bij jou ook de oma's op gaan passen! Is vertouwd en scheelt een hoop opvangkosten.

Spannend om de doeken te gaan afbouwen met Roy, maar het lijkt me ook wel lekker voor jullie (en hem?)  als het eenmaal zover is.
En wat is Stijn al groot Marloes! Chiara zit nu op 4510 gram en dat vinden wij al heel wat. Maar ja, ze was ook een ukkie natuurlijk!

Nou, ik ga zo lekker m'n bed opzoeken!

Welterusten en tot gauw!!!

Bianca

Hoi Bianca en Happy,

wat een gedoe zeg. Doe ik mijn best om een foto toe te voegen krijg ik het niet voor elkaar. Ik hoop maar dat iemand op mijn poging reageert en mij verder kan helpen.

Hierbij nog een poging, maar ik zie hem zelf niet dus ik vrees dat het niet is gelukt. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Bianca,

Marloes werkt die link niet die ik ooit op het juni-forum
heb geplaatst, over foto's plaatsen?
Ik moet er zo vandoor maar als ik later vandaag tijd heb,
dan zoek ik die link even weer voor je op, zal wel ergens onderaan dat forum staan inmiddels.. denk ik.

Enne.. alweer je oude broeken aan? Pff dat red ik helaas nog niet.
Waren jullie veel aangekomen totaal? Ik 18 kilo, vind ik nogal wat. Ben inmiddels 10 kg ervan afgevallen... en wordt vervolgd!
Ik zit nu nogsteeds in een ''tussenfase'' qua broeken. Ik had altijd één hele lekker spijkerbroek maar voor de zwangerschap was ie te groot, maar dacht dat ie misschien ooit eens van pas kwam en voila !! Nu draag ik hem, heerlijk! Af en toe probeer ik de kleine maatjes weer eens, maar elke poging is nog geen succes helaas!
We proberen gewoon af en toe weer verder!
Qua shirts kan ik trouwens ook niet meer mn oude kleine S-maatjes aan, door de borsten he !!! Die zijn bij mij ook behoorlijk gegroeid.
Ben benieuwd of het blijvend is! Heb laatst een cup D-voedings bh moeten aanschaffen, terwijl ik altijd een bescheiden B'tje had!!

Bianca, uit je verhaaltje maak ik op de je in de verzorging zit waarschijnlijk? Wat doe je precies voor werk?
Ik ben een maandje geleden even langs mijn werk geweest ,om Roy te showen. Moest toen naar de tandarts, in de buurt daar, dus kwam goed uit. Ze vonden het superleuk!
Dus jij bent ook nog niet echt serieus aan het kolven geslagen>?
Bah ik ook niet hoor... uitstellen gaat me heel goed af merk ik!

Dazen ken ik ook inderdaad, rotbeesten vind ik het. En wespen zijn ook zeker niet mijn favoriet. Ik ren gillend weg voor ze, moet ik ook even wat temperen!! haha

Roy moet over 2 weken ook alweer zijn tweede keer prikjes!
Dus Joìa moet dan ook samen? Dan is het inderdaad fijn dat paps erbij kan zijn...

Goed, Roy is eindelijk wakker (ik wil hem lekker in de tummytub doen maar wacht al de hele ochtend op de slaapkop!)
Fijn weekend verder!

Goedenmorgen!!!!

gisteren ben ik zo bezig geweest met pogingen om foto's te plaatsen, wat mijn humeur niet bepaald ten goede kwam, dat ik het maar heb opgegeven en naar bed ben gegaan zonder een stukje te plaatsen.

Stijn is gisteren nog wel wat hangerig geweest van de prikjes. Dan lag hij te kreunen en schoof hij zichzelf omhhog in bed en in de wandelwagen. Nu gaat het gelukkig een stuk beter. Vanmorgen lag hij naast mij op bed uitgebreid naar zijn handjes te kijken. Eén en al verwondering en verbazing. Dat was zo mooi om te zien. Ik heb wel het idee dat Stijn er erg vlug mee is. Maar dat is hij wel met meer dingen, want hij draait zich ook al op zijn zij. Daarom stop ik hem strak in in bed, want ik ben bang dat hij zich anders op zijn buik draait en dat vind ik geen fijn idee. Stijn kan ook al met gemak op zijn buik vijf minuten zijn hoofd omhoog houden. Ik wil hem juist nog even klein houden, maar ja, dat hou je niet tegen.

Happy, ik herken je problemen met t-shirts. Die van mij zitten ook allemaal strak over mijn borsten en mijn buikje. Ik heb geen idee hoeveel ik was aangekomen tijdens mijn zwangerschap want we hadden geen weegschaal en bij de gynaecoloog werd ik niet gewogen. Nu hebben we wel weer een weegschaal gekocht en daar worden we niet vrolijk van. Ondanks dat ik de hele dag door eet val ik wel af. Ik ga van de week maar weer bloed laten  prikken om mijn schildklierwaardes te controleren want ik heb het idee dat ik wel weer met mijn medicatie omlaag kan.  

Nou, ik ga maar eens kijken of Tom en Rick klaar zijn met afdrogen. Waarschijnlijk kan ik dan meteen de keuken dweilen, maar ja....

Groetjes van Marloes  

Hoi Bianca en Marloes,

Roy is afgevallen!!!!       ??
Ik verbaas me er enorm over omdat het kereltje altijd zo
goed groeit (boven het gemiddelde)
Vanmorgen op de weegschaal gelegd, zelfs ná het drinken,
en is 150 gram afgevallen ten opzichte van vorige week...

Moet ik me zorgen maken???
Weten jullie waar het mee te maken kan hebben?
Hij geeft ook steeds meer mondjes melk terug,
deed ie eerder nooit.

Ik ben afgelopen week ongesteld geweest (inmiddels al een week!! Grr) Kan dat ermee te maken hebben??
Hij drinkt wel goed, niets anders dan normaal.

Bah, zit me niet lekker... wat kun je dan een bezorgde moeder zijn he........

Hoi dames,

Happy, wat vervelend dat Roy zo afvalt. Ik kan me niet herinneren dat ooit mee te hebben gemaakt. Nou heb ik ze ook nog nooit thuis gewogen. Als hij tevreden is zou ik me geen zorgen maken.

Ik heb eindelijk foto's op het forum staan. Mijn man kon het gestuntel van mij niet langer aanzien en heeft net zo lang achter de computer gezeten tot het is gelukt. Lief he. Ik ben zo benieuwd hoe iedereen er uitziet.

Wat een heerlijke dag vandaag. We zijn heerlijk wezen wandelen in het Asserbos. We hadden de wagenkap naar beneden gedaan en Stijn heeft vol verbazing naar de bomen gekeken. Gelukkig waren er geen beestjes.

Bianca, hoe is het met de pony? Heeft ze al een jong? Of had je dat al verteld en heb ik er overheen gekeken?

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan